ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αύξηση κερδοφορίας και τζίρου για τον όμιλο Σαράντη στο εννεάμηνο

ayxisi-kerdoforias-kai-tziroy-gia-ton-omilo-saranti-sto-enneamino-561128563

Με άνοδο σε όλα τα οικονομικά μεγέθη έκλεισε το εννεάμηνο για τον όμιλο Σαράντη, καταγράφοντας αύξηση πωλήσεων και κερδοφορίας. Ο όμιλος Σαράντη, που παράγει και διανέμει καταναλωτικά προϊόντα (είδη οικιακής χρήσης, καλλυντικά, προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγείας), σημείωσε αύξηση πωλήσεων 7,3% στα 286,4 εκατ. ευρώ από 266,8 εκατ. ευρώ το 9μηνο του 2019. Στην Ελλάδα, οι πωλήσεις ανήλθαν στα 103,3 εκατ. ευρώ από 91,9 εκατ. ευρώ το 2019, παρουσιάζοντας αύξηση 12,3%. Ο όμιλος επίσης έχει έντονη δραστηριότητα σε άλλες 12 χώρες, με αποτέλεσμα οι πωλήσεις στο εξωτερικό να σημειώσουν άνοδο 4,7% και να διαμορφώνονται στα 183,1 εκατ. ευρώ από 174,8 εκατ. ευρώ το 9μηνο του 2019.

Η επίπτωση που είχε το lockdown στο κανάλι της επιλεκτικής διανομής λόγω του κλεισίματος των καταστημάτων φαίνεται να έχει αναπληρωθεί. H διοίκηση του ομίλου σχολιάζει στην «Κ» ότι οι επιδόσεις στον κλάδο της επιλεκτικής διανομής είναι θετικές σε αντίθεση με το διάστημα του lockdown, όπου σε ορισμένες χώρες, κυρίως της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, έκλεισαν εκτός από τα καταστήματα επιλεκτικής και καταστήματα mass market που πωλούν τα προϊόντα του ομίλου (αλυσίδες non food). 

Σε επίπεδο κερδοφορίας, τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων αυξήθηκαν κατά 28,5% στα 45,5 εκατ. από 35,4 εκατ. ευρώ και το περιθώριο ΕBITDA διαμορφώθηκε σε 15,8% από 13,2% το εννεάμηνο του προηγούμενου έτους. Τα κέρδη προ φόρων και τόκων (ΕΒΙΤ) αυξήθηκαν κατά 33,2% φθάνοντας τα 36,2 εκατ. ευρώ από 27,1 εκατ. ευρώ το 9μηνο του 2019 και το περιθώριο ΕΒΙΤ ανήλθε στο 12,6% από 10,1% την αντίστοιχη περίοδο του 2019. Η οικογένεια Σαράντη διατηρεί επίσης και το ηλεκτρονικό κατάστημα scarletbeauty.gr το οποίο προσφέρει επώνυμα brands καλλυντικών σε αρκετά προσιτές τιμές. Το σάιτ σημείωσε σημαντική άνοδο κατά τη διάρκεια του lockdown, με τον ρυθμό των πωλήσεων να ομαλοποιείται ωστόσο μετά το άνοιγμα των καταστημάτων και την επιστροφή του κόσμου στα φυσικά καταστήματα. Παρά την άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου εν μέσω πανδημίας, σημαντικό ποσοστό των πωλήσεων του ομίλου συνεχίζει να προέρχεται από τα δίκτυα λιανικής (φαρμακεία, σούπερ μάρκετ). Σημειώνεται ότι η διοίκηση παραμένει αισιόδοξη για την πορεία του υπόλοιπου έτους, χωρίς ωστόσο να προβαίνει σε εκτιμήσεις για το κλείσιμο της χρονιάς. Τέλος, συνεχίζει να βλέπει δυνητικές ευκαιρίες για εξαγορές άλλων σημάτων-εταιρειών σε χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης.