ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αύξηση επιβατών 95% στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport

Προτεραιότητα αποτελεί για την Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΣΥΠ) η αξιοποίηση των 23 περιφερειακών αεροδρομίων, που εμφανίζουν μικρότερη επιβατική κίνηση σε σχέση με τους 14 αερολιμένες οι οποίοι έχουν παραχωρηθεί στη Fraport Greece.

Αύξηση επιβατών 95% στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport

Προτεραιότητα αποτελεί για την Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΣΥΠ) η αξιοποίηση των 23 περιφερειακών αεροδρομίων, που εμφανίζουν μικρότερη επιβατική κίνηση σε σχέση με τους 14 αερολιμένες οι οποίοι έχουν παραχωρηθεί στη Fraport Greece. Για τον σκοπό αυτό, όπως ανέφερε τον Οκτώβριο στο συνέδριο της «Καθημερινής» για τα κριτήρια ESG και την κλιματική κρίση ο πρόεδρος του υπερταμείου Γρηγόρης Δημητριάδης, υπό κατάρτιση βρίσκεται η μελέτη για την αξιοποίηση των 23 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, με τις προβλέψεις να κάνουν λόγο για μεγαλύτερη ανάκαμψη του τουρισμού από την επόμενη τουριστική περίοδο του 2022. Τη σταδιακή αναχαίτιση της κρίσης που έχει προκαλέσει η πανδημία φανερώνει και ο ρυθμός ανάπτυξης της επιβατικής κίνησης κατά το δεκάμηνο της χρονιάς, που είναι διπλάσιος σε σχέση με πέρυσι, με τις βελτιωμένες όμως αυτές επιδόσεις να μη συνεπάγονται την επιστροφή σε κέρδη των εταιρειών παραχώρησης.

Ευρύτερα όμως οι προοπτικές είναι θετικές και αυτό αποτελεί το υπόβαθρο του εγχειρήματος αξιοποίησης των 23 περιφερειακών αεροδρομίων, με το «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» της Καλαμάτας να προηγείται. Για τον συγκεκριμένο αερολιμένα το υπερταμείο δρομολογεί διαγωνισμό με ορίζοντα το τέλος του πρώτου εξαμήνου 2022, ενώ το μοντέλο αξιοποίησης των υπόλοιπων αερολιμένων θα καθοριστεί βάσει της υπό κατάρτιση μελέτης.

Η ανάκαμψη των αφίξεων το δεκάμηνο διευκολύνει την παραχώρηση 23 επιπλέον μικρών αεροδρομίων που σχεδιάζει το υπερταμείο.

Το στοίχημα της προσέλκυσης επενδυτών για τα μικρά περιφερειακά αεροδρόμια δεν είναι εύκολο, δεδομένου ότι απαιτούνται κατ’ ελάχιστον 300.000 επιβάτες ετησίως, προκειμένου ένας αερολιμένας να είναι κερδοφόρος. Σύμφωνα πάντως με παλαιότερη μελέτη, κίνηση άνω των 100.000 επιβατών εμφανίζουν τα αεροδρόμια της Καλαμάτας, της Χίου, της Αλεξανδρούπολης, του Αράξου και της Καρπάθου. Κατά την ίδια κατηγοριοποίηση, από 30.000 έως 100.000 επιβάτες διακινούνται τα αεροδρόμια σε Λήμνο, Ιωάννινα, Μήλο, Νάξο, Πάρο, Ικαρία και Κύθηρα, με τα υπόλοιπα (Λέρος, Σητεία, Ν. Αγχίαλος, Κάλυμνος, Σκύρος, Σύρος, Αστυπάλαια, Καστελλόριζο, Καστοριά, Κάσος, Κοζάνη) να έχουν λιγότερους από 30.000 ταξιδιώτες.

Το εγχείρημα της αξιοποίησης των 23 περιφερειακών αερολιμένων εντάσσεται σε μία συγκυρία κατά την οποία οι «πρωταγωνιστές» των τουριστικών αφίξεων εκτός Αττικής, τα 14 δηλαδή αεροδρόμια της Fraport Greece, επιχειρούν να ανακτήσουν το χαμένο έδαφος. Τον Οκτώβριο, συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2020, διακινήθηκαν κατά 114% περισσότεροι επιβάτες των οποίων ο αριθμός ανήλθε σε 2,4 εκατ. Την υψηλότερη επιβατική κίνηση (586.400) εμφάνισε το αεροδρόμιο «Διαγόρας» στη Ρόδο, με τη Θεσσαλονίκη και τα Χανιά να ακολουθούν με 460.000 και 309.000 επιβάτες. Κατά το διάστημα Ιανουαρίου-Οκτώβρίου της φετινής χρονιάς, έναντι του δεκαμήνου του 2020, τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια εμφάνισαν υψηλότερη κατά 95% κίνηση, που ανήλθε σε 16,3 εκατ. επιβάτες. Τον χορό της ανάκαμψης σέρνουν τα αεροδρόμια της Ρόδου με 3,2 εκατ. επιβάτες, το «Μακεδονία» (2,8 εκατ.) και της Κέρκυρας (2 εκατ.). Παρά όμως, τη σημαντική βελτίωση της επιβατικής κίνησης το φετινό δεκάμηνο συγκριτικά με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, η κυκλοφορία παραμένει χαμηλότερη κατά 43% σε σχέση με το 2019, οπότε οι ταξιδιώτες που είχαν περάσει από τα περιφερειακά αεροδρόμια είχαν ανέλθει σε 28,7 εκατ.