ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Ενα love story αντίστασης στη… Δευτέρα

ena-love-story-antistasis-sti-deytera-561411916

Monday ★★★
ΔΡΑΜΑ (2020)
Σκηνοθεσία: Αργύρης Παπαδημητρόπουλος
Ερμηνείες: Σεμπάστιαν Σταν, Ντενίζ Γκαφ, Γιώργος Πυρπασόπουλος

To 2016 ο Αργύρης Παπαδημητρόπουλος μας έδωσε το «Suntun», ένα φιλμ εκρηκτικής ερωτικής έντασης –και εμμονής– που ήταν ταυτόχρονα και ένα από τα καλύτερα της πρόσφατης ελληνικής παραγωγής. Στην επιστροφή του ο έρωτας βρίσκεται ξανά εκεί, στη θέση του οδηγού, με διαφορετικό αυτή τη φορά πρόσημο και την πρόκληση ενός ξέφρενου Σαββατοκύριακου, το οποίο όμως ακολουθείται από την αναπόφευκτη… Δευτέρα.
Η δικηγόρος Κλόι και ο ξέγνοιαστος ντιτζέι Μίκι, Αμερικανοί και οι δύο, γνωρίζονται σε κάποιο ξέφρενο πάρτι στην Αθήνα και ο ερωτικός σπινθήρας πυροδοτείται ακαριαία. Το πρωί θα τους βρει γυμνούς στην παραλία υπό τα αυστηρά βλέμματα αστυνομικών, ενώ λίγο αργότερα θα φύγουν για κάποιο αιγαιοπελαγίτικο νησί. Καθώς η σχέση τους βαθαίνει, τελικά εκείνη θα αποφασίσει να αναβάλει την επιστροφή της στις ΗΠΑ, με τους δυο τους να συγκατοικούν πίσω στην πρωτεύουσα.

Δουλεύοντας αντίστροφα από το «Suntun», ο Παπαδημητρόπουλος ξεκινάει την ταινία του στην καρδιά του ελληνικού καλοκαιριού, γεμάτου γλυκούς χυμούς, χορό, σεξ και (προ πανδημίας) ξεγνοιασιά, το οποίο παρασέρνει τους δύο πρωταγωνιστές και εμάς μαζί τους.

Το νησί ωστόσο εδώ αποτελεί απλώς το σκηνικό της σύντομης πρώτης πράξης, με τη δράση να μεταφέρεται γρήγορα πίσω στην Αθήνα. Η ταλαιπωρημένη πόλη, που όμως διατηρεί τη δική της ακαταμάχητη γοητεία, στέκεται επί της ουσίας ως τρίτος πρωταγωνιστής δίπλα στο ζευγάρι, με τον Παπαδημητρόπουλο στον ρόλο ξεναγού που γνωρίζει καλά το πραγματικό της πρόσωπο.

Από ένα αυθόρμητο πάρτι που στήνεται σε μια πλατεία της Κυψέλης, μέχρι μια ξέφρενη, γυμνή βόλτα με μηχανάκι στη μέση του χειμώνα, στη –μακράν– καλύτερη σκηνή της ταινίας, η Αθήνα φιλοξενεί τον έρωτα των δύο νέων ανθρώπων, ο οποίος φυσικά, όσο ο καιρός προχωράει, δεν παραμένει ανέφελος. Αυτή η διαρκής αναμέτρηση με τη «Δευτέρα» (ή με την αναμονή της) είναι και το βασικό θέμα ενός φιλμ, που προφανώς βασίζει πολλά στη χημεία των διάσημων πρωταγωνιστών του.

Ο Σεμπάστιαν Σταν των «Εκδικητών» και η πολυβραβευμένη Ντενίζ Γκαφ δημιουργούν ένα ηλεκτρισμένο ζευγάρι· γύρω τους έχουν πολλές γνώριμες φιγούρες του σύγχρονου ελληνικού σινεμά, ηθοποιοί και μη, σε ένα κατά βάση ανάλαφρο σύνολο, το οποίο παραμένει τέτοιο, παρά τις σκοτεινές στιγμές του. Αυτή η κάπως ρομαντικά επίπεδη προσέγγιση είναι ίσως και το σοβαρότερο ψεγάδι της ταινίας, η οποία κατά τα άλλα είναι γεμάτη από όμορφες στιγμές, σαν την τρυφερά αμήχανη εκτέλεση της «Συννεφούλας» του Σαββόπουλου.