Νέα συμφωνία με τη Γαλλία για το σινεμά

Νέα συμφωνία με τη Γαλλία για το σινεμά

Σε περισσότερες κινηματογραφικές συμπαραγωγές, όπως η βραβευμένη ταινία «Το τρίγωνο της θλίψης», αποβλέπει η νέα συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και Γαλλίας που κυρώθηκε χθες από τη Βουλή

2' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε περίπτωση που το «Τρίγωνο της θλίψης» του Ρούμπεν Εστλουντ συνεχίσει τη θριαμβευτική πορεία του και στα Οσκαρ –ήταν ήδη υποψήφιο για δύο Χρυσές Σφαίρες– είναι πολύ πιθανό στο Λος Αντζελες να βρεθούν και οι «δικοί» μας άνθρωποι για τη λαμπερή βραδιά. Η ομάδα δηλαδή της ελληνικής Heretic, η οποία ως μειοψηφική συμπαραγωγός υποστήριξε το βραβευμένο με τον Χρυσό Φοίνικα φιλμ, φροντίζοντας μεταξύ άλλων όλες τις λεπτομέρειες των εκτεταμένων γυρισμάτων που έγιναν (και) στη χώρα μας. Οπως έχουμε γράψει ξανά, η εξωστρέφεια είναι το μεγαλύτερο ατού μιας νέας γενιάς Ελλήνων παραγωγών, οι οποίοι δεν φοβούνται να στοχεύσουν ψηλά παρότι τα μέσα τους είναι σχετικώς περιορισμένα.

Αρωγό σε αυτή την προσπάθεια αποτελεί σίγουρα η συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και Γαλλίας, που υπογράφηκε τον περασμένο Μάιο στη διάρκεια του Φεστιβάλ Καννών και κυρώθηκε χθες στη Βουλή, δημιουργώντας ένα νέο πλαίσιο σχετικά με τις κινηματογραφικές συμπαραγωγές ανάμεσα στις δύο χώρες. Βασικότερη διάταξή του είναι αυτή που προβλέπει μια αναλογία 90%-10% ως ελάχιστο προαπαιτούμενο, ώστε να οριστούν ως συμπαραγωγοί μια γαλλική και μια ελληνική εταιρεία – το συγκεκριμένο άρθρο αντικαθιστά το αντίστοιχο προηγούμενο του 80%-20%.

Κυρώθηκε χθες στη Βουλή η συμφωνία που μειώνει το προαπαιτούμενο ποσοστό συμμετοχής σε μια παραγωγή στο 10%.

Σε κάθε περίπτωση, είναι προφανές πως η Ελλάδα βρίσκεται στη… δεξιά πλευρά της εξίσωσης, οπότε η μείωση του ελάχιστου ποσοστού συμμετοχής στο μισό διευκολύνει σημαντικά τους Ελληνες παραγωγούς προκειμένου να συμμετάσχουν σε γαλλικά κινηματογραφικά πρότζεκτ. «Πρακτικά αντικαθιστούμε μια συμφωνία 50 ετών (σ.σ. του 1974) με μία που ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες και ταυτόχρονα είναι επωφελής για εμάς. Πέραν της αναλογίας που είναι πολύ σημαντική, με αυτό τον τρόπο ταινίες εν μέρει ελληνικές ή γυρισμένες στην Ελλάδα αποκτούν πιο εύκολα τη γαλλική κινηματογραφική “ιθαγένεια”, προβάλλονται στις γαλλικές αίθουσες κ.ο.κ. Ηδη από πέρυσι έχουμε κυρώσει μια αντίστοιχη διάταξη του Συμβουλίου της Ευρώπης, η οποία αφορά μεγάλο αριθμό χωρών, ωστόσο η Γαλλία, που είναι και η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή κινηματογραφική βιομηχανία, δεν συμμετείχε σε αυτή. Υπήρχε λοιπόν η ανάγκη για ξεχωριστή διμερή συμφωνία», μας λέει ο υφυπουργός Πολιτισμού, Νικόλας Γιατρομανωλάκης, ο οποίος συνυπέγραψε στις Κάννες με τον Ντομινίκ Μπουτονά, πρόεδρο του Εθνικού Κέντρου Κινηματογραφίας και Κινούμενης Εικόνας της Γαλλίας.

ΕΚΟΜΕ

Ο κόσμος του ελληνικού σινεμά, πάντως, έχει κι άλλα, ακόμη πιο σημαντικά νέα, να περιμένει αυτόν τον καιρό. Ο λόγος φυσικά για το επερχόμενο κινηματογραφικό νομοσχέδιο, το οποίο σύμφωνα με προηγούμενο δημοσίευμα της «Κ» πρόκειται να μεταφέρει το ΕΚΟΜΕ υπό τη σκέπη του υπουργείου Πολιτισμού, συγχωνεύοντάς το παράλληλα με το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και τον Οργανισμό Πνευματικής Ιδιοκτησίας. Οπως μας πληροφόρησε ο κ. Γιατρομανωλάκης, το συγκεκριμένο νομοσχέδιο βρίσκεται προς το παρόν στο στάδιο της επεξεργασίας, με στόχο να κατατεθεί στη Βουλή στα τέλη Φεβρουαρίου ή στις αρχές Μαρτίου. Επιπλέον, αυτές τις μέρες ο ίδιος προγραμματίζει συναντήσεις με φορείς και ενώσεις του κινηματογράφου, προκειμένου να ακούσει τις απόψεις και τις ιδέες τους σχετικά με τις μεγάλες αλλαγές που ετοιμάζονται.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή