Το ελληνικό θεατρικό έργο χρειάζεται στήριξη

Το ελληνικό θεατρικό έργο χρειάζεται στήριξη

Η χρονιά ξεκίνησε στα θέατρα δυναμικά, με πολλές παραγωγές, κι άλλες να πιέζουν να παρουσιαστούν γιατί επιχορηγήθηκαν, όμως η σεζόν δεν φαίνεται να πηγαίνει καλά.

1' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η χρονιά ξεκίνησε στα θέατρα δυναμικά, με πολλές παραγωγές, κι άλλες να πιέζουν να παρουσιαστούν γιατί επιχορηγήθηκαν, όμως η σεζόν δεν φαίνεται να πηγαίνει καλά. Μέρος του κοινού διστάζει και, όπως φαίνεται, γίνεται όλο και πιο επιφυλακτικό με την αύξηση της διασποράς του ιού. Είναι φανερό: το θέατρο χρειάζεται νέα μέτρα στήριξης.

Εχει ενδιαφέρον, όμως, ότι μέσα στη μεγάλη φετινή προσφορά παραστάσεων, κλασικών και σύγχρονων έργων, έχουμε και πολλά ελληνικά. Εργα που γράφτηκαν τον τελευταίο χρόνο, την τελευταία δεκαετία, έργα παλιότερα με ιστορία, καθώς και κείμενα που βασίζονται κυρίως σε υπαρξιακές αναζητήσεις του δημιουργού τους, ο οποίος συχνά είναι ο σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής της παράστασης. Ηδη μετράμε 40 έργα τη σεζόν στις αθηναϊκές σκηνές. Ανάμεσά τους των Μιχάλη Βιρβιδάκη, Γιάννη Τσίρου, Γιώργου Χρονά, Γιώργου Τσουρή, Βασίλη Ρίσβα, Σοφίας Αδαμίδου, Τάσου Ιορδανίδη, Ηρώς Μπέζου, Ιόλης Ανδρεάδη – Αρη Ασπρούλη, Βασίλη Μαυρογεωργίου, Γιώργου Χριστοδούλου, Αντώνη Τσιπιανίτη, Κώστα Γάκη, Ανθής Τσιρούκη, Ευαγγελίας Γατσωτή κ.ά.

Οι επιχορηγήσεις βοήθησαν στο να στραφούν σκηνές και σκηνοθέτες στο ελληνικό έργο. Για άλλους είναι εύκολη λύση να ανεβάσουν ένα ελληνικό κείμενο αποφεύγοντας να ζητήσουν άδειες και να πληρώσουν δικαιώματα σε ξένους συγγραφείς. Ομως, σίγουρα χρειάζεται κάτι περισσότερο.

Πάνω απ’ όλα, το υπουργείο Πολιτισμού να στηρίξει το ελληνικό έργο. Να συγκροτήσει μια επιτροπή η οποία θα περιλαμβάνει συγγραφείς, σκηνοθέτες, ανθρώπους του λόγου, ηθοποιούς και να χαραχθεί στρατηγική. Αλλιώς, το ελληνικό έργο θα μείνει εξόριστο κυρίως σε μικρές ομάδες και σκηνές, θα εγκλωβιστεί στην εσωστρέφεια και συχνά σε μια αδιάφορη θεματολογία πνιγμένη στα στερεότυπα, αντί να είναι τολμηρό και καινοτόμο. Σήμερα ο θεατρικός λόγος πρέπει να αντανακλά και την κοινωνική ματιά της εποχής.

Το ΥΠΠΟΑ οφείλει να βοηθήσει την εγχώρια θεατρική παραγωγή. Να παροτρύνει νέους συγγραφείς, να τους δώσει θεσμικά κίνητρα, να δουν πώς ανεβαίνουν τα έργα τους, πώς ετοιμάζεται μια παράσταση. Και τα κρατικά θέατρα, με τη σειρά τους, πρέπει να συμπεριλάβουν στον ετήσιο προγραμματισμό τους σύγχρονα ελληνικά κείμενα.

Στο μεταξύ, περιμένουμε τα βραβεία των διαγωνισμών του ΥΠΠΟΑ για νέους θεατρικούς συγγραφείς, καθώς και για τη συγγραφή θεατρικού έργου και τη συγγραφή θεατρικού έργου για παιδιά. Είναι θετικό ότι η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη αύξησε κατά πολύ το χρηματικό έπαθλο που δίνεται με τα βραβεία. Αυξήθηκε όμως και ο αριθμός των έργων που κατατέθηκαν συγκριτικά με άλλες χρονιές. Χρειάζονται λοιπόν και άλλα κίνητρα για την ουσιαστική ενίσχυση του θεάτρου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή