Μείωση μισθών και κρατική στήριξη στα ΕΛΤΑ

Μείωση μισθών και κρατική στήριξη στα ΕΛΤΑ

2' 13" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το προσεχές διάστημα, ενδεχομένως την επόμενη εβδομάδα, αναμένεται να κατατεθεί προς κύρωση στη Βουλή το σχέδιο νόμου των συναρμόδιων υπουργείων Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την εξυγίανση των Ελληνικών Ταχυδρομείων και τον εκμηδενισμό της «μαύρης τρύπας» του μηνιαίου ελλείμματος ύψους 7 εκατ. ευρώ.

Το σχέδιο αναδιάρθρωσης της κρατικής εταιρείας, που έχει αξία 280 εκατ. ευρώ, παρουσιάστηκε κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου και προβλέπει τη συρρίκνωση του μισθολογικού κόστους που αντιστοιχεί σήμερα στο 65% των συνολικών λειτουργικών δαπανών. Για τον σκοπό αυτό, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες της «Κ», χθες το απόγευμα το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας αποφάσισε, ύστερα από πολύμηνες συζητήσεις με τις ομοσπονδίες εργαζομένων, τη μείωση των μισθολογικών αποδοχών σε υψηλό μονοψήφιο ποσοστό, η οποία θα ξεκινήσει όταν τεθεί σε ισχύ το σχέδιο αναδιάρθρωσης των ΕΛΤΑ. 

Η έναρξη εφαρμογής του σχεδίου εξυγίανσης αναμένεται αμέσως μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου, ενώ μέσα στο πρώτο τρίμηνο της επόμενης χρονιάς, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να ξεκινήσει η πρώτη φάση της εθελουσίας εξόδου περίπου 2.000 εργαζομένων. Η πρώτη αυτή φάση θα περιλαμβάνει, κατά προσέγγιση, την οικειοθελή αποχώρηση από την εταιρεία 1.000 ατόμων, ενώ, συνολικά, η εθελουσία υπολογίζεται ότι θα διαρκέσει έως δύο χρόνια. Το κόστος ανά εργαζόμενο που αποχωρεί τοποθετείται, μεσοσταθμικά, σε περίπου 70.000 ευρώ.

Πυλώνα του σχεδίου εξυγίανσης των ΕΛΤΑ αποτελεί η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου (ΑΜΚ) ύψους 100 εκατ. ευρώ, όπως και η είσπραξη ποσού 180 εκατ. ευρώ που σχετίζεται με οφειλές από την καθολική υπηρεσία για τα έτη 2013-2020. Μάλιστα, όπως εξηγούν πηγές με γνώση, η αρχιτεκτονική που υιοθετήθηκε προκειμένου να λάβει χώρα η ΑΜΚ διασφαλίζει ότι τα 100 εκατ. ευρώ δεν θα θεωρηθούν παράνομη κρατική ενίσχυση. Κι αυτό, δεδομένου ότι η αύξηση κεφαλαίου θα καλυφθεί από την Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ) που αποτελεί ανώνυμη εταιρεία, με βασικό, βέβαια, μέτοχο το υπουργείο Οικονομικών. Η κάλυψη της ΑΜΚ από την ΕΕΣΥΠ θα οδηγήσει στην ελαχιστοποίηση του 10% που κατέχει η Eurobank στα ΕΛΤΑ, σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς.

Μέσω των εισροών της ΑΜΚ και της εξόφλησης των οφειλών της καθολικής υπηρεσίας, τα ΕΛΤΑ θα χρηματοδοτήσουν την εθελουσία έξοδο, αλλά και την υλοποίηση επενδύσεων με στόχο τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εταιρείας, την αναβάθμιση των συστημάτων και την αυτοματοποίηση των κέντρων διαλογής. Σήμερα, τα ΕΛΤΑ απασχολούν περίπου 7.500 εργαζομένους, των οποίων ο αριθμός, σε βάθος ενάμισι έτους με αφετηρία το 2021, θα υποχωρήσει κατά 2.000. Οι οικειοθελείς αποχωρήσεις σε συνδυασμό με τη μόνιμη μείωση του μισθολογικού κόστους, η οποία αθροιστικά ξεπερνάει το 20%, συμπεριλαμβανομένης αυτής –12%– που είχε συμφωνηθεί το 2017, επιτρέπουν στα ΕΛΤΑ να περιορίσουν σημαντικά τις λειτουργικές δαπάνες τους.

Το 2019 η εταιρεία εμφάνισε αρνητικά ίδια κεφάλαια 68,5 εκατ. ευρώ, κόστος πωλήσεων ύψους 341,5 εκατ. ευρώ και κύκλο εργασιών 355,6 εκατ. ευρώ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή