Κάμψη μεγεθών για την Jumbo στο πρώτο εξάμηνο του 2020

Κάμψη μεγεθών για την Jumbo στο πρώτο εξάμηνο του 2020

2' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πτώση στα βασικά οικονομικά μεγέθη εμφάνισε ο όμιλος Jumbo κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, καθώς η επέλαση της πανδημίας και η λήψη μέτρων για τον περιορισμό της επηρέασαν αρνητικά τόσο τα έσοδα όσο και την καθαρή κερδοφορία του. Την ίδια στιγμή, παρά τις δυσμενείς συγκυρίες και το πλήγμα που έχει υποστεί το σύνολο της αγοράς του λιανεμπορίου, ο όμιλος επιδεικνύει αντοχές απέναντι στην κρίση, δρομολογώντας το επόμενο διάστημα το άνοιγμα νέων καταστημάτων με επίκεντρο την αγορά της Ρουμανίας. Η τελευταία επέδρασε θετικά στο σύνολο των πωλήσεων του ομίλου για το πρώτο εξάμηνο καταγράφοντας μικρή αύξηση 3,3%, λόγω και της λειτουργίας από τον Νοέμβριο του 2019 του νέου καταστήματος του ομίλου στην πόλη Brasov. 

Ετσι, συνολικά ο τζίρος του εξαμήνου (Ιανουάριος – Ιούνιος 2020) για την Jumbo ανήλθε στα 278,8 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας πτώση 16,8% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, οπότε είχε διαμορφωθεί στα 335,4 εκατ. ευρώ. Οπως προκύπτει από τη σύνθεση των πωλήσεων κατά το πρώτο εξάμηνο της φετινής χρονιάς, στην Ελλάδα οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 21,3%, στην Κύπρο κατά 22,9%, στη Βουλγαρία κατά 13,7%, ενώ στη Ρουμανία σημείωσαν αύξηση 3,3%.

Τα μεικτά κέρδη άγγιξαν τα 144,9 εκατ. ευρώ, έναντι 181,7 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2019, ενώ το περιθώριο μεικτών κερδών διαμορφώθηκε σε 51,9% όταν πέρυσι ήταν στο 54,1%. Η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως στο lockdown που επιβλήθηκε σε Ελλάδα και Κύπρο για περίπου 2,5 μήνες αλλά και στον περιορισμό της κυκλοφορίας σε όλες τις χώρες της Βαλκανικής. Μάλιστα, η περίοδος του lockdown περιελάμβανε και το Πάσχα, αναγκάζοντας την εταιρεία είτε να πετάξει εποχικά προϊόντα είτε να τα προσφέρει σε τιμές χαμηλότερες του πραγματικού τους κόστους. Η δε πασχαλινή περίοδος αντιπροσωπεύει παραδοσιακά περίπου το 12% του ετήσιου τζίρου της. 

Κατά την ίδια περίοδο, τα καθαρά κέρδη του ομίλου ανήλθαν σε 49,8 εκατ. ευρώ από 64,1 εκατ. ευρώ κατά την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, σημειώνοντας πτώση 22,3%. Στις αρχές του 2020, οι πωλήσεις της Jumbo κινούνταν ανοδικά, με αυτές να ενισχύονται κατά 13% τον Ιανουάριο και 23% τον Φεβρουάριο σε σύγκριση με το 2019. Επειτα, οι πωλήσεις του Μαρτίου κατέγραψαν πτώση κατά 51% λόγω των μέτρων συγκράτησης της πανδημίας, ενώ η χαριστική βολή ήρθε τον Απρίλιο, όταν χάθηκε οριστικά η πασχαλινή περίοδος. Οι πωλήσεις τον συγκεκριμένο μήνα συρρικνώθηκαν περίπου 86%.

Συνολικά, οι πωλήσεις για τους πρώτους οκτώ μήνες του 2020 μειώθηκαν κατά 10,9%, ενώ τον Αύγουστο η πτώση περιορίστηκε στο 2%, παρά και την καθίζηση του τουρισμού. Επιπλέον, την περίοδο του lockdown, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις σημείωσαν εκρηκτική αύξηση, ωστόσο το e-jumbo αντιπροσωπεύει μικρό ποσοστό στη συνολική δραστηριότητα και οι πωλήσεις του δεν μπορούν να αντισταθμίσουν τις απώλειες των φυσικών καταστημάτων.

Στο μεταξύ, η πανδημική κρίση είχε επίδραση και στα επενδυτικά σχέδια του ομίλου, με τη λειτουργία τριών καταστημάτων που δρομολογούσε ο όμιλος για φέτος σε Ελλάδα, Κύπρο και Ρουμανία να μετατίθεται για το τελευταίο τρίμηνο του 2021. Πάντως, η αγορά της Ρουμανίας συνεχίζει να αποτελεί σημαντικό μέρος ανάπτυξης της γνωστής αλυσίδας, με πληροφορίες να αναφέρουν ότι θα μπορούσαν να ανοίξουν στην περιοχή 20-25 καταστήματα σε ορίζοντα τετραετίας – πενταετίας. Μέχρι σήμερα, ο όμιλος διατηρεί στη Ρουμανία 14 καταστήματα, ενώ συνολικά το δίκτυό του αριθμεί 80. Οσον αφορά το μέρισμα, η γενική συνέλευση των μετόχων, που συνήλθε στα τέλη Ιουνίου, ενέκρινε τη διανομή μεικτού ποσού 0,235 ευρώ ανά μετοχή.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή