Καν και Γκαράντσα στη Θεσσαλονίκη

Καν και Γκαράντσα στη Θεσσαλονίκη

Ο διάσημος χορογράφος Ακραμ Καν εκφράζει τη θέση του για την κλιματική αλλαγή ενόψει της παράστασής του «Jungle Βοοκ Reimagined» που παρουσιάζεται σήμερα και αύριο στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

2' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Η κλιματική αλλαγή και οι συνέπειές της στη ζωή μας δεν είναι μυθοπλασία αλλά ζοφερή πραγματικότητα. Μια επείγουσα προτεραιότητα». Οταν ο διάσημος χορογράφος Ακραμ Καν εξέφραζε τη θέση του για την κλιματική αλλαγή ενόψει της παράστασής του «Jungle Βοοκ Reimagined» που παρουσιάζεται σήμερα και αύριο στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, κανείς δεν φανταζόταν ότι θα συνέπιπτε με τις καταστροφικές πλημμύρες στη Θεσσαλία. «Η τέχνη αφουγκράζεται τον κόσμο και το Μέγαρο Μουσικής οφείλει να αφουγκραστεί τη διεθνή καλλιτεχνική παραγωγή», λέει στην «Κ» ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Μεγάρου Χρίστος Γαλιλαίας με αφορμή την παρουσίαση του νέου προγράμματος. Ο Θεσσαλονικιός βιολονίστας ανέλαβε καθήκοντα στην πρωτόγνωρη συνθήκη της υγειονομικής κρίσης περιορίζοντας προσωρινά την καλλιτεχνική αλλά και την ακαδημαϊκή του δραστηριότητα στην άλλη άκρη του Ατλαντικού.

«Επιθυμία μου ήταν το Μέγαρο να βρει την ταυτότητά του και η Θεσσαλονίκη να βγει από τον μικρόκοσμό της και να μπει στον διεθνή μουσικό χάρτη», λέει ο κ. Γαλιλαίας ο οποίος από χθες έχει στη διάθεσή του ακόμη μία θητεία στο τιμόνι του φορέα. Την ταυτότητά του, εξηγεί, «προσδιορίζει ένα πρόγραμμα εμβληματικών εκδηλώσεων με κορυφαία διεθνή ονόματα που εξαπλώνουν τη φήμη του, με αυστηρά ποιοτικά καλλιτεχνικά κριτήρια, προσαρμοσμένο στις ανάγκες της πόλης. Ελλείψει άλλων χώρων το Μέγαρο με τα δύο κτίρια που διαθέτει οφείλει να στηρίζει όλες τις τέχνες χωρίς να παραλείπει την ελληνική καλλιτεχνική δημιουργία». Στο νέο πρόγραμμα Σεπτεμβρίου – Δεκεμβρίου ξεχωρίζει η κορυφαία μέτζο σοπράνο Ελίνα Γκαράντσα σε ένα μοναδικό γκαλά –συμπαραγωγή με την ΚΟΘ– και ο τενόρος Μαρτσέλο Αλβαρες που συμπράττει με τη σοπράνο Αλεξία Βουλγαρίδου στην όπερα «La Vestale» του Γκασπάρε Σποντίνι που παρουσιάζεται σε πανελλήνια πρώτη σε συνεργασία με το «Theatro Gratacielo» της Νέας Υόρκης στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τα 100 χρόνια από τη γέννηση της Μαρίας Κάλλας.

«Επιθυμία μου ήταν το Μέγαρο να βρει την ταυτότητά του», λέει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του φορέα Χρίστος Γαλιλαίας.

Δύο από τα μακροβιότερα κουαρτέτα στον κόσμο, το Borodin και το Fine Arts Quartet και η Μαρία Αστεριάδου ενισχύουν το τριήμερο Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου. Επιπλέον, συμφωνικές συναυλίες, μουσική δωματίου, το Φεστιβάλ «Odessa classics», οι συναυλίες της MOYSA και οι συγγραφείς του κόσμου (Χρήστος Αρμάντο Γκέζος, Ασλί Ερντογάν, και Καρίλ Φερέ), τα αφιερώματα στην ελληνική μουσική συνθέτουν ένα πρόγραμμα «ισορροπημένο που ανταποκρίνεται σ’ έναν οργανισμό δημόσιου χαρακτήρα», αναφέρει ο κ. Γαλιλαίας. «Ας μην ξεχνάμε το προνόμιο που έχουν οι πολιτιστικοί οργανισμοί στην Ελλάδα η οποία εξακολουθεί να επιχορηγεί τις τέχνες. Εζησα το σύστημα της ιδιωτικής πρωτοβουλίας 27 χρόνια στην Αμερική όπου στις κρίσεις οι ορχήστρες έκλειναν η μια μετά την άλλη και είμαι πεπεισμένος ότι ο πολιτισμός πρέπει να έχει δημόσιο χαρακτήρα», τονίζει και αναφέρεται στη σύμπραξη του Μεγάρου με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης.

Οπως μας λέει, το μνημόνιο συνεργασίας που υπέγραψαν οι δύο φορείς το περασμένο καλοκαίρι ήταν ένας από τους βασικούς του στόχους. «Από τον πρώτο μήνα της θητείας μου είχα συστήσει μια ομάδα εργασίας επιδιώκοντας μια σταθερή παρουσία της ΚΟΘ στο Μέγαρο. Η ΚΟΘ είναι μια ορχήστρα εξαιρετικού επιπέδου και, όπως είναι γνωστό, ένα συμφωνικό σχήμα αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της κλασικής μουσικής την οποία υπηρετεί το Μέγαρο».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή