ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τέσσερις στις δέκα επιχειρήσεις εξετάζουν να προβούν σε απολύσεις

Τέσσερις στις δέκα επιχειρήσεις εξετάζουν να προβούν σε απολύσεις

Σε απολύσεις προσωπικού σκέφτονται να προχωρήσουν τέσσερις στις δέκα επιχειρήσεις το επόμενο διάστημα, στοιχείο που δείχνει αν μη τι άλλο ότι οι επιπτώσεις στην πραγματική οικονομία από την πανδημία είναι μπροστά. Πάνω από τους μισούς επιχειρηματίες, εξάλλου, φοβούνται για τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεών τους, τους επόμενους έξι μήνες. Αυτά είναι μερικά μόνο από τα ευρήματα της έρευνας που διενήργησε η εταιρεία Pulse RC για λογαριασμό του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΕΑ). Η έρευνα διεξήχθη στην Περιφέρεια Αττικής το χρονικό διάστημα 16-19 Απριλίου 2021, με δείγμα 1.023 ενηλίκους από τον γενικό πληθυσμό.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την έρευνα, το 44% βρίσκεται με προσωπικές ή οικογενειακές τραπεζικές, φορολογικές ή ασφαλιστικές υποχρεώσεις που έχει καθυστερήσει την πληρωμή τους (όταν το αντίστοιχο ποσοστό στον γενικό πληθυσμό της Αττικής είναι 21%). Tο 34% έχει επαγγελματικές τραπεζικές, φορολογικές ή ασφαλιστικές υποχρεώσεις σε καθυστέρηση. Tο 56% των ερωτηθέντων ανησυχεί για το μέλλον και τη βιωσιμότητα της επιχείρησής του, τους επόμενους 6 μήνες. Ασχημα είναι τα νέα για την αγορά εργασίας, η οποία μέχρι τώρα είχε στηριχθεί με σειρά μέτρων. Ειδικότερα, το 15% (από όσους απασχολούν εργαζομένους) θεωρεί «Σίγουρα» υπαρκτό το ενδεχόμενο απολύσεων, ενώ άλλο ένα 25% απαντά «Μάλλον».

Η έρευνα επίσης δείχνει την ανάγκη συνέχισης και ενίσχυσης της στήριξης όλων όσοι έχουν πληγεί σημαντικά από τις οικονομικές συνέπειες της πανδημίας. Το 50% των συμμετεχόντων αξιολογεί θετικά τα μέτρα της κυβέρνησης για τη στήριξη των επιχειρήσεων – καταστημάτων – επαγγελματιών, όμως το 44% απαντά αρνητικά επιθυμώντας (προφανώς) μεγαλύτερη ενίσχυση.

Από την έρευνα προκύπτει, επίσης, ότι οι ηλεκτρονικές αγορές έχουν παγιωθεί ως καταναλωτική συνήθεια. Το 83% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι μπαίνει καθημερινά στο Ιντερνετ, ενώ το 60% όσων κάνουν χρήση του Διαδικτύου πραγματοποιεί αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα. Στην προηγούμενη έρευνα του ΕΕΑ, στα τέλη Δεκεμβρίου 2020, το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 58%, ενώ πριν από την πανδημία ήταν 40%. Τα ποσοστά είναι φυσικά υψηλότερα στις νεαρές ηλικίες. Συγκεκριμένα, το 81% όσων χρησιμοποιούν το Ιντερνετ και ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα 17-29 ετών κάνει αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στην ηλικιακή ομάδα 30-44 ετών είναι 72%.

Το 79% των ερωτηθέντων αξιολογεί θετικά το άνοιγμα των εμπορικών καταστημάτων, με το 56% να δηλώνει ότι έχει επισκεφθεί ή σκοπεύει να επισκεφθεί κάποιο κατάστημα τις επόμενες ημέρες. Σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι το click in shop και το click away άρχισαν να γίνονται αποδεκτά από ολοένα και περισσότερους καταναλωτές, καθώς το 58% αξιολογεί θετικά τα νέα αυτά μοντέλα αγορών. 

Υπέρ του ανοίγματος

Το 73% τάσσεται υπέρ του ανοίγματος της εστίασης μετά το Πάσχα, ενώ υπάρχει κι ένα ποσοστά 17% που τάσσεται εναντίον.