Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Ονειρικό ταξίδι ενηλικίωσης

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Ονειρικό ταξίδι ενηλικίωσης

«Το αγόρι και ο ερωδιός». Η νέα ταινία του Χαγιάο Μιγιαζάκι θα γοητεύσει μικρούς και μεγάλους

3' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το αγόρι και ο ερωδιός ★★★
ΑΝΙΜΑΤΙΟΝ (2023)
Σκηνοθεσία: Χαγιάο Μιγιαζάκι
Ακούγονται: Σόμα Σαντόκι, Μασάκι Σούντα

Ο βραβευμένος με Οσκαρ δημιουργός των «Πριγκίπισσα Μονονόκε» και «Ταξίδι στη Χώρα των Θαυμάτων», Χαγιάο Μιγιαζάκι, επιστρέφει με ένα ακόμη πολύ αξιόλογο ιαπωνικό anime, επίσης υποψήφιο για το χρυσό αγαλματίδιο. Ο Μάχιτο, ένα νεαρό αγόρι που νοσταλγεί τη νεκρή μητέρα του, μετακομίζει σε καινούργιο σπίτι στην εξοχή με τη νέα σύζυγο του πατέρα του. Από εκεί θα διεισδύσει σε έναν παράλληλο κόσμο, όπου νεκροί και ζωντανοί μοιάζει να συνυπάρχουν· οδηγός στο ταξίδι του είναι ένα υβριδικό πλάσμα, μισός ερωδιός και μισός άνθρωπος, το οποίο ισορροπεί στα όριο μεταξύ ψέματος και αλήθειας.

Θέλοντας να μιλήσει για την ενηλικίωση, την απώλεια και ταυτόχρονα για το θαύμα της ζωής, ο Μιγιαζάκι δημιουργεί ένα μύθο που φέρνει στο νου τον «Λαβύρινθο του Πάνα» του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο και άλλες παρόμοιες αφηγήσεις, όπου η παιδική/ νεανική φαντασία γίνεται καταφύγιο από το ψυχικό τραύμα. Ομορφο κινούμενο σχέδιο και μουσική επένδυση για ένα φιλμ κατάλληλο για παιδιά, το οποίο, ωστόσο, είναι γεμάτο και από ενήλικες ανησυχίες.

Μην περιμένετε και πολλά από το τέλος του κόσμου ★★★½
ΣΑΤΙΡΑ (2023)
Σκηνοθεσία: Ράντου Ζούντε
Ερμηνείες: Ιλίνκε Μανολάκε, Οβίντιου Πίρσαν

Ο Ρουμάνος Ράντου Ζούντε, δημιουργός του ρηξικέλευθου «Ατυχές πήδημα ή παλαβό πορνό», επιστρέφει με άλλη μία χειμαρρώδη σάτιρα πάνω στον σύγχρονο κόσμο. Ηρωίδα του εδώ είναι η Αντζελα, μια νεαρή κοπέλα, καταπονημένη και κακοπληρωμένη, η οποία οργώνει με το αυτοκίνητο το Βουκουρέστι προκειμένου να πάρει συνεντεύξεις από θύματα εργατικών ατυχημάτων για λογαριασμό μιας πολυεθνικής εταιρείας. Παράλληλα παρακολουθούμε το alter ego της, μια οδηγό ταξί που αγωνίζεται να βγάλει τα προς το ζην στους ίδιους δρόμους την εποχή του Τσαουσέσκου. Μέχρι που οι δύο ηρωίδες θα συναντηθούν.

Αναμειγνύοντας την (υποτυπώδη) μυθοπλασία με την ντοκιμαντερίστικη παρατήρηση, ο Ζούντε συνεχίζει να κάνει το ακατάτακτο σινεμά του, δίχως να ενδιαφέρεται για την υποκριτική πλευρά της πολιτικής ορθότητας ή τις συμβατικές κινηματογραφικές νόρμες. Η γλώσσα του είναι κοφτερή, όπως και ο σχολιασμός του πάνω στα κακώς κείμενα, ειδικά εκείνα που αφορούν τα σόσιαλ μίντια και το σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον. Η δε ηρωίδα του, από τη γενιά των χαρισματικών αλλά ελαφρώς παραιτημένων τριαντάρηδων, προσπαθεί απλώς να «βγάλει τη μέρα» σε έναν κυνικό κόσμο, έχοντας το χιούμορ για παρηγοριά και τελευταίο καταφύγιο.

Αργκάιλ ★★½
ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ (2024)
Σκηνοθεσία: Μάθιου Βον
Ερμηνείες: Μπράις Ντάλας Χάουαρντ, Χένρι Καβίλ, Σαμ Ρόκγουελ

Ο ειδικός της στυλιζαρισμένης δράσης Μάθιου Βον («Kingsman») ενορχηστρώνει ένα διασκεδαστικό φιλμ με λαμπερούς πρωταγωνιστές. Η Ελι Κόνγουεϊ (Μπράις Ντάλας Χάουαρντ), μια μοναχική αλλά πολύ επιτυχημένη συγγραφέας κατασκοπικών μυθιστορημάτων, μένει έκπληκτη όταν οι ιστορίες του δικού της επινοημένου πράκτορα Αργκάιλ (Χένρι Καβίλ) αρχίζουν να επαληθεύονται. Σύντομα θα γνωρίσει και τη ζωντανή εκδοχή του χαρακτήρα (Σαμ Ρόκγουελ), με τον οποίο θα μπλέξουν σε μια περιπέτεια κόντρα σε ένα παγκόσμιο δίκτυο κατασκόπων. Εναρκτήρια σκηνή στη Σαντορίνη, με γκεστ την Ντούα Λίπα, και γενικώς το γκάζι πατημένο στο τέρμα για ένα φιλμ που επιδεικνύει την πλούσια παραγωγή του, αλλά μάλλον ποντάρει περισσότερο στις καλά χρονισμένες ανατροπές προκειμένου να διατηρήσει την προσοχή του θεατή σε όλη την (αρκετά μεγάλη) διάρκειά του.

Πλάνο 75 ★★½
ΔΡΑΜΑ (2022)
Σκηνοθεσία: Τσι Χαγιακάουα
Ερμηνείες: Τσιέκο Μπάισο, Χαγιάτο Ισομούρα

Ειδική μνεία στο Φεστιβάλ Καννών και βραβείο σκηνοθεσίας στη Θεσσαλονίκη για ένα δυστοπικό δράμα που μας έρχεται από την Ιαπωνία. Με τον πληθυσμό της χώρας να γερνάει επικίνδυνα, η κυβέρνηση ξεκινάει ένα ειδικό πρόγραμμα που δίνει κίνητρα σε ηλικιωμένους άνω των 75 ετών ώστε να επιλέξουν την ευθανασία. Μέσα από τα μάτια τριών διαφορετικών ηρώων –μιας ηλικιωμένης με οικονομικά προβλήματα, ενός πλασιέ του «Πλάνου 75» και μιας νεαρής εργαζόμενης από τις Φιλιππίνες– παρακολουθούμε ιστορίες γύρω από τη ζωή και τον θάνατο, την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και τα θεμελιώδη δικαιώματα που αμφισβητούνται στον βωμό του «κοινού καλού». Η κινηματογράφηση της πρωτοεμφανιζόμενης Τσι Χαγιακάουα είναι πράγματι άρτια, σε ένα φιλμ εύστοχων παρατηρήσεων, το οποίο θα ήταν ακόμη πιο ενδιαφέρον με ένα καλύτερο σενάριο.

Υποπτος ★★
ΘΡΙΛΕΡ (2023)
Σκηνοθεσία: Φίλιπ Μπαραντίνι
Ερμηνείες: Τσανέιλ Κουλάρ, Λορέν Αγιούφο

Επειτα από τρομοκρατική επίθεση στο μετρό του Λονδίνου, ο νεαρός Χάρι ταυτοποιείται λανθασμένα ως δράστης από κάποιους στο Διαδίκτυο και γίνεται στόχος αυτόκλητων εκδικητών και η ζωή του μετατρέπεται σε εφιάλτη. Εξυπνη αφετηρία και αρκετό σασπένς, αλλά πέραν τούτων λίγα πράγματα από μια ταινία που έχει μεν ευγενείς προθέσεις, όμως χρησιμοποιεί υπερβολικά πολλά κλισέ και αφελείς «στροφές» στην αφήγησή της.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή