Η ιστορική πορεία της «Μέδουσας» στο Μουσείο Μπενάκη

Η ιστορική πορεία της «Μέδουσας» στο Μουσείο Μπενάκη

1' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Η ιστορία της δημιουργίας, ανακάλυψης και προώθησης της τέχνης έχει συχνά προσεγγιστεί με ερεθιστική ειλικρίνεια μέσα από τις καριέρες όσων επιτέλεσαν τον ρόλο του μεσάζοντος ανάμεσα στις κορυφές του τριγώνου “δημιουργός – έργο – κάτοχος”. Μία τέτοια μεσάζων –χαρισματική, γοητευτική, αγαπητή– ήταν η Μαρία Δημητριάδη», είπε στη σύντομη τοποθέτησή του ο Γιώργος Μαγγίνης, επιστημονικός διευθυντής του Μουσείου Μπενάκη, το οποίο θα φιλοξενήσει στο κτίριο της Πειραιώς την έκθεση «Μέδουσα Αίθουσα Τέχνης (1979-2017)». Ενα χορταστικό αφιέρωμα στα σχεδόν σαράντα χρόνια λειτουργίας της ιστορικής γκαλερί και στην ξεχωριστή προσωπικότητα της ιδρύτριάς της Μαρίας Δημητριάδη που έφυγε από τη ζωή το 2017 αφήνοντας έντονη τη σφραγίδα της στην αθηναϊκή εικαστική σκηνή.

«Η Μαρία Δημητριάδη δεν αρκέστηκε να συνεχίσει την ασφαλή παρουσίαση των αναγνωρισμένων καλλιτεχνών της παλαιότερης γενιάς, με τους οποίους έκανε τα πρώτα της βήματα ως έμπορος στον χώρο των αθηναϊκών αιθουσών τέχνης. Η Μέδουσα έγινε το κατεξοχήν βήμα των νέων δημιουργών, συνομηλίκων της γκαλερίστριας, ο χώρος που τους περιέβαλλε με εμπιστοσύνη και ελευθερία στην πρώτη παρουσίαση του έργου τους», τόνισε η ιστορικός τέχνης Ελισάβετ Πλέσσα. Στη διαθήκη της, η Δημητριάδη είχε ορίσει την Πλέσσα επιμελήτρια της έκθεσης και της συνοδευτικής έκδοσης, ενός πλήρως εικονογραφημένου λευκώματος 456 σελίδων που σχεδιάστηκε από τη Μαρία Βεϊοπούλου, γραφίστρια την οποία επίσης είχε επιλέξει και ανέφερε στη διαθήκη της.

Συνολικά παρουσιάζονται στο Μουσείο Μπενάκη 230 έργα καλλιτεχνών όπως οι Αλέξης Ακριθάκης, Μαριγώ Κάσση, Γιάννης Λασηθιωτάκης, Τάσος Μαντζαβίνος, Γιώργος Λαζόγκας, Γιώργος Ρόρρης, Αχιλλέας Χρηστίδης κ.ά.

Η χαλαρή χρονολογική πορεία που ακολουθεί η παρουσίαση, το πλούσιο φωτογραφικό και αρχειακό υλικό, η αλληλουχία ενοτήτων που βασίζεται στις εκλεκτικές συγγένειες των καλλιτεχνών και των έργων τους, προβάλλει την ιστορική εξέλιξη της «Μέδουσας», αναδεικνύει τον πρωτοποριακό χαρακτήρα των επιλογών της Μαρίας Δημητριάδη, εγείρει σκέψεις και ερωτήματα γύρω από έναν ολόκληρο κύκλο ζωής των ελληνικών αιθουσών τέχνης από τα χρόνια της Μεταπολίτευσης μέχρι σήμερα.

Η έκθεση εγκαινιάστηκε στις 24/3 και θα διαρκέσει μέχρι τις 22/5. Πειραιώς 138.

Η ιστορική πορεία της «Μέδουσας» στο Μουσείο Μπενάκη-1
Αλέξης Ακριθάκης, Χωρίς τίτλο, 1979 (και 1973).
Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή