ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ενισχύονται οι ηλεκτρονικές αγορές και στα είδη μόδας

enischyontai-oi-ilektronikes-agores-kai-sta-eidi-modas0

Προτίμηση στις ηλεκτρονικές αγορές έδειξαν οι λάτρεις των ειδών μόδας (ένδυση, υπόδηση, αξεσουάρ) κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου, μειώνοντας –σε κάποιες περιπτώσεις– έως και 100% την επισκεψιμότητά τους στα φυσικά καταστήματα.

Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Glami, η οποία διεξήχθη από τις 2 έως τις 18 Οκτωβρίου με τη συμμετοχή στελεχών από 44 ελληνικές εταιρείες μόδας (που έχουν πολλαπλά κανάλια διανομής), 6 στις 10 επιχειρήσεις δηλώνουν ότι οι πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν στο φυσικό κατάστημα (offline) κινήθηκαν πτωτικά κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Αντίθετα, για το 76% των επιχειρήσεων οι ηλεκτρονικές πωλήσεις είτε παρέμειναν στα ίδια επίπεδα είτε σημείωσαν αύξηση σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, αντισταθμίζοντας –έως έναν βαθμό τουλάχιστον– τις απώλειες που κατέγραψαν στα φυσικά τους καταστήματα. Σημειώνεται ότι οι ηλεκτρονικές πωλήσεις δεν μπορούν ακόμη να αναπληρώσουν τον χαμένο τζίρο των φυσικών καταστημάτων, δημιουργούν ωστόσο ένα νέο «κύμα» καταναλωτών. Ετσι, το 55% είδε τα έσοδά του μειωμένα λόγω της πανδημίας σε σύγκριση με το καλοκαίρι του 2019. Για το 18% των επιχειρήσεων η μείωση στην επισκεψιμότητα των φυσικών καταστημάτων έφτασε έως και το 100%, ενώ ένα ποσοστό της τάξεως του 29% εκτιμά ότι η πτώση κινήθηκε μεταξύ 41%-61%. Δηλαδή το 47% παρατήρησε πτώση στην επισκεψιμότητα των φυσικών σημείων πώλησης μεγαλύτερη του 41%. 

Την ίδια στιγμή, μεγάλο μέρος των επιχειρήσεων αναζητεί κεφάλαια για να ενισχύσει την παρουσία του στο ψηφιακό κανάλι και να αναπληρώσει μέρος από τον χαμένο τζίρο του στα φυσικά καταστήματα. Ετσι, σύμφωνα με τη μηχανή αναζήτησης προϊόντων μόδας Glami, έδρα της οποίας είναι η Τσεχία, 8 στις 10 επιχειρήσεις, ήτοι το 79% των αλυσίδων που διαθέτουν φυσικό και ψηφιακό κανάλι πώλησης δηλώνει ότι σκοπεύει να διατηρήσει σταθερή ή και να αυξήσει την επένδυσή του στο ηλεκτρονικό κανάλι έναντι του offline, που δεν αποτελεί άμεση προτεραιότητα. Πιο συγκεκριμένα, το 58% κοιτάζει να αυξήσει την επένδυσή του για την ενίσχυση του online καναλιού, ενώ το 21% δηλώνει πως θα τη διατηρήσει στα ίδια επίπεδα με πέρυσι. 

Μέτρα για την ανάσχεση των αρνητικών επιπτώσεων που επιφέρει το δεύτερο κύμα της πανδημίας φαίνεται να προωθούσαν οι επιχειρήσεις, μέχρι τουλάχιστον πριν από την επιβολή του νέου lockdown. Σύμφωνα με την έρευνα, πάνω από το 60% των ηλεκτρονικών καταστημάτων επενδύει για να ενισχύσει το απόθεμά του πριν από την περίοδο του Black Friday αλλά και των Χριστουγέννων. Παράλληλα, οι μισές επιχειρήσεις ενδιαφέρονται να διασφαλίσουν περισσότερη ρευστότητα ενώ το 35% αυξάνει την παρουσία του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με σκοπό να δημιουργήσει και ένα ακόμη κανάλι πώλησης. Επίσης, το 17% των επιχειρήσεων αναπροσαρμόζει τη στρατηγική του μεταπηδώντας από το offline στο online κανάλι.