ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Αγαπημένη κινηματογραφική Θεσσαλονίκη

Δέκα ημέρες σινεμά και συναντήσεων. Ειδικά φέτος δεν μπορούμε να πούμε τι από τα δύο ήταν πιο σημαντικό.

agapimeni-kinimatografiki-thessaloniki-561588307

Δέκα ημέρες σινεμά και συναντήσεων. Ειδικά φέτος δεν μπορούμε να πούμε τι από τα δύο ήταν πιο σημαντικό. Επειτα από δύο χρόνια που το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης αναγκάστηκε, λόγω των συνθηκών, να αποχωριστεί τους φυσικούς του χώρους, τις κινηματογραφικές αίθουσες δηλαδή, φέτος επέστρεψε αν όχι θριαμβευτικά, σίγουρα ενθαρρυντικά για τους σινεφίλ. Σχεδόν 70.000 από αυτούς παρακολούθησαν τις προβολές της φετινής διοργάνωσης, είτε με φυσική παρουσία είτε διαδικτυακά. Οι πρώτοι, ανάμεσά τους κι εμείς, είχαν τη δυνατότητα πέρα από τις αξιόλογες ταινίες να απολαύσουν ξανά την κινηματογραφική-φεστιβαλική εμπειρία, να συναντήσουν αγαπημένους φίλους, αλλά και τους ίδιους τους δημιουργούς του σινεμά, οι οποίοι έμοιαζαν χαρούμενοι να παρουσιάζουν ξανά ζωντανά τη δουλειά τους.

Η αυλαία που έπεσε το βράδυ της περασμένης Κυριακής με την τελετή απονομής, βρήκε τους διοργανωτές συγκινημένους αφού τα πάντα λειτούργησαν σχεδόν άψογα, ενώ η προσέλευση στις αίθουσες κρατήθηκε αναλογικά στο πολύ θετικό 88% σε σχέση με το 60ό φεστιβάλ του 2019. Ακόμη πιο χαρούμενοι, φυσικά, ήταν οι νικητές των βραβείων, που ως συνήθως δεν ήταν και λίγα.

«Τρυφερούδι»

Πρώτος ανάμεσά τους ο Γάλλος Σαμουέλ Τεΐς, ο οποίος κέρδισε την αγάπη επιτροπής, κοινού και μαζί τον Χρυσό Αλέξανδρο (συνοδεύεται από έπαθλο 10.000 ευρώ) για το όμορφο «Τρυφερούδι». Μάλιστα, ο αξιαγάπητος μικρός πρωταγωνιστής του, Αλιοσά Ρενέρ, τιμήθηκε και με το βραβείο ανδρικής ερμηνείας. Το αντίστοιχο βραβείο στις γυναίκες πήγε επίσης άξια στη Σοφία Κόκκαλη, για την ερμηνεία της στο «Σελήνη, 66 ερωτήσεις» της Ζακλίν Λέντζου.

Οσο για το βραβείο σκηνοθεσίας, αυτό πήγε στον Μεξικανό Λορένσο Βίγας για την εξαιρετική δουλειά του στην ταινία «Το κουτί», που κατέφθασε με φόρα από τη Βενετία για να διακριθεί και στη Θεσσαλονίκη. Δύο ακόμη φιλμ από τη Μόστρα παρουσιάστηκαν (εκτός συναγωνισμού) στο φεστιβάλ και άφησαν πολύ καλές εντυπώσεις: από τη μία η απολαυστικά «βλάσφημη» «Μπενεντέτα» του Πολ Βερχόφεν και από την άλλη η χαμηλότονη «Εξουσία του σκύλου» της Τζέιν Κάμπιον με τη συγκλονιστική ερμηνεία του Μπένεντικτ Κάμπερμπατς.

Για να γυρίσουμε, όμως, στα βραβεία και να περάσουμε και στο ελληνικό σινεμά, που πάντα έχει την τιμητική του στη Θεσσαλονίκη, εκεί ξεχώρισε το πολλά υποσχόμενο ντεμπούτο «Μαγνητικά πεδία» του Γιώργου Γούση. Είναι χαρακτηριστικό πως η ταινία απέσπασε συνολικά έξι διακρίσεις, ανάμεσά τους και τον Χρυσό Αλέξανδρο του τμήματος Film Forward, καθώς και τα βραβεία της Διεθνούς Ομοσπονδίας Κριτικών, της Πανελλήνιας Ενωσης Κριτικών και του Κέντρου Κινηματογράφου. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως το βραβείο κοινού Fisher –για την ταινία δηλαδή που άρεσε περισσότερο στους θεατές– κατέληξε στην απολαυστική «Αγέλη προβάτων» του Τάκη Κανελλόπουλου.