ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση εξαγωγών για Αθηναϊκή Ζυθοποιία

ayxisi-exagogon-gia-athinaiki-zythopoiia-561190483

Οι εξαγωγές προς νέες αγορές της Ασίας και της Αφρικής περιόρισαν τις απώλειες για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία το 2020, οι οποίες ήταν αναμενόμενες λόγω της αναστολής λειτουργίας της εστίασης για πολλές εβδομάδες και της κατακόρυφης μείωσης του τουρισμού. Η εταιρεία προσδοκά σημαντική αύξηση εσόδων και κερδών για το 2021, υπό την προϋπόθεση, βεβαίως, ότι από τον Απρίλιο και μετά δεν θα υπάρξει νέο lockdown. Αναμένει επίσης σημαντικά οφέλη από τη διεύρυνση του χαρτοφυλακίου της, την οποία φέρνει η συνεργασία με την Bacardi Greece.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τον κ. Αλέξανδρο Δανιηλίδη, διευθύνοντα σύμβουλο της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, ο οποίος χθες παραχώρησε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου, οι εξαγωγές της εταιρείας αυξήθηκαν φέτος κατά 5% σε όγκο σε σύγκριση με το 2019, ξεπερνώντας πλέον το 10% των συνολικών πωλήσεών της. Οι νέες αγορές που έχουν προστεθεί αφορούν μεγάλη ασιατική αγορά με πολύ υψηλές προδιαγραφές σε θέματα ασφάλειας –δεν πρόκειται για την Κίνα– και κάποιες αγορές της Αφρικής. Πρόκειται για εξαγωγές που έγιναν με τη στήριξη φυσικά της μητρικής, της Heineken, ενώ στόχος για το 2021, όπως ανέφερε χθες ο επικεφαλής της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, είναι αυτές να ενισχυθούν και να αντιστοιχούν στο 10%-15% των πωλήσεων της εταιρείας.

Ο ίδιος, πάντως, ανέφερε ότι «δεδομένων των συνθηκών, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία τα έχει πάει καλά», επισημαίνοντας ότι συνολικά η αγορά της μπίρας εκτιμάται ότι κατά μέσον όρο υποχωρεί κατά 25%, με την Αθηναϊκή Ζυθοποιία να σημειώνει ελαφρώς καλύτερες επιδόσεις. Στη διάρκεια δε του πρώτου lockdown, συνολικά η αγορά μπίρας υποχωρούσε περισσότερο από 50%. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2020 είχε ξεκινήσει για την εταιρεία με τους καλύτερους οιωνούς, καθώς το 2019 ήταν μια εξαιρετική χρονιά, όπως τόνισε ο κ. Δανιηλίδης, με την εταιρεία για δεύτερη συνεχόμενη χρήση να σημειώνει σημαντική αύξηση κερδών και ταμειακών ροών.

Αναφερόμενος στο επιχειρηματικό πλάνο της εταιρείας για το 2021, ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας επεσήμανε ότι κεντρικοί στόχοι είναι η σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών και των κερδών, υπό την προϋπόθεση, βεβαίως, ότι θα έχουμε ανάπτυξη του τουρισμού και κυρίως όχι νέο lockdown. Σημειώνεται ότι η άμεση επίπτωση του τουρισμού –κατά βάση του εισαγόμενου τουρισμού– στις πωλήσεις της εταιρείας είναι της τάξης του 15%-20%. Στην ουσία, όμως, οι επιπτώσεις είναι πολύ μεγαλύτερες δεδομένης της σημασίας του τουρισμού στην εθνική οικονομία και τελικώς στο διαθέσιμο προς κατανάλωση εισόδημα των νοικοκυριών στην Ελλάδα.

Ερωτηθείς σχετικά με την επίδραση της COVID-19 στον επενδυτικό σχεδιασμό της εταιρείας (προβλέπονταν επενδύσεις ύψους 46 εκατ. ευρώ την τριετία 2019-2021), ο κ. Δανιηλίδης απάντησε ότι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία διατήρησε ακέραιο το πλάνο των επενδύσεων σε θέματα ασφάλειας, κτιρίων και παραγωγικών δράσεων. Από την άλλη, έγιναν αναπροσαρμογές σε ό,τι αφορά επενδύσεις σε εμπορικές δράσεις (διαφήμιση, μάρκετινγκ κ.λπ.), οι οποίες μετατίθενται για όταν επανέλθει η αγορά στα επίπεδα του 2019, κάτι που δεν αναμένεται να γίνει πριν από το 2022.

Αναφερόμενος, τέλος, στη συμφωνία με την Bacardi για τη διανομή των προϊόντων της τελευταίας από την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, ο κ. Δανιηλίδης έκανε λόγο για ιστορική στιγμή, ενώ άφησε να εννοηθεί ότι προσδοκά σε μακροχρόνια συνεργασία. Αν και η αρχική συμφωνία είναι πενταετής, ο ίδιος δήλωσε χαρακτηριστικά: «Αν το σκεπτικό μας ήταν η πενταετία, δεν θα μπαίναμε καθόλου στην ιστορία αυτή».