Προς αύξηση μετοχικού κεφαλαίου η Aegean

Προς αύξηση μετοχικού κεφαλαίου η Aegean

2' 32" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μέσα στο επόμενο δίμηνο αναμένεται να προσδιοριστούν οι όροι της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου της Aegean κατά το ποσό τουλάχιστον των 60 εκατ. ευρώ, που ενέκρινε, την περασμένη Παρασκευή, η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της αεροπορικής εταιρείας. H διαδικασία είναι απαραίτητη προκειμένου να καταβληθεί στην εταιρεία η κρατική ενίσχυση, ύψους 120 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με όσα προβλέπει το άρθρο 30 του ν. 4772/2021, χορήγηση οικονομικής ενίσχυσης στην Aegean δυνάμει του άρθρου 107 (2) (β) της συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Το ακριβές ποσό της αύξησης κεφαλαίου και οι υπόλοιποι όροι της θα προσδιοριστούν το προσεχές διάστημα και, αφότου λάβει χώρα, το Δημόσιο θα πρέπει να καταβάλει στην εταιρεία την ενίσχυση μέσα σε διάστημα 20 ημερών. Οπως ανέφερε στην έκτακτη γενική συνέλευση ο πρόεδρος της Aegean Ευτύχης Βασιλάκης, οι μέτοχοι που εκπροσωπούν άνω του 60% του μετοχικού κεφαλαίου πρόκειται να συμμετάσχουν στην αύξηση κεφαλαίου. «Το γεγονός πως μέχρι σήμερα, ένα χρόνο από την αρχή της πανδημίας, η εταιρεία έχει αντέξει χωρίς ειδική στήριξη από το Δημόσιο, είναι κάτι για το οποίο πρέπει να είστε περήφανοι. (…) Είμαστε περήφανοι για το πόσο αντέξαμε χωρίς αυτή και για το πόσο μικρή είναι σε σχέση με άλλα κράτη», πρόσθεσε ο κ. Βασιλάκης, απευθυνόμενος προς τους μετόχους.

Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ενωσης, το ύψος της οικονομικής ενίσχυσης των αερομεταφορών τοποθετείται σε 35 δισ. ευρώ, ενώ στις ΗΠΑ έχει ξεπεράσει τα 70 δισ. δολάρια, σύμφωνα με στοιχεία που παρέθεσε ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean, Δημήτρης Γερογιάννης.

Περιγράφοντας τη συνεισφορά της αεροπορικής στην ελληνική οικονομία, ο κ. Βασιλάκης σημείωσε πως η εταιρεία έχει αποφέρει 300 εκατ. ευρώ σε φόρους και υποδομές το 2019, χρονιά κατά την οποία η πανδημία δεν είχε εκδηλωθεί και 2,8 δισ. ευρώ τα τελευταία 10 χρόνια. To 2020, η εταιρεία εμφάνισε ζημίες προ φόρων της τάξεως των 300 εκατ. ευρώ ή 230 εκατ. μετά από φόρους, ενώ την ίδια χρονιά η απώλεια κύκλου εργασιών αγγίζει τα 900 εκατ. ευρώ.

Το ζητούμενο, όμως, είναι η ανάκαμψη του κλάδου των αερομεταφορών, που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη βελτίωση των επιδόσεων του τουρισμού. Οπως τόνισε, κατά την πρόσφατη γενική συνέλευση, ο κ. Γερογιάννης, οι επόμενοι μήνες είναι βέβαιο ότι θα παραμείνουν δύσκολοι, αλλά εκτιμάται πως η ανάκαμψη θα ξεκινήσει μέσα στη φετινή χρονιά, με το 2022 να αναμένεται ομαλοποίηση. Η επιστροφή στην κανονικότητα θα κριθεί από την πορεία υλοποίησης των εμβολιασμών σε Ευρώπη και Ελλάδα, τον βαθμό και την ταχύτητα ανάκαμψης της ζήτησης, όπως και τις διακρατικές συμφωνίες για την υιοθέτηση πρωτοκόλλων μετακίνησης. 

Τα νέα 46 Airbus

Οσον αφορά την παραγγελία για την προμήθεια 46 Airbus της οικογένειας A320neo, έχει παραμείνει ενεργή, με την εισηγμένη να έχει παραλάβει τα πρώτα οκτώ αεροσκάφη. Προκειμένου όμως να αντιμετωπιστούν οι επιπτώσεις της πανδημικής κρίσης, η Aegean επιμήκυνε τον χρόνο παραλαβής των υπόλοιπων αεροσκαφών έως και το 2026.

Το 2019, προτού εκδηλωθεί η πανδημική κρίση, η Aegean είχε μεταφέρει 15 εκατ. επιβάτες σε 44 χώρες και 155 προορισμούς από την Αθήνα, αλλά και τις περιφερειακές βάσεις της. Με χρονική αφετηρία την ημερομηνία εξαγοράς της Olympic Air το 2013, τα μεγέθη της αεροπορικής ήταν κατά 70% αυξημένα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή