Στη Βουλή η σύμβαση για τον άξονα Πάτρας – Πύργου από την Ολυμπία Οδό

Στη Βουλή η σύμβαση για τον άξονα Πάτρας – Πύργου από την Ολυμπία Οδό

Κατατέθηκε στη Βουλή η τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης για την κατασκευή του άξονα Πάτρας – Πύργου από την Ολυμπία Οδό.

2' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κατατέθηκε στη Βουλή η τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης για την κατασκευή του άξονα Πάτρας – Πύργου από την Ολυμπία Οδό. Οπως προκύπτει, το Δημόσιο θα μπορεί να ζητήσει από την Ολυμπία Οδό στο μέλλον να κατασκευάσει ακόμη ένα τμήμα, από Πύργο έως Αλφειό. Στο σχέδιο νόμου… για τον κορωνοϊό, στο οποίο κατατέθηκε η σύμβαση, προστέθηκε ξανά πλήθος πολεοδομικών ρυθμίσεων, ανάμεσα στις οποίες η παραχώρηση του θεάτρου Πέτρας στον Δήμο Πετρούπολης, η παράταση κατά ένα έτος για τη δήλωση αυθαιρέτων σε πληγείσες περιοχές και, για πολλοστή φορά, η υποκατάσταση του υπουργείου Περιβάλλοντος από το ΤΕΕ, αυτή τη φορά για τα έργα αναπλάσεων του Ταμείου Ανάκαμψης.

Μία ημέρα μετά την ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής περί αδειοδότησης του άξονα Πάτρας – Πύργου, το υπουργείο Υποδομών συμπεριέλαβε την απαραίτητη τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού σε σχέδιο νόμου με τίτλο «Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και την προστασία της δημόσιας υγείας». Από τη σύμβαση προκύπτουν τα ακόλουθα:

• Το Δημόσιο και η Ευρωπαϊκή Ενωση θα συμμετάσχουν με 216 εκατ. ευρώ στην κατασκευή του έργου. Ακόμη 10 εκατ. ευρώ θα συνεισφέρουν οι μέτοχοι της Ολυμπίας Οδού, ενώ η εταιρεία θα λάβει δάνειο 106 εκατ. ευρώ για την κάλυψη τμήματος της κατασκευής και ένα «προσωρινό» δάνειο 25 εκατ. ευρώ, για να έχει ρευστότητα.

• Το κομμάτι Πύργου – Κάτω Αχαΐας θα πρέπει να κατασκευαστεί σε 36 μήνες, ενώ το κομμάτι Κάτω Αχαΐας – Πάτρας σε 40 μήνες.

• Το Δημόσιο διατηρεί ανοιχτό το ενδεχόμενο να ζητήσει στο μέλλον από την Ολυμπία Οδό να κατασκευάσει ακόμη 13 χλμ., το τμήμα Πύργου – Αλφειού.

• Η έναρξη της παραχώρησης υπολογίζεται να γίνει περίπου 25 ημέρες μετά την κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή. Τη σύμβαση υπογράφουν οι εταιρείες Vinci Concessions, Hochtief PPP Solutions, Ακτωρ Παραχωρήσεις, ΑΒΑΞ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Το Δημόσιο θα μπορεί να ζητήσει από την εταιρεία στο μέλλον να κατασκευάσει ακόμη ένα τμήμα, από Πύργο έως Αλφειό.

Κατά τα λοιπά, μόλις τα 54 από τα 147 άρθρα του σχεδίου νόμου αφορούν την υγεία. Τα υπόλοιπα είναι «έκτακτες» ρυθμίσεις διαφόρων υπουργείων. Οσον αφορά τις πολεοδομικές:

• Παραχωρείται στον Δήμο Πετρούπολης η ιδιοκτησία των 74,2 στρ. του θεάτρου Πέτρας, που αποχαρακτηρίζεται από αναδασωτέα. Δίνεται και δυνατότητα επιπλέον δόμησης στο 10%, ενώ ο δήμος πρέπει να αναδασώσει ίδια έκταση στο Ποικίλον Ορος.

• Παρατείνεται κατά ένα έτος η νομιμοποίηση αυθαιρέτων κατηγορίας 5 (μεγάλα αυθαίρετα) σε περιοχές που έχουν κηρυχθεί σε έκτακτη ανάγκη, σε ακίνητα από πλειστηριασμούς ή σε ακίνητα που περιήλθαν στην ΕΤΑΔ.

• Το Τεχνικό Επιμελητήριο υποκαθιστά για ακόμη μία φορά το υπουργείο Περιβάλλοντος. Αυτή τη φορά, ορίζεται φορέας υλοποίησης στα έργα αστικού περιβάλλοντος του Ταμείου Ανάκαμψης.

• Δίνεται η δυνατότητα στα δασαρχεία να αναθέτουν απευθείας ή με διαπραγμάτευση έργα καθαρισμού δασών ή συντήρησης δασικού δικτύου. Πρόκειται για πάγιο αίτημα των υπηρεσιών, που κατηγορούνται συχνά για γραφειοκρατία.

• Οσοι νομιμοποίησαν αυθαίρετα στον αιγιαλό και στην παραλία (ξενοδοχεία του Δημοσίου ή του ΕΟΤ, υδατοκαλλιέργειες, ναυταθλητικά σωματεία) μπορούν να πάρουν και απευθείας την απλή χρήση της ακτής.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή