Η γέφυρα και οι στεναγμοί

Το μόνο σίγουρο είναι ότι η πτώση της γέφυρας θα οδηγήσει σε αυξήσεις τιμών προϊόντων, κάτι που επισήμαναν από την πρώτη στιγμή ειδικοί στη λειτουργία της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας

1' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εμπόριο ναρκωτικών, διαφθορά στο λιμάνι, λιμενεργάτες και εργατοπατέρες, καλοί και κακοί αστυνομικοί, η Βαλτιμόρη του εγκλήματος, των πουλημένων πολιτικών, των μεγάλων ανισοτήτων, τα γκέτο, οι συμμορίες της πόλης. Σε γενικές γραμμές αυτή είναι η υπόθεση της εμβληματικής σειράς «The Wire», που έκανε πρεμιέρα το 2002, ολοκληρώθηκε το 2008, αλλά παραμένει μια από τις δημοφιλέστερες όλων των εποχών.

Επανήλθε στην επικαιρότητα πριν από λίγες μέρες, όταν το μήκους περίπου 290 μέτρων φορτηγό πλοίο «Dali» προσέκρουσε σε έναν από τους πυλώνες της γέφυρας Francis Scott Key –βασικό «σκηνικό» στον δεύτερο κύκλο της σειράς–, με αποτέλεσμα την κατάρρευσή της. «Κυβερνοεπίθεση». «Ξεκίνησε ο 3ος Παγκόσμιος Πόλεμος». «Ξένοι πράκτορες επιτίθενται σε ψηφιακές υποδομές και τίποτα δεν είναι ασφαλές». Οι θεωρίες για τα αίτια του δυστυχήματος ξεπέρασαν τη μυθοπλασία.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι η πτώση της γέφυρας θα οδηγήσει σε αυξήσεις τιμών προϊόντων, κάτι που επισήμαναν από την πρώτη στιγμή ειδικοί στη λειτουργία της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας. Mερικές από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Mercedes-Benz, η Volkswagen, η Ford διαθέτουν εγκαταστάσεις γύρω από το λιμάνι και ήδη αναζητούν εναλλακτικές διαδρομές. Αν σκεφτεί κανείς ότι το 2023 πραγματοποιήθηκαν μεταφορές περισσότερων από 750.000 οχημάτων μέσω της Βαλτιμόρης, καταλαβαίνει το μέγεθος του προβλήματος. Το λιμάνι της Βαλτιμόρης είναι επίσης σημαντικός κόμβος μεταφοράς αγροτικού εξοπλισμού, μηχανημάτων που χρησιμοποιούνται στις κατασκευές, οικοδομικών υλικών, ξυλείας, ζάχαρης.

Η ενεργειακή κρίση, ο πόλεμος στην Ουκρανία και τα προβλήματα στις σχέσεις της Ε.Ε. με τη Ρωσία, οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης που πραγματοποιούν χτυπήματα κατά φορτηγών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα και τώρα η γέφυρα της Βαλτιμόρης είναι κρίκοι που επηρεάζουν πολύ το παγκόσμιο εμπόριο. Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε πόσο ευάλωτη είναι η εφοδιαστική αλυσίδα και τι συνέπειες μπορεί να έχει στην τσέπη μας. Είτε πρόκειται για ένα σημαντικό γεωπολιτικό γεγονός είτε για τη γέφυρα στη Βαλτιμόρη, οι καταναλωτές στην Ελλάδα με κάποιον τρόπο θα επηρεαστούν.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή