Jumbo: H xαμένη χρονιά και τα νέα σχέδια

Jumbo: H xαμένη χρονιά και τα νέα σχέδια

2' 38" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πληθωριστικές πιέσεις λόγω του υψηλού μεταφορικού κόστους, κυρίως όσον αφορά τη μεταφορά προϊόντων από την Κίνα, και της ανόδου των τιμών σε βασικές πρώτες ύλες, όπως είναι για παράδειγμα το πλαστικό, «βλέπει» ο ισχυρός άνδρας της Jumbo. Μιλώντας στην ενημέρωση των αναλυτών με αφορμή την έκδοση των οικονομικών αποτελεσμάτων του ομίλου για τη χρήση του 2020, ο κ. Απόστολος Βακάκης δεν παρέλειψε να χαρακτηρίσει και το 2021, όπως και το 2020, χαμένη χρονιά, λόγω του κορωνοϊού, ενώ εκτίμησε ότι η επίδραση στην οικονομία από την πανδημία θα είναι διάρκειας τουλάχιστον τριών ετών. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι αν και ο όμιλος έχει προγραμματίσει σειρά επενδύσεων σε Ελλάδα και εξωτερικό, με την έμφαση να δίνεται στη Ρουμανία, ο κ. Βακάκης απέφυγε να απαντήσει με σαφήνεια για το ύψος των κεφαλαιουχικών δαπανών της τρέχουσας χρήσης, λέγοντας ότι αυτό θα καθοριστεί όταν θα έχουν λειτουργήσει αδιαλείπτως για τρεις μήνες όλα τα καταστήματα του δικτύου της Jumbo.

Ο ίδιος, πάντως, είπε ότι η Jumbo δεν πρόκειται να προχωρήσει σε αλλαγή τιμών, κάτι που σε σημαντικό βαθμό οφείλεται στο γεγονός ότι πάγια τακτική του ομίλου είναι να διαπραγματεύεται ένα χρόνο πριν το κόστος μεταφοράς που θα ισχύει την επόμενη χρονιά. Επομένως, οι μεταφορές του 2021 γίνονται με βάση τα όσα συμφωνήθηκαν πέρυσι. «Ενας ανταγωνιστής μας πληρώνει τουλάχιστον 5 φορές μεγαλύτερο κόστος μεταφοράς σε σύγκριση με πέρυσι», υποστήριξε ο επικεφαλής της Jumbo. Από την άλλη, πάντως, δήλωσε ότι δεν μπορεί να ξέρει τι θα γίνει το 2022, ενώ δεν απέκλεισε φέτος το καλοκαίρι να παρουσιαστούν ελλείψεις σε κάποια προϊόντα. Κι αυτό διότι, αν και έχει ομαλοποιηθεί η παραγωγή στην Κίνα, δεν ισχύει το ίδιο με την έγκαιρη αποστολή των προϊόντων. Η αύξηση δε της τιμής των πρώτων υλών ενδέχεται βραχυπρόθεσμα να επηρεάσει το μείγμα προϊόντων που θα διαθέτει ο όμιλος. «Υπάρχουν πολλές προκλήσεις μπροστά μας και το κανάλι της διανομής έχει διαταραχθεί βίαια. Αυτό συμβαίνει για πρώτη φορά στη γενιά μου. Ανησυχώ για απρόβλεπτες συνέπειες από αυτό το γεγονός», τόνισε.

Ο κ. Βακάκης, ερωτηθείς σχετικά, δεν απέκλεισε την επέκταση της Jumbo σε νέες κατηγορίες προϊόντων και συγκεκριμένα στην πώληση τροφών για ζώα συντροφιάς και στην πώληση ποδηλάτων. Οπως ανέφερε, ήδη η εταιρεία πωλεί αξεσουάρ για ζώα συντροφιάς και για ποδήλατα και επομένως οι δύο παραπάνω κατηγορίες είναι κάτι που σαφώς εξετάζεται να περιληφθούν στο χαρτοφυλάκιο της Jumbo.

Οσον αφορά ειδικά τη ρουμανική αγορά, από την οποία το 2020 προήλθε το 24,5% των πωλήσεων και το 31,40% των λειτουργικών κερδών του ομίλου, ο κ. Βακάκης υποστήριξε ότι η Jumbo έχει διανύσει λιγότερο από το 1/3 της απόστασης. Λόγω δε του γεγονότος ότι ο αριθμός των φυσικών καταστημάτων στη χώρα είναι ακόμη μικρός, εκτίμησε ότι το ηλεκτρονικό κατάστημα στη Ρουμανία, το οποίο θα ξεκινήσει να λειτουργεί φέτος, αναμένεται να κάνει τζίρο αντίστοιχο με αυτόν 2-3 καταστημάτων. Στόχος της Jumbo είναι μέσα στην επόμενη 5ετία το δίκτυό της στη Ρουμανία να αριθμεί τουλάχιστον 25 καταστήματα, από 14 που διαθέτει σήμερα.

Αναφερόμενος, τέλος, στις επιδόσεις του ομίλου τον Απρίλιο, ο επικεφαλής της Jumbo τόνισε ότι ήδη οι φετινές πωλήσεις έχουν ισοσκελίσει τις περυσινές απώλειες (τον Απρίλιο του 2020 τα καταστήματα ήταν κλειστά και είχε χαθεί η πασχαλινή περίοδος) και το α΄ τετράμηνο του 2021 αναμένεται να κλείσει με ανάπτυξη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή