ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πτώση τζίρου 30% στην «Αττικά Πολυκαταστήματα»

Η εταιρεία συνεχίζει το επενδυτικό της πρόγραμμα προχωρώντας εντός των επόμενων ημερών στο άνοιγμα δύο νέων μπουτίκ των γνωστών γαλλικών οίκων μόδας Sandro και Maje στο Golden Hall.

Αντοχές απέναντι στην πανδημική κρίση επιδεικνύει η εταιρεία «Αττικά Πολυκαταστήματα Α.Ε.», καθώς παρά τη συρρίκνωση του τζίρου κατά 30% το πρώτο εξάμηνο του 2020, η εταιρεία συνεχίζει το επενδυτικό της πρόγραμμα προχωρώντας εντός των επόμενων ημερών στο άνοιγμα δύο νέων μπουτίκ των γνωστών γαλλικών οίκων μόδας Sandro και Maje στο Golden Hall. 

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της «Αττικά Πολυκαταστήματα» (πολυκαταστήματα, e-shop) κινήθηκε κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους λίγο κάτω από τα 60 εκατ. ευρώ, με την ανάπτυξη του e-shop να περιορίζει –έως έναν βαθμό– τις απώλειες πωλήσεων σε ποσοστό κοντά στο 30%. Επίσης, μειωμένες κατά 25% σε σχέση με πέρυσι ήταν και οι πωλήσεις των πολυκαταστημάτων κατά την περίοδο μετά το lockdown (Ιουνίου – Σεπτεμβρίου), επίδοση που συνδέεται άμεσα με την πορεία της πανδημίας. 

Ο περιορισμός των μετακινήσεων και η στροφή πολλών εργαζομένων στην τηλεργασία άλλαξαν πολλές από τις συνήθειες των καταναλωτών. Αρκετοί λόγω της παραμονής τους στο σπίτι περιορίσαν τις αγορές προϊόντων που συνδέονται με την εμφάνισή τους στον χώρο εργασίας, γεγονός που επηρέασε αρνητικά τις πωλήσεις καταστημάτων, όπως τα Αttica. Ωστόσο, σημαντική άνοδο γνωρίζει το ηλεκτρονικό κατάστημα των Αttica, με τις πωλήσεις καλλυντικών προϊόντων να κινούνται σε υψηλά επίπεδα ακόμη και μετά το lockdown. 

Ετσι, σύμφωνα με πληροφορίες, η αύξηση των πωλήσεων από την αρχή της χρονιάς είναι της τάξεως του 140%, γεγονός που αποδεικνύει ότι αρκετοί πελάτες εξακολουθούν να πραγματοποιούν στο ηλεκτρονικό κατάστημα τις αγορές τους ακόμη και μετά την άρση του lockdown. Πρόσφατα μάλιστα το attica e-shop έδωσε τη δυνατότητα στους πελάτες να αγοράσουν –εκτός από καλλυντικά– τσάντες και αξεσουάρ, ενώ μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2021 το ηλεκτρονικό κατάστημα αναμένεται να επεκταθεί και σε άλλες προϊοντικές κατηγορίες. 

Η ανοδική πορεία του e-shop το πρώτο εξάμηνο έχει οδηγήσει σε προβλέψεις για διπλασιασμό του τζίρου του στα 11-12 εκατ. για το σύνολο του 2020. Πέρυσι, ο τζίρος της «Αττικά Πολυκαταστήματα» διαμορφώθηκε στα 183,7 εκατ. ευρώ από 181,3 εκατ. ευρώ το 2018, ωστόσο φέτος η πρόβλεψη για την πορεία των οικονομικών μεγεθών εξαρτάται από την εξέλιξη της πανδημίας. Οπως αναφέρουν πληροφορίες, εάν συνεχιστεί η συγκρατημένη κατανάλωση που παρατηρήθηκε τον Σεπτέμβριο, τότε είναι πιθανόν η ετήσια μείωση των πωλήσεων να διατηρηθεί στα επίπεδα του πρώτου εξαμήνου του έτους. Σημειώνεται ότι το ανθρώπινο δυναμικό που απασχολεί η εταιρεία ανέρχεται περίπου σε 2.000 εργαζομένους.

Παρά την έξαρση του ιού, η διοίκηση της «Αττικά Πολυκαταστήματα» θα συνεχίσει να υλοποιεί το επενδυτικό της πρόγραμμα, μεταθέτοντας για το πρώτο τρίμηνο του 2021 την ολοκλήρωση της επέκτασης του City Link στο κέντρο της Αθήνας κατά 4.000 τ.μ. Η επέκταση θα γίνει σε δύο ορόφους όπου προβλέπεται να αναπτυχθεί περαιτέρω το αθλητικό και outdoor τμήμα, καθώς και αυτό της γυναικείας ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ. Στα άμεσα σχέδια της «Αττικά Πολυκαταστήματα» δεν περιλαμβάνεται το άνοιγμα νέου πολυκαταστήματος, ωστόσο εντός του Οκτωβρίου η διοίκηση προχωρεί στο άνοιγμα δύο νέων exclusive boutiques των γαλλικών οίκων μόδας Sandro και Maje στο Golden Hall. Tέλος, από τον Μάρτιο 2021 θα ανοίξουν νέα σημεία πώλησης των δύο brands στα πολυκαταστήματα Αttica στο κέντρο της Αθήνας (City Link), στη Θεσσαλονίκη στην Τσιμισκή αλλά και στο Mediterranean Cosmos.