ΜΟΥΣΙΚΗ

Ενα φλερτ που γίνεται επίσημος δεσμός

pallas1

Υπήρχε μία αύρα συγκίνησης στην πρεμιέρα της Συμφωνικής Ορχήστρας του Δήμου Αθηναίων, το πρωινό της περασμένης Κυριακής, όταν το ιστορικό «Παλλάς» εγκαινιάστηκε ως στέγη των Μουσικών Συνόλων του Δήμου. Είναι μία συνεργασία με τα «Αθηναϊκά Θέατρα» (για 14 συναυλίες) που δίνει πρόσθετες δυνατότητες στα πέντε σχήματα του Δήμου, τη Συμφωνική και Φιλαρμονική Ορχήστρα, την Big Band, τη Μικτή Χορωδία και το Εργαστήρι Ελληνικής Μουσικής, και τους 250 μουσικούς που απασχολούν.

Η εικόνα που έβλεπα με τον κόσμο να έχει γεμίσει τον πεζόδρομο της Βουκουρεστίου ήταν εξαιρετικά ευχάριστη καθώς άνοιγε την Ορχήστρα του Δήμου σε μία αστική εμπειρία με βάθος και προοπτική. Δεν χάθηκε η ευκαιρία να επενδυθεί αυτή η πρεμιέρα της στέγασης των Μουσικών Συνόλων με την ανάλογη επισημότητα, καθώς ο συμβολισμός της παρουσίας του δημάρχου Γιώργου Καμίνη συνοδεύτηκε από την επί της ουσίας παρατήρησή του ότι «πρέπει να κρατήσουμε ζωντανό το κέντρο της πόλης». Είναι προφανής η σύνδεση αυτής της πρωτοβουλίας με τον ευρύτερο προβληματισμό για την Αθήνα και την πορεία της οικονομικής ανάκαμψης και της κοινωνικής ανασυγκρότησης. Τα Μουσικά Σύνολα του Δήμου κάνουν αυτό που τους αναλογεί: προσφέρουν ψυχαγωγία, μουσική παιδεία και ευκαιρία για βιώματα που χαράσσονται ως εμπειρίες.

Το τόνισε και ο κ. Χρήστος Τεντόμας, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου, λέγοντας ότι ο Δήμος επέτυχε τελικά τον στόχο της στέγασης των Μουσικών Συνόλων, κίνηση που ενέταξε επίσης στην ανάγκη αναζωογόνησης της πόλης. Μας έδωσε μάλιστα την πληροφορία ότι φέτος η Αθήνα θα ανάψει τα χριστουγεννιάτικα φώτα της στις 12 Νοεμβρίου.

Η συναυλία, η ίδια, ήταν σοφά δομημένη. Φέτος, ο αρχιμουσικός Λουκάς Καρυτινός έχει αναλάβει την εποπτεία των Μουσικών Συνόλων και δεδομένου ότι είναι ισχυρή η εκπαιδευτική αποστολή τους, ήταν ευπρόσδεκτες οι πολύ καλές εισαγωγές της Κάτιας Μολφέση πριν από κάθε έργο. Η Κάτια Μολφέση διηύθυνε την ορχήστρα και είχε τη φρεσκάδα και τη συγκρότηση που ήθελε ο ακροατής. Ο μειλίχιος τρόπος της και οι ωραίες εισαγωγές της (ανάμεσα στο κοινό ήταν πολλά παιδιά) εξέβαλαν ομαλά σε μία στιβαρή διεύθυνση. Δύο σολίστ, ο Χαράλαμπος Σούκας (βιολί) στη «Méditation» από την όπερα «Thaïs» του Μασνέ και ο Γραμμένος Χαλκιάς (κλαρινέτο) στο δεξιοτεχνικό έργο του Ροσίνι, δικαίωσαν την προσδοκία. Η Ορχήστρα πήγε πολύ καλά και μας φιλοδώρησε στο τέλος με λίγη «Κάρμεν», που ενθουσίασε.