Το άλμα της ΚΟΑ

1' 14" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την απογείωσε την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ο Βασίλης Χριστόπουλος, καθώς την οδήγησε να ερμηνεύσει την Ενάτη του Μπετόβεν στην εορταστική συναυλία που έδωσε η πρεσβεία της Γερμανίας και το Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Ιδρυμα EuropaMusicale. Αυτό συνέβη πρόσφατα στο Μέγαρο και καθώς η συναυλία δόθηκε στο πλαίσιο της ελληνικής προεδρίας, είχε μεγάλη κυβερνητική εκπροσώπηση στα θεωρεία. Ελπίζω κάτι να σκέφτηκαν οι υπουργοί γι’ αυτόν τον άθλο της ΚΟΑ, που μας έβγαλε ασπροπρόσωπους ερμηνεύοντας Μπετόβεν στη γιορτή των Γερμανών. Δεν είναι αυτονόητο, όπως δεν είναι και καθόλου «ευρωπαϊκές» οι συνθήκες κάτω από τις οποίες δουλεύουν οι μουσικοί κάθε ελληνικής ορχήστρας. Παρόλα αυτά, δουλεύουν με αυταπάρνηση προσφέροντας στο κοινό. Μαζί με την ΚΟΑ ήταν και η εξαίρετη Χορωδία της Συμφωνικής της Βαμβέργης όπως και κορυφαίοι σολίστ, ανάμεσά τους και η υψίφωνος Μυρτώ Παπαθανασίου.

Το ίδιο σκέφτηκα και την περασμένη Παρασκευή, σε μία από τις τακτικές συναυλίες της ΚΟΑ, στο Μέγαρο. Ηταν μια συναυλία στην ιδιαίτερα σημαντική σειρά «Νέοι Δημιουργοί και Αναδημιουργοί», που δίνει βήμα σε νέους μουσικούς. Χάρηκα τη σύνθεση του 26χρονου Γιάννη Αγγελάκη «Y-87-XII13», που γράφτηκε κατά παραγγελία της ΚΟΑ, ένα τελεολογικής έμπνευσης έργο που δοξάζει τη συνύπαρξη και εναλλαγή κρουστών, πνευστών και εγχόρδων με κατακλυσμιαίες συγκρούσεις και μετέωρες βυθίσεις. Θερμά υποδέχτηκε το κοινό και την φλαουτίστα Θεοδώρα Ιορδανίδου που ερμήνευσε το Κοντσέρτο για φλάουτο και ορχήστρα του Ζακ Ιμπέρ. Υπό τον Λουκά Καρυτινό, η ΚΟΑ, στο τέλος ερμήνευσε τη δημοφιλή Συμφωνία αρ. 5 του Προκόφιεφ. Ραντεβού στις 14/3 για τη νέα συναυλία της ΚΟΑ στο Μέγαρο με νέους δημιουργούς.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή