Η αναζωπύρωση της πανδημίας αύξησε ξανά τον τζίρο των σούπερ μάρκετ

Η αναζωπύρωση της πανδημίας αύξησε ξανά τον τζίρο των σούπερ μάρκετ

2' 0" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ευνοημένος εμφανίζεται ο κλάδος των σούπερ μάρκετ από την επέλαση του δεύτερου κύματος της πανδημίας στη χώρα μας, με το σύνολο της αγοράς να καταγράφει αύξηση πωλήσεων 9,4% την τρίτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου. Οπως καταδεικνύουν τα στοιχεία της IRI που απεικονίζουν τις επιδόσεις της αγοράς σε εβδομαδιαία βάση, o τζίρος σε 340 κατηγορίες ταχυκίνητων προϊόντων (FMCG) την εβδομάδα 14-20/9 σημείωσε άνοδο 9,4% και διαμορφώθηκε στα 119,74 εκατ. ευρώ από 109,43 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη εβδομάδα πέρυσι. Πρόκειται για την υψηλότερη ποσοστιαία αύξηση πωλήσεων από τα μέσα Μαΐου – περίοδος μετά το lockdown, γεγονός που συνδέεται άμεσα με την αβεβαιότητα που προκαλεί στο καταναλωτικό κοινό η εκθετική αύξηση των κρουσμάτων. Οπως προκύπτει από τα στοιχεία, η ανάγκη του κόσμου να εφοδιαστεί με προϊόντα που χρειάζεται, είναι λίγο πιο εμφανής σε περιοχές που βρίσκονται στο «κόκκινο» όπως η Αττική, η οποία ελέγχει το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς. 

Ετσι, τη συγκεκριμένη εβδομάδα η κατηγορία των τροφίμων σημείωσε άνοδο 7,3%, εκείνη των ειδών οικιακής χρήσης 9,5%, ενώ αύξηση 12% σημείωσαν τα είδη προσωπικής υγιεινής. Ακόμη μεγαλύτερη ήταν η αύξηση των πωλήσεων σε άλλες κατηγορίες προϊόντων, όπως τα χαρτικά, ένδυση-υπόδηση (21,3%), οι οποίες δεν συνηθίζουν να αποτελούν πρώτη επιλογή των καταναλωτών όταν επισκέπτονται τα σούπερ μάρκετ. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι επιδόσεις του κλάδου τον Σεπτέμβριο αποτιμώνται τελικά θετικά από την αγορά, δεδομένου ότι στην αρχή αρκετοί εκτιμούσαν πως η καθίζηση του τουρισμού θα έπληττε –έως έναν βαθμό τουλάχιστον– την πορεία των πωλήσεων. 

Στην Αττική, από την οποία προέρχεται το 53,9% του συνολικού τζίρου της αγοράς, τα σούπερ μάρκετ είδαν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται κατά 11,5%, ενώ η περιοχή της Θεσσαλονίκης σημείωσε αύξηση 8,1%. Αύξηση πωλήσεων 9,7% κατέγραψαν επίσης τα καταστήματα της Κεντρικής Ελλάδας, όπου αντιπροσωπεύουν το 12,8% της αγοράς, ενώ η Βόρεια Ελλάδα σημειώνει αύξηση 5,8%. Η περιοχή της Πελοποννήσου παρουσίασε άνοδο 13,3%, ενώ η Κρήτη από την οποία προέρχεται το 6,7% του τζίρου της αγοράς συνέχισε να κινείται πτωτικά και την τρίτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου (-3,1%), επηρεασμένη και από τη μειωμένη τουριστική κίνηση.

Τα υπερμάρκετ, δηλαδή τα μεγάλα καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ., είδαν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται κατά 25,3%, διατηρώντας το προβάδισμα έναντι των μικρότερων. Τα μεσαία καταστήματα επιφάνειας 1.000-2.500 τ.μ., απ’ όπου προέρχεται το 39,5% του τζίρου, σημείωσαν αύξηση 9,2%, ενώ τα καταστήματα επιφάνειας 400-1.000 τ.μ. είδαν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται κατά 5,9%. Μικρότερα καταστήματα – μίνι μάρκετ, επιφάνειας 0-400 τ.μ., που αντιπροσωπεύουν το 11,7% του συνολικού τζίρου, σημείωσαν άνοδο 4,1%.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή