Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Μια τρυφερή ιστορία αποκλήρων

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Μια τρυφερή ιστορία αποκλήρων

«Τα παιδιά του χειμώνα». Το γλυκόπικρο φιλμ του Αλεξάντερ Πέιν ξεχειλίζει τρυφερότητα και ανθρωπιά

3' 44" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τα παιδιά του χειμώνα ★★★½
ΔΡΑΜΑ (2023)
Σκηνοθεσία: Αλεξάντερ Πέιν
Ερμηνείες: Πολ Τζιαμάτι, Ντα’ Βάιν Τζόι Ράντολφ

Το νέο φιλμ του Αλεξάντερ Πέιν, το οποίο συγκέντρωσε πρόσφατα πέντε οσκαρικές υποψηφιότητες, έρχεται αυτή την εβδομάδα και στις εγχώριες αίθουσες. Ο ελληνικής καταγωγής κινηματογραφιστής ταξιδεύει στις αρχές του ’70, σε ένα κολέγιο, το οποίο αδειάζει για τις χριστουγεννιάτικες διακοπές. Πίσω θα μείνουν μόνο ένας στριμμένος καθηγητής κλασικών σπουδών (Πολ Τζιαμάτι), ένας προβληματικός –αλλά ιδιοφυής– σπουδαστής (Ντόμινικ Σέσα) και η αρχιμαγείρισσα (Ντα’ Βάιν Τζόι Ράντολφ), η οποία έχει μόλις χάσει τον γιο της στον πόλεμο του Βιετνάμ. Αναγκασμένοι να συμβιώσουν, οι τρεις τους θα έρθουν τελικά κοντά και θα βρουν ανακούφιση από τις ανοιχτές πληγές τους.

Μένοντας πιστός στο συνηθισμένο γλυκόπικρο ύφος του, ο Πέιν δημιουργεί μια τρυφερή ιστορία γύρω από τρεις διαφορετικούς «απόκληρους». Ο Πολ Τζιαμάτι είναι απλώς μοναδικός στον ρόλο ενός τυπολάτρη, ελαφρώς μισάνθρωπου καθηγητή, ο οποίος θα μετατραπεί σταδιακά σε πατρική φιγούρα για τον μαθητή του που τον έχει ανάγκη. Πάνω στη δική τους δυναμική έρχεται να προστεθεί ο καλοφτιαγμένος χαρακτήρας της επίσης υποψήφιας για Οσκαρ, Ντα’ Βάιν Τζόι Ράντολφ, σε ένα φιλμ αρκετά παλιομοδίτικο στην όψη, το οποίο ωστόσο ξεχειλίζει από ανθρωπιά, ενώ οι προβληματισμοί του είναι απολύτως διαχρονικοί και άρα επίκαιροι.

Ferrari ★★★
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ (2023)
Σκηνοθεσία: Μάικλ Μαν
Ερμηνείες: Ανταμ Ντράιβερ, Πενέλοπε Κρουζ

Μία από τις πιο αναμενόμενες ταινίες της χρονιάς είναι η βιογραφία του θρυλικού αυτοκινητιστή Εντσο Φεράρι, διά χειρός Μάικλ Μαν. Ο Ανταμ Ντράιβερ υποδύεται τον Φεράρι, καθώς το καλοκαίρι του 1957, με την εταιρεία του σε οικονομική κρίση και στα πρόθυρα εξαγοράς, ο πρώην οδηγός αγώνων ψάχνει διέξοδο στη συμμετοχή –και στη νίκη– στο εμβληματικό Mille Miglia, έναν μαραθώνιο αγώνα 1.000 μιλίων κατά μήκος της ιταλικής ενδοχώρας. Ταυτόχρονα, η προσωπική του ζωή περιπλέκεται επίσης με μια τραγική απώλεια, αλλά και με τις αποκαλύψεις για τις απιστίες του.

Στυλάτος και γοητευτικός όσο ποτέ με τα ιταλικά του κοστούμια, ο Ντράιβερ ανταποκρίνεται άρτια στον ρόλο του Φεράρι, ενός ανθρώπου φανερά χαρισματικού, ο οποίος μοιάζει ωστόσο διχασμένος ανάμεσα στα διαφορετικά πάθη του. Ολο το «αγωνιστικό» σκέλος της ταινίας είναι εξαιρετικό, με τα υπέροχα αυτοκίνητα-αντίκες κινηματογραφημένα από κάθε γωνία και απόσταση. Βρυχώμενοι κινητήρες και άνθρωποι, έτοιμοι να πάρουν τεράστια ρίσκα για τη δόξα της νίκης· από την άλλη, υπάρχει η προσωπική ζωή του ήρωα και η ταραχώδης σχέση με τη σύζυγό του, Λάουρα (Πενέλοπε Κρουζ), όπως και με την ερωμένη του, Λίνα (Σεϊλίν Γούντλεϊ), ενδιαφέρουσα και αυτή σε ένα βαθμό, αλλά κινηματογραφικά φλύαρη από ένα σημείο και έπειτα.

Αποστολή στην Ελλάδα ★★
ΔΡΑΣΗΣ (2023)
Σκηνοθεσία: Ρένι Χάρλιν
Ερμηνείες: Ααρον Εκχαρτ, Νίνα Ντόμπρεφ

Γυρισμένη σχεδόν εξ ολοκλήρου στη Θεσσαλονίκη, η αμερικανική περιπέτεια φέρνει τους πράκτορες τις CIA στις όχθες του Θερμαϊκού. Οταν ένας παλιός συνεργάτης της υπηρεσίας επιχειρεί να αμαυρώσει τη φήμη της, δολοφονώντας δημοσιογράφους στο όνομά της, ο πρώην πράκτορας –και παλιός γνωστός του τελευταίου– Στιβ Βέιλ (Ααρον Εκχαρτ) επανέρχεται στην ενεργό δράση προκειμένου να τον σταματήσει. Μαζί του και μια άπειρη στο πεδίο αλλά ευφυέστατη συνάδελφος (Νίνα Ντόμπρεφ). Ταχύτατοι ρυθμοί, τόσο που οι όποιες εξηγήσεις για το τι συμβαίνει μοιάζουν περιττές, και καταιγιστική δράση, με τον Εκχαρτ να ανταποκρίνεται αρκετά καλά στον ρόλο ενός μάλλον παλιομοδίτικου ήρωα, ικανού να περάσει μέσα από τοίχους (κυριολεκτικά) για να πετύχει τους στόχους του. Η Θεσσαλονίκη βρίσκεται βέβαια εδώ σε πρώτο πλάνο, από τις αγορές και τα στενά της μέχρι το παραλιακό μέτωπο, ενώ από όλα τα εξωφρενικά που φέρνει εις πέρας ο πρωταγωνιστής, το πιο παράδοξο ίσως είναι ότι παίρνει το μετρό…

Μαύρος κότσυφας, μαύρο βατόμουρο ★★½
ΔΡΑΜΑ (2023)
Σκηνοθεσία: Ελεν Ναβεριάνι
Ερμηνείες: Εκα Τσαβλεϊσβίλι, Τεμίκο Τσιχινάτζε

Από τη Γεωργία μας έρχεται ένα ευπρόσδεκτα τολμηρό φιλμ πάνω στη γυναικεία ανεξαρτησία και τη λαχτάρα για ζωή. Η Ετέρο, μια 48χρονη γυναίκα, ζει μόνη σε ένα χωριό, δίχως να θελήσει ποτέ να αποκτήσει σύζυγο και οικογένεια. Φυσικά, η επιλογή αυτή προσελκύει τα κουτσομπολιά των συγχωριανών, μέχρι που εκείνη ερωτεύεται με πάθος έναν άνδρα και πλέον έχει μπροστά της το δίλημμα μιας «κανονικής» σχέσης σε σύγκριση με τον μέχρι πρότινος ελεύθερο βίο της. Με σχεδόν νατουραλιστική διάθεση ως προς την εικονογραφία της, η Γεωργιανή σκηνοθέτις συστήνει μια πολύ ξεχωριστή ηρωίδα, αυθεντικά ανεξάρτητη, αλλά ταυτόχρονα διψασμένη και για ουσιαστική ανθρώπινη επαφή. Οταν αυτή έρχεται, η διαχείρισή της είναι μια ολότελα καινούργια εμπειρία.

Τι συνέβη μετά… ★★
ΚΟΜΕΝΤΙ (2023)
Σκηνοθεσία: Μεγκ Ράιαν
Ερμηνείες: Μεγκ Ράιαν, Ντέιβιντ Ντουκόβνι

Δεύτερη σκηνοθετική προσπάθεια για τη Μεγκ Ράιαν, η οποία ταυτόχρονα πρωταγωνιστεί στο πλευρό του Ντέιβιντ Ντουκόβνι. Ενα πρώην ζευγάρι συναντιέται τυχαία στο αεροδρόμιο εν μέσω κακοκαιρίας που έχει καθηλώσει όλες τις πτήσεις. Οι δυο τους θα αναγκαστούν να διανυκτερεύσουν και τελικά να αναλογιστούν όσα πέρασαν ή έμειναν ανείπωτα στη σχέση τους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή