Ουρές στο Βυζαντινό για τους τσάρους

Ουρές στο Βυζαντινό για τους τσάρους

2' 56" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οσο κι αν πιέζεται ο κόσμος με τις οφειλές των ημερών και τους φόρους που θα ’ρθουν, μια καλή έκθεση πάντα τους παρακινεί να ξεφύγουν από τη βαριά καθημερινότητα. Σε μια χριστουγεννιάτικα στολισμένη πόλη, όπου οι περισσότεροι τρέχουν στις αγορές ή γύρω από την πλατεία Συντάγματος, η οποία έχει «βαρύνει» από την ακίνητη Ρόδα, έχει ενδιαφέρον ότι λίγους δρόμους πιο πάνω, στη Βασ. Σοφίας 22, άλλοι σχηματίζουν ουρές στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο για την έκθεση «Ερμιτάζ: Πύλη στην Ιστορία». Ξεκλέβουν μία με δύο ώρες προκειμένου να δουν θησαυρούς και έργα υψηλής αισθητικής με τη λάμψη των Ρομανόφ από τις αυτοκρατορικές συλλογές του διάσημου μουσείου της Αγίας Πετρούπολης.

Το ενδιαφέρον είναι μεγάλο και μάλιστα έχουν συμπληρωθεί όλες οι λίστες των ξεναγήσεων έως και τις 16 Φεβρουαρίου που πραγματοποιούνται σε συγκεκριμένες ημερομηνίες από τους αρχαιολόγους του μουσείου και προσφέρονται μόνο με την απαραίτητη αγορά εισιτηρίου και την αντίστοιχη δήλωση συμμετοχής. Το κοινό βέβαια επισκέπτεται ανεξάρτητα την έκθεση (4 ευρώ η είσοδος), μόνο και μόνο για να πάρει μια μικρή γεύση από το πάθος των τσάρων για συλλογές, να δει τα περίφημα σκυθικά αγγεία, τα ελληνικά και ρωμαϊκά κοσμήματα, τους εντυπωσιακούς πίνακες από την Ευρώπη της Αναγέννησης, έργα του Ελ Γκρέκο, του Ρούμπενς, του Μουρίγιο, αλλά και του Κανόβα, του Ροντέν κ.ά.

Η επιτυχία της έκθεσης που πραγματοποιείται στο πλαίσιο του αφιερωματικού έτους «Ελλάδα – Ρωσία» 2016 έφερε μέσα στις δύο πρώτες εβδομάδες της λειτουργίας της 11.000 εισιτήρια όπως λέει στην «Κ» η διευθύντρια του μουσείου κ. Κατερίνα Δελλαπόρτα. Το ωράριο διαμορφώθηκε ειδικά, από 9.30 το πρωί έως 5.30 το απόγευμα, αλλά δεν αρκεί για μια τέτοια έκθεση που δυστυχώς θα μείνει ανοιχτή μόνο έως τις 26 Φεβρουαρίου. Η διευθύντρια του ΒΧΜ ζήτησε εγγράφως από τον Μιχαήλ Μπορισόβιτς Πιοτρόφσκι, γενικό διευθυντή του Κρατικού Μουσείου του Ερμιτάζ μια μικρή παράταση στην παραμονή των «θησαυρών» στο ελληνικό μουσείο.

Ωστόσο, χρειάζεται να βοηθήσουν όλες οι υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ, να γίνει πιο ευέλικτο το ωράριο αν χρειαστεί, να μένει ανοιχτό περισσότερες ώρες το μουσείο, ίσως και την ημέρα της αργίας του τη Δευτέρα λόγω της μεγάλης προσέλευσης.

Με αυτό το αφιέρωμα, το ΒΧΜ ολοκληρώνει τον κύκλο των εκθέσεών του τις οποίες διοργάνωσε σε συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού για το αφιερωματικό έτος «Ελλάς – Ρωσία 2016».

Ενδιαφέρον, όμως, έχει ότι ανάμεσα στους επισκέπτες που φτάνουν ώς εκεί για το «Ερμιτάζ: Πύλη στην Ιστορία», είναι και κόσμος που πατάει για πρώτη φορά το πόδι του σ’ αυτό το μουσείο. Γιατί το ΒΧΜ είναι πράγματι παρεξηγημένο και σε πολλούς άγνωστο.

Κι όμως, είναι από τα κορυφαία της χώρας και από τα σημαντικότερα μουσεία διεθνώς που εστιάζει στην τέχνη και στον πολιτισμό των βυζαντινών και μεταβυζαντινών χρόνων, με περισσότερα από 25.000 αντικείμενα, οργανωμένες συλλογές (από τον 3ο έως τον 20ό αιώνα). Επιπλέον, βρίσκεται σ’ ένα σημείο «φιλέτο» της Αθήνας.

Ο κόσμος και οι συνήθειες των Ρομανόφ εξάπτουν τη φαντασία και φέρνουν πολλούς επισκέπτες στο Βυζαντινό Μουσείο. Οταν έχεις μια επιτυχημένη διοργάνωση οφείλεις να την κρατήσεις όσο μπορείς, ειδικά σε τέτοιες εποχές που τα μουσεία και οι άνθρωποί τους παλεύουν να τα διατηρήσουν στη ζωή με αυτοθυσία, χωρίς κονδύλια και δυναμικό. Η επίσκεψη στους χώρους του, στις νέες πτέρυγες αλλά και στη βίλα Ιλίσσια, στο πωλητήριο, στην αυλή και στο καφέ είναι μια εμπειρία. Εξοικειωμένο κυρίως με τα μουσεία αρχαιοελληνικής τέχνης, το ευρύ κοινό διστάζει να μάθει περισσότερα για τον πολιτισμό του Βυζαντίου. Μια αυτοκρατορία που εκπλήσσει διαρκώς.

Η ατμόσφαιρα των ημερών είναι μια ευκαιρία να ανακαλύψουμε τις συλλογές του μαζί και τη γαλήνη του υπέροχου κήπου του πίσω από την πολύβουη Βασ. Σοφίας, μόλις 5 λεπτά από το Σύνταγμα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή