Θέατρο για μικρούς με μεγάλες απαιτήσεις

Θέατρο για μικρούς με μεγάλες απαιτήσεις

1' 39" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μαζί με το θέατρο για ενηλίκους που έχει ανθήσει στην Ελλάδα, και μάλιστα στα χρόνια της κρίσης –με όλα τα θετικά και τα αρνητικά της υπερπροσφοράς παραστάσεων και ομάδων–, άρχισε να αλλάζει και το παιδικό θέατρο. Eνας χώρος που ταλαιπωρήθηκε για χρόνια από κακές δουλειές, διδακτικές παραστάσεις, αρπαχτές των άνεργων ηθοποιών που έβρισκαν καταφύγιο χωρίς να αγαπούν πάντα αυτό που έκαναν, ζαχαρωμένες ερμηνείες και αισθητική άσ’ τα να πάνε. Οι παραστάσεις που ξεχώριζαν, τότε, ήταν μετρημένες στα δάχτυλα.

Είναι καιρός όμως που άλλαξε το σκηνικό: καλές δουλειές, πλούσιες σε σκηνικά, με καλούς ηθοποιούς, παραγωγές που δεν υποτιμούν τους μικρούς θεατές, σε σκηνές του ελεύθερου θεάτρου, αλλά και σε πολιτιστικούς οργανισμούς όπως είναι το Εθνικό Θέατρο, το ΚΘΒΕ, η Εθνική Λυρική Σκηνή. Γι’ αυτό τα Σαββατοκύριακα σχηματίζονται ουρές στις περισσότερες σκηνές με παραστάσεις για παιδιά.

Οπως στο Μικρό Παλλάς, στη νέα παράσταση της Ειρήνης Ιακώβου και του Θωμά Καραχάλιου, «Η Μαρία πριν την Κάλλας». Η ιστορία της πριμαντόνας στα παιδικά της χρόνια είναι πραγματικά καλή δουλειά. Σε άλλη ατμόσφαιρα, το «Ημουν παιδί το ’21 με τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη» στο Ακροπόλ, επίσης της Ειρήνης Ιακώβου.

Το διαχρονικό έργο του Καρόλου Ντίκενς «Ολιβερ Τουίστ» συγκινεί και τους μεγάλους, ακόμη περισσότερο αν είναι υπερπαραγωγή, όπως στο Ιδρυμα Μείζονος Πολιτισμού (σε διασκευή – σκηνοθεσία της Κωνσταντίνας Νικολαΐδη). Στο θέατρο Πόρτα, το «Σκλαβί» της Ξένιας Καλογεροπούλου, που συν-σκηνοθετούν ο Θωμάς Μοσχόπουλος και η Σοφία  Πάσχου, παραμένει εγγύηση.

Η «Συντεχνία του Γέλιου» κάθε χρονιά προτείνει ένα θέατρο που επιχειρεί να ανοίξει διάλογο με τις εμπειρίες των σημερινών παιδιών και θέματα σημερινά, όπως η μετανάστευση. Ενδιαφέρον έχουν και οι παραστάσεις

στη Μουσική Βιβλιοθήκη «Λίλιαν Βουδούρη». Εδώ δεν είναι μόνο το «Σβήσε το φως» της ομάδας ΚΟΠΕΡΝΙΚΟΣ, αλλά και το βρεφικό «αβγώ». Απευθύνεται σε βρέφη 10 μηνών έως και τριών ετών. Βέβαια, η πρώτη στην Ελλάδα που ασχολήθηκε με τα βρέφη ήταν η Ξ. Καλογεροπούλου το 2010, αλλά να που βρήκε μεγάλη ανταπόκριση.

Εκτοτε, αυξάνονται αυτές οι παραγωγές. Κι έχουν επιτυχία, όπως στο ΚΘΒΕ η πρόταση, για βρέφη, της Κατερίνας Καραδήμα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή