Ενισχύθηκαν κατά 10,3% οι πωλήσεις καινούργιων και μεταχειρισμένων Ι.Χ.

Ενισχύθηκαν κατά 10,3% οι πωλήσεις καινούργιων και μεταχειρισμένων Ι.Χ.

Στην κατηγορία των «σούπερ μίνι» η μερίδα του λέοντος. Μεγαλώνει το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

2' 8" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Συνεχίστηκε και τον Ιούλιο η ανοδική πορεία στις πωλήσεις αυτοκινήτων, καινούργιων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων, με την κατηγορία των «σούπερ μίνι» να έχει κατακτήσει συνολικά στο επτάμηνο Ιανουαρίου – Ιουλίου μερίδιο που πλησιάζει το 50%. Τα στοιχεία δείχνουν διαρκώς ανοδική πορεία στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αν και ακόμη η ελληνική αγορά υπολείπεται σημαντικά της αντίστοιχης ευρωπαϊκής.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), τον Ιούλιο του 2021 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 21.018 αυτοκίνητα (καινούργια και μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 19.054 που κυκλοφόρησαν τον Ιούλιο του 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 10,3%. Τα καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν τον Ιούλιο του 2021 ανέρχονται σε 11.611 έναντι 10.293 τον Ιούλιο του 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 12,8%.

Σε ό,τι αφορά ειδικά τα επιβατικά, τα οποία αποτελούν και τη μεγαλύτερη κατηγορία, τον Ιούλιο καταγράφηκε αύξηση των πωλήσεων κατά 11,8%, με την ετήσια αύξηση στις πωλήσεις καινούργιων επιβατικών να είναι 11,4% και των μεταχειρισμένων 12,3%. Τον Ιούλιο συγκεκριμένα πουλήθηκαν 10.587 καινούργια επιβατικά και 7.320 εισαγόμενα μεταχειρισμένα.

Στο διάστημα Ιανουαρίου – Ιουλίου 2021 καταγράφηκε αύξηση πωλήσεων αυτοκινήτων κατά 28,7% σε σύγκριση με το αντίστοιχο επτάμηνο του 2020. Υπενθυμίζεται ότι η εν λόγω αγορά, αν και δεν είχαν κλείσει τα σημεία πώλησης αυτοκινήτων, ήταν «παγωμένη» στη διάρκεια του αυστηρού lockdown της άνοιξης του 2020. Στις πωλήσεις καινούργιων επιβατικών καταγράφηκε αύξηση 51,2% το φετινό επτάμηνο, ενώ στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα η αύξηση ήταν μόλις 2,9%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), τη μερίδα του λέοντος στα καινούργια επιβατικά κατέχουν τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Β, γνωστά ως «σούπερ μίνι», το μερίδιο των οποίων στο επτάμηνο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2021 διαμορφώθηκε σε 49,7%, αυξημένο κατά 2,3 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020. Το δεύτερο μεγαλύτερο μερίδιο, 32,6%, έχουν τα αυτοκίνητα της κατηγορίας C, τα λεγόμενα αυτοκίνητα «μεσαίας κατηγορίας», τα οποία, όμως, απώλεσαν μερίδιο σε σύγκριση με πέρυσι και συγκεκριμένα 2,9 ποσοστιαίες μονάδες.

Τα στοιχεία του ΣΕΑΑ δείχνουν επίσης σημαντική αύξηση μεριδίου για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (επαναφορτιζόμενα). Στο διάστημα Ιανουαρίου – Ιουλίου 2021 το μερίδιό τους μεταξύ των πωλήσεων καινούργιων επιβατικών διαμορφώθηκε σε 5,5% από μόλις 1,1% το αντίστοιχο διάστημα του 2020. Βεβαίως, σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ενωσης το μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο σύνολο των πωλήσεων για το εξάμηνο (σ.σ. τα στοιχεία για το επτάμηνο δεν είναι ακόμη διαθέσιμα) Ιανουαρίου – Ιουνίου 2021 ήταν 15%.

Την ίδια ώρα, χάνουν μερίδιο τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα. Το μερίδιο των πρώτων στην Ελλάδα, από 57,7% στο επτάμηνο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2020 υποχώρησε σε 51,8% το αντίστοιχο φετινό επτάμηνο. Το μερίδιο των πετρελαιοκίνητων διαμορφώθηκε το φετινό επτάμηνο σε 18,2% από 26,6% το επτάμηνο του 2020.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή