Ο Παρθενώνας, η Υδρία του Μειδία και τα Γλυπτά

Ο Παρθενώνας, η Υδρία του Μειδία και τα Γλυπτά

Στο πλαίσιο της έκθεσης «Νοήματα», που εγκαινιάζεται σήμερα, το Μουσείο της Ακρόπολης δανείζεται 44 έργα από ελληνικά μουσεία και 79 από μουσεία του εξωτερικού

2' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η Υδρία του Μειδία, ένα ερυθρόμορφο αγγείο του 420 π.Χ. που βγαίνει για πρώτη φορά από το Βρετανικό Μουσείο εδώ και 250 χρόνια, είναι ένα από τα κεντρικά εκθέματα της έκθεσης «Νοήματα» που εγκαινιάζεται σήμερα στο Μουσείο της Ακρόπολης. Το αγγείο αγοράστηκε από τον Βρετανό επιτετραμμένο στη Νάπολη το 1760 και περιήλθε στην κατοχή του μουσείου λίγα χρόνια αργότερα. Είναι το πρώτο δάνειο που υποδέχεται ένα ελληνικό δημόσιο μουσείο, αλλά ο λόγος που ζητήθηκε από το Μουσείο της Ακρόπολης δεν είναι μόνο οι μυθολογικές παραστάσεις του Κάστορα, του Πολυδεύκη και του Ηρακλή.

«Η Υδρία του Μειδία έχει σχεδόν την ίδια αναλογία σε ύψος και πλάτος με τις υδρίες που απεικονίζονται στην παράσταση των Παναθηναίων στη ζωφόρο του Παρθενώνα», λέει στην «Κ» ο διευθυντής του Μουσείου της Ακρόπολης Νίκος Σταμπολίδης δίνοντας μια πρόγευση από την επιστημονική ανακοίνωση που πρόκειται να κάνει το επόμενο διάστημα για το περίφημο αγγείο σε σχέση με το μνημείο του Παρθενώνα. «Ο Παρθενώνας ολοκληρώνεται μεταξύ του 432-431 π.Χ., πριν από τον Πελοποννησιακό Πόλεμο, ενώ η Υδρία του Μειδία κατασκευάζεται έπειτα από 10 χρόνια. Είναι σχεδόν σύγχρονη με τον Παρθενώνα. Πιστεύω ότι τα αγγεία αυτά που απεικονίζονται στη ζωφόρο ήταν πολυτελή αγγεία και διακοσμημένα, όπως η Υδρία του Μειδία, επειδή μετέφεραν νερό για τις τελετουργίες και τη θυσία προς τιμήν της πολιούχου θεάς, της Αθηνάς, όταν οι πιστοί γιόρταζαν την επέτειο των γενεθλίων της», συμπληρώνει ο κ. Σταμπολίδης.

Ο Παρθενώνας, η Υδρία του Μειδία και τα Γλυπτά-1
Η Υδρία του Μειδία εξέρχεται από το Βρετανικό Μουσείο για πρώτη φορά, από τον 18ο αιώνα. [ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ]

Η συμβολική σύνδεση του αγγείου με τον Παρθενώνα δεν είναι τυχαία, ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις και διαπραγματεύσεις για την επανένωση των Γλυπτών μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και του Βρετανικού Μουσείου. Πριν από λίγες ημέρες σε δηλώσεις του στον ξένο Τύπο, ο κ. Σταμπολίδης εξέφραζε την αισιοδοξία του για τις εξελίξεις γύρω από το ζήτημα των Γλυπτών του Παρθενώνα, στον απόηχο του διπλωματικού επεισοδίου μεταξύ Μητσοτάκη και Σούνακ.

«Πολιτισμός δεν είναι μόνο οι αρχαιότητες και τα έργα τέχνης. Πολιτισμός είναι και οι σχέσεις και οι συμπεριφορές των ανθρώπων», είχε δηλώσει μέσω ανακοίνωσης του μουσείου. Στην ίδια ανακοίνωση, ο διευθυντής του Μουσείου της Ακρόπολης υπενθύμιζε την απόφαση της UNESCO του 2021, με την οποία αναγνωρίζεται ότι το ζήτημα της διεκδίκησης των Γλυπτών του Παρθενώνα είναι θέμα διακυβερνητικό που πρέπει να λυθεί μεταξύ κυβερνήσεων και όχι μεταξύ μουσείων, όπως υποστήριζε για χρόνια η βρετανική πλευρά. Στο πλαίσιο της έκθεσης, το Μουσείο της Ακρόπολης δανείζεται 44 έργα από ελληνικά μουσεία και 79 από μουσεία του εξωτερικού, οκτώ από τα οποία είναι αρχαιότητες από το Βρετανικό Μουσείο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή