Μία γυναίκα στο τιμόνι των «Χ-Men»

Μία γυναίκα στο τιμόνι των «Χ-Men»

3' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι «X-Men» του 2000 ήταν μία από τις πρώτες σύγχρονες μεταφορές των ηρώων της Marvel στον κινηματογράφο. Τότε, ακόμη οι κομίστικοι χαρακτήρες σπάνια έβρισκαν τον δρόμο προς τη σκοτεινή αίθουσα και φυσικά ελάχιστοι μπορούσαν να φανταστούν την καταιγίδα που ακολούθησε τις δύο επόμενες δεκαετίες. Οι ίδιοι οι «X-Men», έπειτα από δύο μάλλον μέτρια σίκουελ, δέχθηκαν… λίφτινγκ και λανσαρίστηκαν ξανά με το πολύ καλό «First Class». Αυτή την εβδομάδα, ο δεύτερος αυτός κύκλος ταινιών, που επίσης πήρε την κατιούσα ποιοτικά, κλείνει συστήνοντας έναν νέο, εντυπωσιακό γυναικείο χαρακτήρα.

Για την ακρίβεια επανασυστήνοντας, μιας και η Τζιν έχει εμφανιστεί και σε προηγούμενα επεισόδια, όμως εδώ είναι η απόλυτη πρωταγωνίστρια, ερμηνευμένη για πρώτη φορά από τη Σόφι Τέρνερ του «Game of Thrones». Ενα μικρό κοριτσάκι μένει ορφανό, ύστερα από ένα τροχαίο που μάλλον η ίδια προκάλεσε. Οι δυνάμεις του παιδιού θα κινήσουν το ενδιαφέρον του καθηγητή Εξάβιερ, ο οποίος θα της δώσει μία θέση στην ακαδημία του. Νεαρή γυναίκα πια, η Τζιν θα βρεθεί μπροστά σε τεράστιες προκλήσεις, όταν ένα ακόμη περιστατικό θα τη γεμίσει με δυνάμεις πάνω από κάθε φαντασία. Οι X-Men πρέπει πια να προστατεύσουν εαυτούς και την υπόλοιπη ανθρωπότητα από την ασταθή σύντροφό τους.

Ηθικά διλήμματα

Η Σόφι Τέρνερ καταφέρνει με τη χάρη της να ανανεώσει αρκετά ένα franchise που τελευταία είχε εξοκείλει προς διαδικαστικού τύπου ταινίες. Το υπόλοιπο καστ των αστέρων (Τζέιμς Μακαβόι, Τζένιφερ Λόρενς, Μάικλ Φασμπέντερ, Τζέσικα Τσαστέιν κ.ά.) είναι ξανά εκεί και η ιστορία του «Μαύρου Φοίνικα» είναι αρκούντως ενδιαφέρουσα ώστε να μη βαρεθούμε. Μιλάει για την εσωτερική πάλη, τα ηθικά διλήμματα αλλά και τη σημασία του ανήκειν. Μην περιμένετε κανένα σπουδαίο ψυχογραφικό πορτρέτο, ωστόσο οι σκηνές δράσης είναι στην πλειονότητά τους σωστά τοποθετημένες και ισορροπημένες με τις διαλογικές ενότητες.

Από την άλλη, οι καινούργιοι «X-Men» φροντίζουν να πάνε με το ρεύμα της εποχής, σε βαθμό που σε κάποιο σημείο προτείνεται και το κάπως κωμικό… «Χ-Women». Σε ένα φιλμ στο οποίο τόσο η πρωταγωνίστρια όσο και η βασική αντίπαλος είναι γυναίκες, ενώ οι άνδρες μοιάζουν να παίρνουν όλες τις λάθος αποφάσεις, οι προθέσεις των δημιουργών είναι μάλλον ξεκάθαρες.

Ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος Σάιμον Κίνμπεργκ δίνει τη δική του οπτική σχετικά με το υπόβαθρο της ταινίας: «Ζούμε σε έναν κόσμο όπου, πολιτικά και κοινωνικά, τα πράγματα έχουν έρθει τα πάνω-κάτω. Δεν υπάρχει ενότητα, όλοι νιώθουν αποκομμένοι και μόνοι. Μια ιστορία για έναν χαρακτήρα που είναι αποκομμένος, και ως αποτέλεσμα χωρίζει στα δύο την οικογένειά του, είναι πολύ σχετική στην εποχή μας».

Το βαρόμετρο της εβδομάδας

– Στο «Ενα αγγελικό πρόσωπο», η βραβευμένη με Οσκαρ Μαριόν Κοτιγιάρ μεταμορφώνεται για έναν ρόλο στον οποίο δεν την έχουμε συνηθίσει. Η Μαρλέν είναι μια νεαρή μητέρα, στην οποία αρέσει να διασκεδάζει τη ζωή. Πίνει, χορεύει στα κλαμπ, πηγαίνει από τον έναν άνδρα στον άλλο, δίχως να σκέφτεται τις συνέπειες για τη μικρή κόρη της, την Ελι. Οταν κάποια μέρα δεν θα γυρίσει καθόλου στο σπίτι, το κοριτσάκι θα κληθεί να τα βγάλει πέρα μόνο του. Η πρωτοεμφανιζόμενη σκηνοθέτις Βανέσα Φίλο δημιουργεί ένα συγκινητικό και συνάμα «ενοχλητικό» φιλμ γύρω από τη σημασία του να είναι κανείς γονιός. Εκπληκτική η μικρούλα Αϊλίν στον ρόλο της.

– Στην «Κομπίνα» η Αν Χάθαγουεϊ ενώνει τις δυνάμεις της με την κωμικό Ρέμπελ Γουίλσον («Pitch Perfect»), σχηματίζοντας ένα γυναικείο δίδυμο… απατεώνων. Οι δύο γυναίκες, διαφορετικές στον χαρακτήρα, συνεργάζονται θέτοντας ως στόχο την περιουσία ενός δισεκατομμυριούχου. Γένους θηλυκού ριμέικ του «Απατεώνες και Τζέντλεμεν» με τους Μάικλ Κέιν και Στιβ Μάρτιν.

– Στο «Αγκαθα: Η εξιχνίαση ενός φόνου» ένα αληθινό γεγονός από τη ζωή της διάσημης Βρετανίδας συγγραφέως υιοθετείται δημιουργικά, προκειμένου να στηθεί άλλη μία αστυνομική ιστορία. Με την προσωπική της ζωή τελματωμένη και το έργο της σε παύση, η νεαρή Αγκαθα εξαφανίζεται για να βρεθεί τελικά μπλεγμένη σε μια μυστηριώδη υπόθεση δολοφονίας. Σύντομα θα χρειαστεί να μπει η ίδια στα παπούτσια του ντετέκτιβ και να μιμηθεί του ήρωές της. Η ιστορία είναι γοητευτική και η ατμόσφαιρα σωστή, ωστόσο το σενάριο δεν διαθέτει την απαραίτητη σπιρτάδα, ούτε τις ανατροπές ώστε να φανεί αντάξιο μιας Αγκαθα Κρίστι. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή