ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΟΠΑΠ: Ενισχυμένα μεγέθη το εννεάμηνο

Τα κέρδη αυξήθηκαν κατά 97,3% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020

ΟΠΑΠ: Ενισχυμένα μεγέθη το εννεάμηνο

Ενισχυμένα οικονομικά αποτελέσματα εμφάνισε ο ΟΠΑΠ το εννεάμηνο του 2021, έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2020. Ειδικότερα, κατά το διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου, η εταιρεία τυχερών παιχνιδιών εμφάνισε αυξημένα κατά 15,7%, σε άνω του 1 δισ. ευρώ, έσοδα προ εισφορών (GGR) λόγω της ισχυρής συνεισφοράς των διαδικτυακών τυχερών παιγνίων (online). Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (Ebitda) αυξήθηκαν κατά 83% στα 380 εκατ. ευρώ ή κατά 70,3% σε επαναλαμβανόμενη βάση, με τη μεταβολή να σχετίζεται με την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης (του αποκλειστικού δικαιώματος διεξαγωγής, διαχείρισης κτλ. παιχνιδιών). Κατά το ίδιο χρονικό διάστημα, έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2020, τα καθαρά κέρδη υπήρξαν υψηλότερα κατά 97,3%, σε 178,2 εκατ. ευρώ, σε επαναλαμβανόμενη βάση ως αποτέλεσμα της αυξημένης λειτουργικής κερδοφορίας και του μειωμένου φορολογικού συντελεστή. Ο ΟΠΑΠ διαθέτει ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα ύψους 662,8 εκατ. ευρώ, με τον καθαρό δανεισμό να διαμορφώνεται σε 378 εκατ. ευρώ. Καταγράφεται ακόμη βελτίωση του δείκτη καθαρού δανεισμού προς (δωδεκαμηνιαίο) Ebitda στο 0,9x ή 1x συμπεριλαμβανομένων των μισθώσεων.

«Τα αποτελέσματα του ΟΠΑΠ για το τρίτο τρίμηνο επιβεβαιώνουν την ικανότητά μας να διατηρούμε τις οικονομικές επιδόσεις μας σε υψηλά επίπεδα, υλοποιώντας ταυτόχρονα σημαντικές πρωτοβουλίες για τη Fast Forward στρατηγική μας. Η ανθεκτικότητα των retail δραστηριοτήτων και η συνεχιζόμενη ανάπτυξη των online δραστηριοτήτων μας, χάρις και στην ξεκάθαρη συνεισφορά της Stoiximan, ήταν οι κύριοι παράγοντες γι’ αυτό. Κατά τη διάρκεια του τριμήνου, αξιοποιήσαμε τα οφέλη του loyalty προγράμματός μας, που παρουσιάστηκε πρόσφατα και παίζει ρόλο-κλειδί στην περαιτέρω ψηφιοποίησή μας. Είμαστε ευχαριστημένοι από τον θετικό αντίκτυπο του loyalty προγράμματός μας, το οποίο έχουν υποδεχθεί θερμά τόσο οι πελάτες, όσο και οι συνεργάτες μας. Σε κάθε περίπτωση, δέσμευσή μας είναι να παρέχουμε μια ακόμη πιο διασκεδαστική εμπειρία στους πελάτες μας, σε όλα τα κανάλια μας, ώστε να δώσουμε ώθηση στη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη του ΟΠΑΠ. Επιπλέον, συνεχίζουμε τις δράσεις που σχετίζονται με την πρωτοβουλία μας για την ανακαίνιση των δύο μεγαλύτερων παιδιατρικών νοσοκομείων της Ελλάδας – ένα έργο που αναδεικνύει έμπρακτα τη διαρκή δέσμευσή μας στην κοινωνική συνεισφορά», δήλωσε χθες ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΠΑΠ Jan Karas με αφορμή τη δημοσιοποίηση των οικονομικών αποτελεσμάτων εννεαμήνου.

Ανω του 1 δισ. τα έσοδα προ εισφορών κατά το διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου.

Πώς διαμορφώθηκαν τα μεγέθη σε επίπεδο τρίτου τριμήνου;

Σε ετήσια βάση σύγκρισης, τα καθαρά έσοδα προ εισφορών ενισχύθηκαν κατά 20,3%, στα 470 εκατ. ευρώ, με τη συνεισφορά των διαδικτυακών παιγνίων να διαμορφώνεται σε 21%. Οι επιδόσεις της εισηγμένης στο online αντιστάθμισαν πλήρως την ελαφρώς μειωμένη απόδοση των δραστηριοτήτων λιανικής λόγω της δυσμενέστερης επίπτωσης από την πανδημία. Τα Ebitda διαμορφώθηκαν στα 175 εκατ. ευρώ έναντι 105 εκατ., έχοντας ενισχυθεί από την πλήρη ενοποίηση της Stoiximan. Τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 96,1 εκατ. ευρώ έναντι 52,8 εκατ. ευρώ το τρίτο τρίμηνο 2020 και είναι ενισχυμένα από το μειωμένο ονομαστικό συντελεστή εταιρικής φορολογίας 22%.

Σημειώνεται ότι η εταιρεία διένειμε μεικτό προμέρισμα χρήσης ύψους 0,10 ευρώ ανά μετοχή (προ παρακράτησης φόρου), προσφέροντας στους μετόχους της το δικαίωμα για επανεπένδυσή του. Συνολικά 2.110 μέτοχοι ανταποκρίθηκαν θετικά στο πρόγραμμα επανεπένδυσης μερίσματος (scrip dividend) επιλέγοντας να επανεπενδύσουν στον ΟΠΑΠ, με αποτέλεσμα η συμμετοχή στο πρόγραμμα να ανέλθει στο 67,68% του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου εξαιρουμένων των ιδίων μετοχών.