Η «οδύσσεια» των ασφαλισμένων του ΕΦΚΑ

Η «οδύσσεια» των ασφαλισμένων του ΕΦΚΑ

8' 37" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η υγειονομική κρίση έδωσε τη δυνατότητα στους πολίτες της χώρας να εξυπηρετούνται μέσω Διαδικτύου για μια σειρά υπηρεσιών, που σε διαφορετική περίπτωση θα έπρεπε να περιμένουν εβδομάδες ή μήνες, ενδεχομένως και χρόνια για να εκδώσουν ένα δημόσιο έγγραφο. 

Το πρώτο βήμα μπορεί να έγινε, αλλά απομένουν χιλιόμετρα μέχρι οι δημόσιες υπηρεσίες να μπορούν να εξυπηρετούν εύκολα και γρήγορα τους πολίτες –που πληρώνουν φόρους και εισφορές– είτε για να εκδώσουν σύνταξη, είτε για να γίνει γνωμάτευση αναπηρίας, είτε για να διορθωθούν λάθη υπηρεσιών σε ανθρώπους που έχουν παλέψει και συνεχίζουν να παλεύουν, καρκινοπαθείς ή αναπήρους.

Δυστυχώς, ένα μεγάλο τμήμα του Δημοσίου υπολειτουργεί. Από τις εφορίες, τις πολεοδομίες, τα δικαστήρια μέχρι και τον ΕΦΚΑ. Τηλεφωνικά κέντρα νεκρά, υπηρεσίες κλειστές, ενώ ραντεβού ακυρώνονται χωρίς ενημέρωση των πολιτών.

Είναι ενδεικτικό ότι την περασμένη εβδομάδα ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κ. Χατζηδάκης σε αιφνιδιαστική επίσκεψη σε υποκατάστημα του ΕΦΚΑ στην Αγία Παρασκευή, από τους 35 υπαλλήλους βρήκε μόλις 21.

Και εάν έλεγχε και άλλα υποκαταστήματα, πιθανόν η εικόνα να ήταν η ίδια. Προφανώς υπάρχουν και υπάλληλοι που δουλεύουν και μάλιστα σκληρά, συνεχίζοντας την εργασία τους στο σπίτι ακόμα και Σαββατοκύριακα.

Αλλά δυστυχώς εκείνοι που ξεχνούν να πάνε στη δουλειά τους είναι πολλοί. Οπως πολλοί είναι και αυτοί που αρνούνται να απαντήσουν στους ασφαλισμένους ή στους φορολογουμένους. Και οι πειθαρχικοί έλεγχοι ή μια Ενορκη Διοικητική Εξέταση συνήθως δεν φέρνουν κανένα αποτέλεσμα, καθώς οι υπάλληλοι παραμένουν στα ίδια πόστα συνεχίζοντας να ταλαιπωρούν τους πολίτες.

Πάντως, χθες ο υπουργός Εργασίας Κ. Χατζηδάκης «έστειλε» για πειθαρχικό έλεγχο 10 περιπτώσεις, τις οποίες χαρακτήρισε «οδύσσεια» ασφαλισμένων από υπηρεσίες του ΕΦΚΑ που παραπέμπουν η μία στην άλλη, δεν ανταποκρίνονται επί μήνες ή και χρόνια σε αιτήματα ασφαλισμένων και δεν απαντούν σε τηλεφωνικές κλήσεις, email και επιστολές.

Οπως ανέφερε ο υπουργός: «Αποφάσισα να στείλω 10 περιπτώσεις ακραίας ταλαιπωρίας πολιτών από υπηρεσίες του ΕΦΚΑ για πειθαρχικό έλεγχο. Δεν μένω σε αυτό. Πάμε σε άμεση αναβάθμιση του τηλεφωνικού κέντρου, αλλά παράλληλα και σε επέκταση των ψηφιακών συναλλαγών με τον ΕΦΚΑ. Επειδή ο ΕΦΚΑ κάνει κοινωνική πολιτική, θέλω να ξεκαθαρίσω ότι δεσποτικές συμπεριφορές υπαλλήλων δεν γίνονται ανεκτές! Πλήττουν μεταξύ άλλων και την εικόνα όλων των ευσυνείδητων υπαλλήλων του ΕΦΚΑ που κάνουν καλά τη δουλειά τους. Γι’ αυτό αν χρειαστεί θα προχωρήσω και σε άλλους πειθαρχικούς ελέγχους».

Σε συνέντευξη που είχε παραχωρήσει τις προηγούμενες ημέρες ο κ. Χατζηδάκης στον ΣΚΑΪ είχε φθάσει στο σημείο να παραδεχθεί ότι πρέπει να αφαιρέσει μια σειρά από αγκάθια, τα οποία δεν αφήνουν «κανένα ρόδο να ανθίσει» στον ΕΦΚΑ. «Οταν αναφέρομαι στο “ρόδο που θέλει να ανθίσει” εννοώ την προσπάθεια να μπουν στον ΕΦΚΑ όσο περισσότερο γίνεται οι ψηφιακές συναλλαγές (ήδη υπάρχουν 50 τέτοιες υπηρεσίες, με μέσο όρο 1 εκατ. συναλλαγές τον μήνα)».

Η «Κ» δημοσιεύει περιληπτικά παρακάτω έξι από τις δέκα καταγγελίες ασφαλισμένων που παραπέμπονται στο πειθαρχικό.

Περιμένοντας πέντε χρόνια την επικουρική

Κατόπιν τηλεφωνικής μου επικοινωνίας μετά του κ. Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κ. Κωνσταντίνου Χατζηδάκη διά το χρονίζον θέμα μου, μου συνέστησε να αποστείλω εγγράφως εις το γραφείο του το αίτημά μου. Ηδη απέστειλα με mail εις το πολιτικό του γραφείο τα αιτήματά μου.Εκ του γραφείου του διά του από 11-5-2021 mail διαβιβάστηκε η επιστολή μου προς τη Διεύθυνση Συντονισμού και Υποστήριξης Υπηρεσιών του οργανισμού σας e-ΕΦΚΑ, εις το ως είρηται έγγραφο εις το οποίο αναφέρει την καθυστέρηση (5ετή) έκδοσης της επικουρικής σύνταξης.Η ανωτέρω υπηρεσία διά του υπ’ αριθμόν πρωτ:…/25-5-2021 εγγράφου της, το οποίο μου κοινοποίησε, προς την Υπηρεσία σας «Γενική Διεύθυνση Επικουρικής Ασφάλισης», διαβίβασε το ηλεκτρονικό μήνυμά μου και το έγγραφο του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων με την επισήμανση «…για ενέργειες αρμοδιότητάς σας και σχετική ενημέρωση του ενδιαφερομένου και της υπηρεσίας μας».

Πλην όμως η Υπηρεσία σας ουχί μόνον άχρις σήμερον «εκώφευσε» και ουδεμία απάντηση μου έδωσε, αλλά απαξιοίτε να απαντήσετε και στις επίμονες τηλεφωνικές κλήσεις μου εις τα τηλέφωνα 2105278819 και 2105278860, τα οποία μου εδόθησαν από τη Διεύθυνση Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών.

Χαοτική η κατάσταση στα ασφαλιστικά ταμεία

Θα ήθελα να σας επισημάνω το χάος που αντιμετωπίζει ένας πολίτης ο οποίος προσπαθεί να λάβει μια έγκυρη απάντηση από τα ασφαλιστικά ταμεία προκειμένου να αποφύγει κατά τη συνταξιοδότησή του την εμπλοκή που πιθανόν να προκύψει από τις ασάφειες για τις συντάξεις χηρείας.Εδώ και ένα έτος προσπαθώ υποβάλλοντας στις αρμόδιες υπηρεσίες συνεχώς ερωτήματα, ΤΣΜΕΔΕ, Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, ΕΦΚΑ, Τμήμα Επικουρικής, για να μου διευκρινίσουν αν η σύνταξη χηρείας 120 ευρώ που λαμβάνω από το 2009 λόγω θανάτου της συζύγου μου (πολιτικός μηχανικός) δημιουργεί πρόβλημα στον χρόνο συνταξιοδότησής μου, καθώς είμαι δημοτικός υπάλληλος και προκειμένου να αποφύγω το ενδεχόμενο επιστροφής του ποσού που έχω εισπράξει, ή θα συνυπολογιστούν στον χρόνο συνταξιοδότησής μου.Είμαι πατέρας δύο παιδιών που με κόπο και θυσίες κατάφερα να τα μεγαλώσω, να τα μορφώσω και να τα καμαρώσω σήμερα φοιτητές στην Ιατρική και στο Πολυτεχνείο.

Σας επισυνάπτω για του λόγου το αληθές την αλληλογραφία από τις αρμόδιες υπηρεσίες, οι οποίες με παραπέμπουν στον χρόνο που θα συνταξιοδοτηθώ, για να διευκρινίσουν αν θα μου παρακρατήσουν το ποσό, αν θα συνυπολογίσουν τα χρόνια της σύνταξης χηρείας με τα χρόνια τα δικά μου.

Η «οδύσσεια» των ασφαλισμένων του ΕΦΚΑ-1

Εκλεισαν ραντεβού σε… κλειστή υπηρεσία

Γιάννης Γ., καταγγελία 2 Ιουνίου 2021: Στον ΕΦΚΑ Περιστερίου έκλεισα για τη μητέρα μου ραντεβού για να… κλείσει ραντεβού και να περάσει από επιτροπή για ανανέωση αναπηρικής. Γιατί όμως δεν μπορώ να κλείσω απευθείας το ραντεβού που θέλω;

Το ραντεβού το έκλεισα μέσα Μαΐου και ήταν για 31/5. Πάμε στον ΕΦΚΑ και έχει χαρτί ότι είναι κλειστό έως 31/5 λόγω COVID!!! Εφόσον κλείσαμε ραντεβού ηλεκτρονικά, γιατί δεν μας ενημέρωσε κανείς; Ταλαιπωρία και χρήματα για μεταφορά ποιος θα μας αποζημιώσει;

Προσπαθώ δύο ημέρες να επικοινωνήσω τηλεφωνικά με το υποκατάστημα Αιγάλεω και Περιστερίου και δεν απαντάει κανείς, αλλά το εκπληκτικό είναι ότι δεν απαντάει ούτε το 1555. Αλήθεια, στατιστικά για κλήσεις δεν κοιτάει κανείς;

Χωρίς… τηλέφωνα σε τμήμα απονομής συντάξεων

Ονομάζομαι Μ.Θ., ο ΑΜΚΑ μου είναι… και ο ΑΦΜ μου… Τον Μάιο του 2018 απευθύνθηκα στον ανταποκριτή του ΟΓΑ στην Αμάρυνθο της Ευβοίας όπου διαμένω και έκανα αίτηση για καταβολή σύνταξης αναπηρίας, προσκομίζοντας όλα τα απαραίτητα έγγραφα. Στη συνέχεια έστειλα ταχυδρομικά την αίτησή μου με όλα τα έγγραφα στον ΕΦΚΑ Αγροτών της Λαμίας στην οποία ανήκω.

Παράλληλα επειδή γνώριζα ότι υπάρχει σημαντική καθυστέρηση στις διαδικασίες στον ΕΦΚΑ έκανα αίτηση τον Μάιο του 2018 στο ΚΕΠΑ Χαλκίδας για να εξεταστώ από την επιτροπή των γιατρών, ώστε να γνωματεύσει για το ποσοστό της αναπηρίας μου, και πλήρωσα εγώ με δικά μου χρήματα το παράβολο στο ΚΕΠΑ για την εξέτασή μου.

Τον Ιούνιο του 2018 κοινοποιήθηκε η γνωμάτευση του ΚΕΠΑ που με έκρινε ακατάλληλο για εργασία με ποσοστό αναπηρίας 67% για τα επόμενα 2 χρόνια με χρονικά όρια ισχύος από 8-5-2018 έως 31-5-2020. Την επομένη μέρα της κοινοποίησης της απόφασης του ΚΕΠΑ ταχυδρόμησα την απόφαση αυτή στον ΕΦΚΑ Αγροτών της Λαμίας. Χρειάστηκαν 26 ολόκληροι μήνες για να εξετάσει και να επεξεργαστεί ο ΕΦΚΑ την αίτησή μου για σύνταξη αναπηρίας η οποία τελικά εκδόθηκε τον Ιούλιο του 2020 για καταβολή σύνταξης σε εμένα.

Περιμένοντας να βγει η απόφαση για την αναπηρική μου σύνταξη από τον ΕΦΚΑ Λαμίας έληξε το χρονικό διάστημα των δύο χρόνων που όριζε το ποσοστό αναπηρίας μου το ΚΕΠΑ Χαλκίδας, έτσι έκανα τον Ιούλιο του 2020 νέα αίτηση για να εξεταστώ από επιτροπή του ΚΕΠΑ. Ομως λόγω των εξελίξεων με τον κορωνοϊό οι επιτροπές των ΚΕΠΑ σταμάτησαν τη λειτουργία τους και περίμενα 6,5 μήνες από τον Ιούλιο του 2020 έως τον Ιανουάριο του 2021 για να εξεταστώ από την εν λόγω επιτροπή στη Χαλκίδα!Οι επιτροπές των ΚΕΠΑ άρχισαν ξανά τη λειτουργία τους τον Γενάρη του 2021 και εξετάστηκα στις 27 Γενάρη 2021. Η επιτροπή μου έδωσε γνωμάτευση με ποσοστό αναπηρίας 70% που ισχύει χρονικά από την 1-6-2020  έως 31-5-2022.

Η απόφαση αυτή των ΚΕΠΑ καλύπτει χρονικά και το διάστημα των 6,5 μηνών που εγώ περίμενα να εξεταστώ από το ΚΕΠΑ. Ταχυδρόμησα αμέσως την απόφαση του ΚΕΠΑ στον ΕΦΚΑ Αγροτών στη Λαμία τον Φεβρουάριο του 2021 και έλπιζα ότι θα πάρω τα χρήματα που δικαιούμαι σύντομα. Τον Απρίλιο του 2021 (δεν είχα λάβει κανένα χρηματικό ποσό από τον ΕΦΚΑ) επικοινώνησα τηλεφωνικά με υπάλληλο στον ΕΦΚΑ Αγροτών στη Λαμία για να τον ρωτήσω τι συμβαίνει και μου απάντησε ότι ο φάκελός μου μαζί με πολλούς άλλους φάκελους έχει σταλεί σε υπηρεσία του ΕΦΚΑ Αγροτών.

Εδώ και ένα μήνα μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του ΕΦΚΑ προσπαθώ να κλείσω ραντεβού με την υπηρεσία του ΕΦΚΑ στην Αθήνα που ασχολείται με  τις συντάξεις των Αγροτών αλλά είναι αδύνατον γιατί το σύστημα συνεχώς δείχνει ότι όλα τα ραντεβού είναι κλεισμένα και δεν υπάρχει κανένα διαθέσιμο…. Τηλεφώνησα στην κεντρική υπηρεσία του ΕΦΚΑ Αγροτών και ζήτησα να μιλήσω με κάποιον υπάλληλο στο τμήμα που έχει αναλάβει περιπτώσεις όπως η δική μου και μου απάντησαν ότι στο τμήμα αυτό, των απονομών συντάξεων, δεν έχουν εγκαταστήσει τηλέφωνα!!!!

Σε απόγνωση ένας ανάπηρος

Είμαι ο Γ.Α., 58 χρόνων, με 95% αναπηρία, χωρίς πόδια λόγω της νόσου Buerger (πρόβλημα στο κυκλοφορικό σύστημα) και με διαβήτη. Το 2018 μου έκοψαν το ένα πόδι και μετά δύο μήνες το δεύτερο στο κρατικό νοσοκομείο «Αγία Ολγα».

Την ίδια χρονιά πέρασα ΚΕΠΑ ότι είμαι 95% ανάπηρος και επειδή δεν έχω και τα δύο πόδια δικαιούμαι εξωιδρυματικό επίδομα και φέραμε απόφαση στη Νικηφόρου 14 (Β΄ Περιφερειακό Υποκατάστημα Μισθωτών Αττικής – Αθηνών). Το 2019 πήραμε απόφαση από «Νικηφόρου» ότι δεν έχω ένα πόδι και δικαιούμαι το 10πλάσιο μειωμένο.

Την ίδια χρονιά κάναμε ένσταση και σε ένα μήνα περάσαμε επιτροπή. Μας είπαν ότι έκαναν λάθος και σε 2 με 3 μήνες θα πάρουμε νέα απόφαση και επιστροφή χρημάτων.

Εχουν περάσει δύο χρόνια και τίποτα. Ούτε επιστροφή ούτε διορθωμένη απόφαση. Η γυναίκα μου κάθε μήνα πηγαίνει στη «Νικηφόρου» και τίποτα.

Η υπάλληλος είναι σε άδεια από τον Δεκέμβριο

Ονομάζομαι Αντ. Αλ., είχα ένα εργατικό ατύχημα τον Ιανουάριο του 2020, έχω κάνει τη διαδικασία αίτησης εργατικού ατυχήματος στο τμήμα ξενοδοχοϋπαλλήλων στο υποκατάστημα Αγησιλάου Αθηνών. Εχω επικοινωνήσει πολλές φορές από τον Δεκέμβριο του 2020 με τη διευθύντρια του τμήματος και περιμένω την απόφαση! Δεν με εξυπηρετούν όμως. Η διευθύντρια μου λέει να καλέσω την κυρία Μ. (υπάλληλος) να τη ρωτήσω γιατί δεν της έχει στείλει την απόφασή μου για υπογραφή!! Η κυρία Μ. κάθε εβδομάδα από τον Δεκέμβριο έχει αναρρωτική, άδεια Χριστουγέννων, άδεια Πάσχα ή απουσιάζει! Ποιος μπορεί να με εξυπηρετήσει; Οποτε αφήνω το τηλέφωνό μου δεν με καλούν ποτέ και όποτε παίρνω δεν γνωρίζουν πού βρίσκεται η αίτησή μου.

Η διευθύντρια μου λέει να καλέσω τους υπαλλήλους της, που δεν σηκώνουν ποτέ τηλέφωνα ή απουσιάζουν. Τα στοιχεία επικοινωνίας μου είναι 694… Αναμένω απάντηση από κάποιον αρμόδιο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή