ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πανευρωπαϊκή ψηφιακή πλατφόρμα ετοιμάζει η Leroy Merlin

Πανευρωπαϊκή ψηφιακή πλατφόρμα ετοιμάζει η Leroy Merlin

Σε δύο χρόνια αναμένεται να λειτουργήσει στην Ελλάδα το marketplace της Leroy Merlin, μέσω του οποίου η εταιρεία φιλοδοξεί να παρέχει στους καταναλωτές ακόμη μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων, αλλά και ένα πλούσιο πακέτο υπηρεσιών. Ηδη σε χώρες όπως η Γαλλία και η Ισπανία ο όμιλος έχει ξεκινήσει αυτή την προσπάθεια με απώτερο στόχο να δημιουργήσει μια πανευρωπαϊκή ψηφιακή πλατφόρμα με όσο το δυνατόν γίνεται ενιαίες τιμές, στα πρότυπα της Amazon.

Βεβαίως, τα επενδυτικά σχέδια του ομίλου περιλαμβάνουν και τη δημιουργία φυσικών καταστημάτων σε Ελλάδα και Κύπρο μέσα από ένα πλάνο προϋπολογισμού 20 εκατ. ευρώ για την επόμενη τριετία.

Προμηθευτές 

Στο marketplace θα συμμετέχουν σε σημαντικό βαθμό, σύμφωνα με όσα ανέφερε χθες σε συνάντηση με δημοσιογράφους ο κ. Ολιβιέ Αρντουάν, γενικός διευθυντής της Leroy Merlin Ελλάδας και Κύπρου προμηθευτές της αλυσίδας, ενώ θα υπάρχει δυνατότητα ένας καταναλωτής στην Ελλάδα να μπορεί να παραγγείλει ένα προϊόν από άλλη χώρα. Απώτερος στόχος, μάλιστα, της Leroy Merlin είναι οι τιμές στις οποίες θα διατίθενται τα προϊόντα να είναι ενιαίες σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Την ίδια ώρα η εταιρεία σχεδιάζει ένα νέο πακέτο υπηρεσιών. Κατ’ αρχάς σχεδιάζει να παρέχει τη δυνατότητα ενοικίασης μηχανημάτων αντί αγοράς αυτών. Για παράδειγμα, εάν κάποιος χρειάζεται μια χλοοκοπτική μηχανή, αλλά δεν τη θέλει συχνά ώστε να προβεί σε μια μεγάλη δαπάνη, θα μπορεί να νοικιάζει μία από την αλυσίδα Leroy Merlin. Δεύτερον, σε συνεργασία με τεχνικούς θα μπορεί να παρέχει και τεχνικές υπηρεσίες.

Δεδομένης δε της αύξησης των πωλήσεων που γίνονται πλέον μέσω Διαδικτύου, η εταιρεία σύντομα θα παρέχει τη δυνατότητα αυθημερόν παράδοσης των παραγγελιών στην Αττική σε ό,τι αφορά μικρού μεγέθους προϊόντα.

Αν και φυσικά η διοίκηση του ομίλου απεύχεται ένα νέο lockdown, τώρα δηλώνει πιο έτοιμη να το αντιμετωπίσει. Δύο είναι οι βασικές κινήσεις προς την κατεύθυνση αυτή: πρώτον, έχει ζητήσει από την κυβέρνηση να υπάρχει η δυνατότητα, ακόμη και εάν κλείσουν με κρατική εντολή τα καταστήματα, να μπορούν οι πελάτες να φορτώνουν στο πίσω μέρος αυτών παραγγελίες που έχουν κάνει μέσω Διαδικτύου.

Να λειτουργεί δηλαδή στην ουσία η υπηρεσία click & collect. Επίσης, η Leroy Merlin έχει ήδη κλείσει συμφωνία με εταιρεία που θα βοηθά στη διαχείριση των πακέτων από τις αποθήκες μέχρι την εταιρεία μεταφορών. 

Σημειώνεται ότι στο σύνολο του έτους το ποσοστό των πωλήσεων που έγιναν μέσω Διαδικτύου εκτιμάται σε 5%.

Σε ό,τι αφορά τα φυσικά καταστήματα, ο σχεδιασμός της Leroy Merlin περιλαμβάνει κατάστημα στη Δυτική Θεσσαλονίκη, στην Κρήτη και στη Λεμεσό (στην Κύπρο διατηρεί ένα κατάστημα στη Λευκωσία), ενώ μακροπρόθεσμα εξετάζει το ενδεχόμενο ίδρυσης καταστημάτων και σε μικρότερες πόλεις της Ελλάδας, όπως η Πάτρα.

Μάλιστα, σε κάποιες περιπτώσεις εξετάζεται το ενδεχόμενο εφαρμογής του «μοντέλου πόλης», δηλαδή της ίδρυσης καταστημάτων έως 1.000 τ.μ. Το επενδυτικό πρόγραμμα, τέλος, περιλαμβάνει τη δημιουργία νέου logistics center στην Αττική 25.000 τ.μ.