Από τους «Πειρατές της Καραϊβικής» στη σύγχρονη Αθήνα

Από τους «Πειρατές της Καραϊβικής» στη σύγχρονη Αθήνα

2' 1" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κομπιναδόροι πολιτικοί, συνοδοί πολυτελείας, διεφθαρμένοι αστυνομικοί κι ένας μοναχικός (αντι)ήρωας εναντίον όλων. Ο Δημήτρης Τζέτζας, που, όπως μας είπε, αγαπά πολύ το σινεμά του Μάρτιν Σορσέζε, σκηνοθετεί όλους αυτούς τους χαρακτήρες στην πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, με τίτλο «The Republic», η οποία κυκλοφορεί από αύριο στις ελληνικές αίθουσες. Ο ίδιος, άρτι αφιχθείς από τις ΗΠΑ, όπου σπούδασε και δούλεψε στον κινηματογράφο για μία περίπου δεκαετία, μας μεταφέρει αυτή του την εμπειρία και μιλά για τις φιλοδοξίες του.

«Ηταν ωραία εμπειρία, δουλεύαμε φυσικά πάρα πολλές ώρες, όμως τα χρήματα ήταν αρκετά καλά, και σίγουρα μπορούσες να καταλάβεις τη διαδικασία της κατασκευής. Εμένα προσωπικά δεν μου αρέσουν ακριβώς αυτού του είδους οι ταινίες, όμως έτσι είχα την ευκαιρία να γνωρίσω κάποιους σημαντικούς ανθρώπους του σινεμά (σκηνοθέτες, μοντέρ κ.λπ.) και να μάθω δίπλα τους», μας λέει ο Τζέτζας, ο οποίος μεταξύ άλλων δούλεψε στο επιτελείο του Τζέρι Μπρουκχάιμερ, δημιουργού των «Πειρατών της Καραϊβικής». H θητεία στα χολιγουντιανά στούντιο είναι φανερή και στο «The Republic». Η σκηνοθεσία του είναι σε υψηλές ταχύτητες, με καλό ρυθμό και προσεγμένο κάδρο· γενικώς, το αισθητικό κομμάτι του φιλμ είναι πολύ άρτιο, τόσο που αρχικά ξεγελά για το μέτριο μπάτζετ, αφού αυτό φαίνεται αντίστοιχο με εκείνο πολύ ακριβότερων παραγωγών. Οπως μας είπε ο σκηνοθέτης σχετικά, μεγάλο κομμάτι της τελικής επεξεργασίας έγινε στο εξωτερικό με συνεργάτες τους οποίους ο ίδιος γνωρίζει από εκεί. Σε γενικές γραμμές το «The Republic» μπορεί να περιγραφεί ως ένα γκανγκστερικό δράμα τοποθετημένο στη σύγχρονη Αθήνα. Αντλώντας έμπνευση από το «Drive» του Γουίντινγκ Ρεφν, o Τζέτζας παρακολουθεί τον κεντρικό ήρωα (Προμηθέας Αλειφερόπουλος), ο οποίος προσπαθεί να εκδικηθεί τους εχθρούς του (Τάκης Σπυριδάκης, Γιάννης Στάνκογλου, Ζωή Λάσκαρη κ.ά.), ενώ ταυτόχρονα ρίχνει κλεφτές ματιές σε μια πληθώρα κοινωνικών ζητημάτων.

Το σενάριο του Γιάννη Γεωργίου αποδεικνύεται μάλλον δυσλειτουργικό εδώ, αφού αυτά τα θέματα είναι μάλλον ασύμβατα με τους καταιγιστικούς σκηνοθετικούς ρυθμούς. Ωστόσο, ο σκηνοθέτης επισημαίνει πως πρόκειται για συνειδητή επιλογή: «Αυτό που με ενδιέφερε ήταν μια πιο βιντεοκλιπίστικη, επιθετική προσέγγιση της συνολικής εικόνας, όχι να εμβαθύνω στα επιμέρους. Μου αρέσει η κοινωνική ανάλυση των Ελλήνων κινηματογραφιστών, και θα ήθελα να κάνω κάτι παρόμοιο, όμως επτά φορές πιο γρήγορα». Οσο για τον αν θα συνεχίσει να γυρίζει ταινίες στην Ελλάδα, ο Δημήτρης Τζέτζας διευκρινίζει πως αυτό θα εξαρτηθεί από την απήχηση του «The Republic» στο κοινό. «Οι ταινίες κοστίζουν χρήματα για να γίνουν, οπότε θα πρέπει τουλάχιστον να βγάζουν τα έξοδά τους. Θα ήθελα πολύ να συνεχίσω, πάντως, να δουλεύω εδώ αν είναι εφικτό».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή