Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Μυστήρια, μυστικά και… τρομοκρατία

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Μυστήρια, μυστικά και… τρομοκρατία

Ο περιορισμός της ελευθερίας και το σκοτεινό παρασκήνιο κυριαρχούν στις καινούργιες ταινίες της εβδομάδας

4' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κατ’ οίκον περιορισμός ★★★
ΔΡΑΜΑ (2021)
Σκηνοθεσία: Αλεξέι Γκέρμαν Τζ.
Ερμηνείες: Μεράμπ Νινίτζε, Ανα Μιχάλκοβα, Ρόζα Καρούλινα

Ο γιος του σπουδαίου Ρώσου κινηματογραφιστή Αλεξέι Γκέρμαν συνεχίζει την οικογενειακή παράδοση, επανερχόμενος, μετά τον δικό του «Εξόριστο συγγραφέα», στο θέμα της διαχρονικής ανελευθερίας της έκφρασης στη Ρωσία. Αυτή τη φορά η πλοκή του τοποθετείται στο σήμερα, εκεί όπου ένας πανεπιστημιακός καθηγητής κατηγορεί δημόσια τον ντόπιο δήμαρχο για διαφθορά και υπεξαίρεση χρημάτων. Γρήγορα, ωστόσο, η υπόθεση στρέφεται εναντίον του, με τον ίδιο να βρίσκεται πλέον κατηγορούμενος και υποχρεωμένος σε κατ’ οίκον περιορισμό, ώσπου να γίνει η δίκη. Σαν να μην έφτανε αυτό, έχει να αντιμετωπίσει και μια εκστρατεία τρομοκρατίας που εξαπολύεται εις βάρος του, ενώ οι σύμμαχοί του λιγοστεύουν.

Από μια άποψη επίκαιρο, το φιλμ του Γκέρμαν φιλοτεχνεί έναν σχεδόν καφκικό ήρωα προκειμένου να αναδείξει το θέμα του περιορισμού της έκφρασης στη σύγχρονη Ρωσία. Αυτό που εντυπωσιάζει εδώ εξίσου με την αντιμετώπιση του καθηγητή από τις Αρχές είναι ο τρόμος του περίγυρου να τον υποστηρίξει με οποιονδήποτε τρόπο. Στον κανόνα υπάρχουν και εξαιρέσεις, όπως η γενναία δικηγόρος του ή μια φοιτήτριά του που τον επισκέπτεται, ωστόσο στην πραγματικότητα έχει να αντιμετωπίσει το «θηρίο» μόνος του. Σταθερή παρηγοριά του, πάντως, παραμένει η ποίηση –πολλές οι λογοτεχνικές αναφορές–, λειτουργώντας ως αντίβαρο στην απρόσωπη βαρβαρότητα που τον απειλεί.

Επιχείρηση Κιμάς ★★½
ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΔΡΑΜΑ (2022)
Σκηνοθεσία: Τζον Μάντεν
Ερμηνείες: Κόλιν Φερθ, Μάθιου Μακφέιντεν, Κέλι Μακντόναλντ

Για άλλη μια φορά μέσα στα τελευταία χρόνια, οι Βρετανοί μάς παρουσιάζουν μία από τις ένδοξες σελίδες τους από την Ιστορία του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Εδώ, πάντως, δεν πρόκειται για τα πεδία των μαχών, αλλά για τον υπόγειο πόλεμο της κατασκοπείας, που πολλές φορές μπορεί να αποδειχθεί εξίσου καθοριστικός με τον πραγματικό. Βρισκόμαστε στο 1943 και οι Σύμμαχοι ετοιμάζουν τη μεγάλης σπουδαιότητας απόβαση στη Σικελία. Ταυτόχρονα οργανώνεται και μια επιχείρηση παραπλάνησης, με την ελπίδα οι ναζί να εξαπατηθούν και να μεταφέρουν τις άμυνές τους στην Ελλάδα. Μια μικρή ομάδα ανθρώπων θα αναλάβει… σενάριο και σκηνοθεσία προκειμένου να πιάσει το κόλπο και να σωθούν έτσι χιλιάδες ζωές.

Πέρα από το (πάντα ενδιαφέρον) ιστορικό πλαίσιο, το φιλμ του Τζον Μάντεν («Ερωτευμένος Σαίξπηρ») εστιάζει πολύ στο ανθρώπινο στοιχείο: τις ισορροπίες, τα πάθη και τις ίντριγκες που αναπτύσσονται στο εσωτερικό και γύρω από την ομάδα που σχεδιάζει την επιχείρηση. Ο Κόλιν Φερθ, από την πλευρά του, είναι ο συνηθισμένος, αθεράπευτα Βρετανός εαυτός του στον ρόλο τού επικεφαλής, ενώ καλή στο πλευρό του είναι και η Κέλι Μακντόναλντ. Από εκεί και έπειτα, αυτό που παρακολουθούμε είναι μια αγωνιώδης εξέλιξη, με κάποιους αχρείαστους πλατειασμούς είναι η αλήθεια, η οποία θα μπορούσε να διαχειριστεί καλύτερα και την κορύφωση του σασπένς στο φινάλε.

Μαύρο κουτί ★★½
ΘΡΙΛΕΡ (2021)
Σκηνοθεσία: Γιαν Γκοζλάν
Ερμηνείες: Πιερ Νινέ, Λου ντε Λαζ, Αντρέ Ντουσολιέ

Ξεκινώντας από την αφετηρία ενός αεροπορικού δυστυχήματος, ο Γάλλος σκηνοθέτης και σεναριογράφος Γιαν Γκοζλάν («Ο συγγραφέας») στήνει ένα θρίλερ γύρω από τα «μαύρα κουτιά» των αεροπλάνων. Πρωταγωνιστής είναι ο Ματιέ, ένας νέος και ταλαντούχος αναλυτής, ο οποίος αναλαμβάνει την εξιχνίαση των αιτίων του δυστυχήματος. Καθώς όμως βγαίνουν τα πρώτα συμπεράσματα και η υπόθεση μοιάζει να κλείνει, εντοπίζει στα στοιχεία μιαν άλλη, περισσότερο σκοτεινή, πτυχή. Πλέον θα βαλθεί να την ερευνήσει, ακόμα και όταν αυτή του η επιμονή θα βάλει την καριέρα και τη ζωή του σε κίνδυνο. Ο πρωταγωνιστής του «Yves Saint Laurent», Πιερ Νινέ, είναι εδώ πειστικός στον ρόλο του ερευνητή, το ένστικτο του οποίου του απαγορεύει να παραιτηθεί από την αναζήτηση της αλήθειας. Το φιλμ εκτυλίσσεται με γρήγορους ρυθμούς, καθώς η μια αποκάλυψη οδηγεί στην επόμενη και ο ήρωας ενώνει τα κομμάτια του παζλ. Εκεί θα βρει, ως συνήθως, την ανθρώπινη απληστία και την αλαζονεία, η οποίες συχνά βρίσκονται πίσω από τις πιο ολέθριες επιλογές και αποφάσεις.

Το κορίτσι με το βραχιόλι ★★½
ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΔΡΑΜΑ (2021)
Σκηνοθεσία: Στεφάν Ντεμουστιέ
Ερμηνείες: Μελίσα Γκουέρς, Ρόσντι Ζεμ, Κιάρα Μαστρογιάνι

Ενα ακόμα φιλμ που έχει στο επίκεντρό του το μυστήριο μας έρχεται από τη Γαλλία. Αυτή τη φορά πρωταγωνίστρια είναι η νεαρή Λιζ, η οποία συλλαμβάνεται κατηγορούμενη για τον άγριο φόνο της κολλητής της φίλης. Δύο χρόνια αργότερα, κι ενώ πλέον εκείνη βρίσκεται σπίτι με το ειδικό βραχιόλι παρακολούθησης στο πόδι, η δίκη που θα αποφασίσει τη μοίρα της αρχίζει. Το φιλμ του Στεφάν Ντεμουστιέ καταφέρνει να φυτέψει τον σπόρο της αμφιβολίας στον θεατή, ο οποίος στο εξής δεν είναι βέβαιος αν συμπάσχει ή όχι με την ηρωίδα. Από εκεί και έπειτα, τον λόγο έχει η δικαστική αίθουσα, όπου συμβαίνουν και οι περισσότερες αποκαλύψεις και ανατροπές, δίχως ωστόσο τη μεθοδική καλλιέργεια του σασπένς που έχουμε δει σε άλλες ανάλογες περιπτώσεις. Ξεχωριστή μνεία αξίζει, πάντως, η ερμηνεία της πρωτοεμφανιζόμενης Μελίσα Γκουέρς, η οποία αποδίδει τον χαρακτήρα με το κενό, σχεδόν απαθές, βλέμμα του ανθρώπου του οποίου η ζωή έχει αλλάξει για πάντα, ανεξαρτήτως τελικού αποτελέσματος.

Οι γείτονες από πάνω ★★
ΚΩΜΩΔΙΑ (2021)
Σκηνοθεσία: Σεσκ Γκέι
Ερμηνείες: Χαβιέ Καμάρα, Γκριζέλντα Σισιλιάνι, Μπελέν Κουέστα

Ο Χούλιο και η Ανα, χρόνια παντρεμένοι και γονείς, έχουν χάσει την ερωτική διάθεση ο ένας για τον άλλον, προτιμώντας τους ατελείωτους καβγάδες. Ενα βράδυ, ωστόσο, θα έρθουν επίσκεψη στο σπίτι οι από πάνω τους γείτονες, οι οποίοι είναι ακριβώς το αντίθετο: υπερδραστήριοι σεξουαλικά και ανοιχτοί σε νέες εμπειρίες. Η συνάντηση των τεσσάρων θα αποδειχθεί θυελλώδης, καθώς παράπονα και κρυφές επιθυμίες θα έρθουν στην επιφάνεια. Το φιλμ του Σεσκ Γκέι έχει έντονο θεατρικό αποτύπωμα και ενδιαφέρουσα αφετηρία, δεν καταφέρνει ωστόσο να απογειώσει χιουμοριστικά ένα μάλλον επαναλαμβανόμενο σεναριακό μοτίβο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή