Κατά 20,8% μειώθηκε ο τζίρος στην ένδυση το 2020 λόγω πανδημίας

Κατά 20,8% μειώθηκε ο τζίρος στην ένδυση το 2020 λόγω πανδημίας

Ανακάμπτει φέτος ο κλάδος – Οι πωλήσεις στο εννεάμηνο ήταν αυξημένες κατά 24,7% και οι εξαγωγές 19,2%.

1' 40" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Παρότι ο κλάδος της ένδυσης παρουσιάζει φέτος σημάδια ανάκαμψης, κάτι που φαίνεται από τις πωλήσεις 9μήνου στην εγχώρια αγορά (+24,7%) αλλά και στις εξαγωγές (+19,2%), το 2020 ήταν μια χρονιά μεγάλων απωλειών για τον κλάδο. Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα 102 επιχειρήσεων ένδυσης που παρουσιάζει ο ΣΕΠΕΕ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοιμου Ενδύματος Ελλάδος), ο συνολικός κύκλος εργασιών όλων των επιχειρήσεων του δείγματος μειώθηκε κατά 20,8% και διαμορφώθηκε στα 529,1 εκατ. ευρώ, γεγονός που συνδέεται με την επέλαση της πανδημίας και την επιβολή περιοριστικών μέτρων για τη συγκράτηση της COVID-19. Ακόμη μεγαλύτερη πτώση σημείωσαν στα καθαρά τους κέρδη (70%), με αποτέλεσμα αυτά να διαμορφωθούν στα 3,6 εκατ. ευρώ.

Οσον αφορά τις επιχειρήσεις που απευθύνονται στην εγχώρια αγορά, ο κύκλος εργασιών τους μειώθηκε κατά 24,7% και διαμορφώθηκε στα 430,5 εκατ. ευρώ, ενώ μικρότερες ήταν οι απώλειες για τις αμιγώς εξαγωγικές επιχειρήσεις του δείγματος των οποίων ο κύκλος εργασιών μειώθηκε 7,1%, από 174 εκατ. ευρώ το 2019 σε 161,6 εκατ. το 2020. Οι επιχειρήσεις που πωλούν κυρίως στην εγχώρια αγορά, έκλεισαν τη χρονιά με ζημίες 8 εκατ. ευρώ, εν αντιθέσει με τις εξαγωγικές επιχειρήσεις που έκλεισαν με κέρδη 11,6% (+100%). Ενδεικτικά, η εταιρεία που λανσάρει τη φίρμα BSB σημείωσε την προηγούμενη χρονιά τζίρο 55,1 εκατ. ευρώ, από 80,2 εκατ. ευρώ το 2019 (-31,2%), ενώ η ΕΛΒΕ ΕΝΔΥΜΑΤΩΝ που ακολουθεί στη λίστα των ελληνικών επιχειρήσεων με τον μεγαλύτερο τζίρο για το 2020, αύξησε τον τζίρο της 22,1%, στα 33,9 εκατ. ευρώ από 27,8 εκατ. ευρώ το 2019.

Η εταιρεία ενδυμάτων ΑΧF, που αναπτύσσει τη φίρμα Attrativo και ΑLE, σημείωσε πτώση στον τζίρο της 33,7%, με αυτόν να διαμορφώνεται στα 30,6 εκατ. ευρώ από 46,1 εκατ. ευρώ το 2019, ενώ ακολουθεί η εταιρεία Mercury με τζίρο 24,9 εκατ. ευρώ (-8,5%). Τέλος, ανάμεσα στις εταιρείες με τον μεγαλύτερο τζίρο για το 2020, η Oxford Company σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση στον τζίρο της (-48,8%). Οσον αφορά τις κατηγορίες των προϊόντων, σημαντικές απώλειες σημείωσαν τα προϊόντα ανδρικής ένδυσης (-34,7%), ενώ η κατηγορία των εσωρούχων (-18,2%) και των παιδικών ενδυμάτων (-20,7%) έδειξαν μεγαλύτερη ανθεκτικότητα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή