Όσκαρ Α΄ γυναικείου ρόλου: Μονομαχία κυριών

Όσκαρ Α΄ γυναικείου ρόλου: Μονομαχία κυριών

Αναρτήσεις και ίντριγκες στη φετινή κούρσα των Οσκαρ για τον Α΄ γυναικείο ρόλο

3' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η φετινή κινηματογραφική «σοδειά» ήταν καλή, τα αστέρια του Χόλιγουντ έλαμψαν ξανά, το χαστούκι (του Γουίλ Σμιθ) σχεδόν ξεχάστηκε· με λίγα λόγια, τα Οσκαρ επιστρέφουν τα ξημερώματα της Δευτέρας για μια τελετή απονομής, όπου τα περισσότερα φαβορί μοιάζουν ακλόνητα μέχρι να κλονιστούν. Ομως μία κατηγορία, αυτή του Α΄ γυναικείου ρόλου, παρουσιάζει αναμφισβήτητα το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Oχι μόνο διότι έχουμε όντως μια πεντάδα εξαιρετικών ερμηνειών από τις υποψήφιες, αλλά και επειδή τουλάχιστον δύο από αυτές κατηγορήθηκαν πως έπαιξαν… «βρώμικα».

Ξεκινώντας από τα πιο πρόσφατα, μόλις την περασμένη Τρίτη η Μισέλ Γέο, πρωταγωνίστρια του ρηξικέλευθου «Τα πάντα όλα» και φαβορί της κατηγορίας σύμφωνα με τις στοιχηματικές αποδόσεις, αναδημοσίευσε στα κοινωνικά δίκτυα ένα άρθρο της Vogue, το οποίο υποστήριζε με διάφορα επιχειρήματα τη δική της υποψηφιότητα έναντι της βασικής ανταγωνίστριας, Κέιτ Μπλάνσετ. Αυτό το τελευταίο στοιχείο, η δυσφήμηση δηλαδή –έστω έμμεση– άλλου υποψηφίου, αντίκειται στους κανόνες της Ακαδημίας, οπότε η Γέο είδε «κίτρινη κάρτα» και αναγκάστηκε να αποσύρει άρον άρον την ανάρτηση. Ευτυχώς για εκείνη, την ίδια ημέρα η ψηφοφορία για τα Οσκαρ ολοκληρώθηκε, οπότε το όποιο αποτέλεσμα δύσκολα θα επηρεαστεί.

Πριν από ένα μήνα περίπου είχαν ξεσπάσει αντιδράσεις σχετικά με την υποψηφιότητα της Αντρεα Ράιζμπορο. Η Βρετανίδα πρωταγωνίστρια του «Οσα φέρνει η ζωή» βρέθηκε στην πεντάδα των Οσκαρ περίπου από το… παράθυρο, όταν μια ολόκληρη εκστρατεία υποστήριξης στήθηκε από καλούς χολιγουντιανούς φίλους της, παρακάμπτοντας την παραδοσιακή πρακτική της οσκαρικής καμπάνιας. Το γεγονός ότι η δική της υποψηφιότητα άφησε την κατηγορία δίχως «μαύρη» εκπροσώπηση δεν βοήθησε ιδιαίτερα, ενώ κάπως αδικημένη θα πρέπει μάλλον να αισθάνεται και η Μάργκο Ρόμπι, η οποία ήταν εξαιρετική στη «Βαβυλώνα» του Ντάμιεν Σαζέλ.

Όσκαρ Α΄ γυναικείου ρόλου: Μονομαχία κυριών-1
Φαβορί για το αγαλματίδιο η Κέιτ Μπλάνσετ του «Ταρ». [REUTERS/Aude Guerrucci]

Προγνωστικά

Η παρουσία της Μισέλ Γέο είναι καταλυτική, αλλά η ερμηνεία της Κέιτ Μπλάνσετ είναι σχεδόν αδιανόητη, με βάση τη δυσκολία ενσάρκωσης του συγκεκριμένου χαρακτήρα.

Να μείνουμε όμως στις παρούσες. Η Μισέλ Γέο είναι όπως είπαμε μεταξύ των φαβορί για τον ρόλο της στην ταινία-έκπληξη της χρονιάς («Τα πάντα όλα»), η οποία δεν αποκλείεται καθόλου να σαρώσει και την οσκαρική βραδιά συνολικά.

Η παρουσία της Γέο εκεί είναι φυσικά καταλυτική, από τις δραματικές σκηνές μέχρι αυτές των πολεμικών τεχνών, και θα της χάριζε δίκαια το πρώτο της Οσκαρ, εάν δεν υπήρχε η Κέιτ Μπλάνσετ. Η ερμηνεία της Αυστραλής ηθοποιού στο «Tar» του Τοντ Φιλντ δεν είναι απλώς καθοριστική αλλά σχεδόν αδιανόητη, με βάση τη δυσκολία της κατασκευής και της ενσάρκωσης του συγκεκριμένου χαρακτήρα. Δίνει, δε, την εντύπωση πως καμία ηθοποιός της εποχής της δεν θα μπορούσε να φτάσει σε αυτό το πολύπλευρο αποτέλεσμα με τον αβίαστο τρόπο που το κάνει εκείνη. Οσο για τη μονομαχία ανάμεσα στις δύο κυρίες, αυτή θα είναι σίγουρα σκληρή: από τη μία η Μπλάνσετ κέρδισε την αντίστοιχη Χρυσή Σφαίρα, στη Γέο ωστόσο απονεμήθηκε (πιο πρόσφατα) το σχετικό βραβείο της Ενωσης Ηθοποιών, το οποίο συνήθως αποτελεί και ασφαλή οσκαρικό οιωνό.

Όσκαρ Α΄ γυναικείου ρόλου: Μονομαχία κυριών-2
Φωτιές άναψε η ανάρτηση της Μισέλ Γέο για την υποψηφιότητά της. [Photo by Jordan Strauss/Invision/A.P., File)]

Η κατηγορία, πάντως, έχει και άλλες ενδιαφέρουσες πτυχές. Η Μισέλ Γουίλιαμς, για παράδειγμα, κάποια άλλη χρονιά θα μπορούσε να είναι έως και ακλόνητο φαβορί για την ερμηνεία της στο «Fabelmans» του Στίβεν Σπίλμπεργκ. Η ταινία-κατάθεση ψυχής του βετεράνου κινηματογραφιστή, παρά τις επτά υποψηφιότητες, θα φύγει πιθανότατα με άδεια χέρια από την τελετή, κάτι που συμπαρασύρει μοιραία και αυτή της Γουίλιαμς. Παρ’ όλα αυτά, δεν μπορεί να μην αναγνωριστεί η φανταστική δουλειά που έκανε στο συγκεκριμένο φιλμ, αλλά και η γενικότερη σταθερότητα μιας καριέρας που μετράει ήδη πέντε οσκαρικές υποψηφιότητες.

Η νεότερη της παρέας και σαφώς πιο άπειρη είναι η Ανα ντε Αρμας. Η Κουβανή ηθοποιός πρωταγωνιστεί στο υποψήφιο για 8 Χρυσά Βατόμουρα(!) «Blonde» του Αντριου Ντόμινικ και του Netflix, ωστόσο η ίδια φιγουράρει στην πεντάδα των Οσκαρ. Αυτό το παράδοξο από μόνο του λέει κάτι για την τρομερή αφοσίωση που έδειξε υποδυόμενη τη θρυλική Μέριλιν Μονρόε, σε έναν πολύ απαιτητικό, τόσο σωματικά όσο και ψυχικά, ρόλο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή