Ανω των 4,5 δισ. διαμορφώνεται το ανεκτέλεστο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Ανω των 4,5 δισ. διαμορφώνεται το ανεκτέλεστο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Περίπου 2 δισ. ευρώ, δηλαδή σχεδόν το 45%, αφορούν ίδιες επενδύσεις

2' 52" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Συνεχίζει να ενισχύει το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, καθώς το προσεχές διάστημα αναμένεται να προστεθούν περί τα 450-500 εκατ. ευρώ νέων έργων. Η κοινοπραξία των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Ακτωρ Παραχωρήσεις και Intrakat είναι η μοναδική που έχει υποβάλει προσφορά για το έργο ΣΔΙΤ του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης. Πρόκειται για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, εκτιμώμενου κόστους 360 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες, η συμμετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην κοινοπραξία ξεπερνάει το 50%, κάτι που μεταφράζεται σε κατασκευαστικό αντικείμενο άνω των 180 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για συμμαχία της τελευταίας στιγμής, καθώς αρχικά το έργο διεκδικούσαν η Αβαξ (σε συνεργασία με το επενδυτικό fund Marguerite), ο όμιλος Μυτιληναίου με την Intertoll, η ΤΕΡΝΑ και η Ακτωρ Παραχωρήσεις.

Αντίστοιχα, η ΤΕΡΝΑ (θυγατρική στον τομέα των κατασκευών) σε κοινοπραξία με τη «Μυτιληναίος» πρόκειται να αναλάβουν το έργο της ηλεκτροκίνησης στη σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Αίγιο, ύψους 84 εκατ. ευρώ, ενώ έχουν μειοδοτήσει και στο έργο ολοκλήρωσης του τμήματος Αίγιο – Ρίο, ύψους της τάξεως των 180 εκατ. ευρώ. Επίσης, όπως ανακοίνωσε χθες η διοίκηση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η θυγατρική της ΤΕΡΝΑ προχώρησε στην υπογραφή της σύμβασης για την ανέγερση της 6ης Μονάδας Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας στον ηλεκτροπαραγωγό σταθμό Βασιλικού με την Αρχή Ηλεκτρισμού Κύπρου (ΑΗΚ). Πρόκειται για έργο της τάξεως των 150 εκατ. ευρώ, το οποίο περιλαμβάνει τον σχεδιασμό, την προμήθεια, την εγκατάσταση, τον έλεγχο και την αρχική λειτουργία της μονάδας με συνολική μέγιστη ισχύ 160 MW. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2024.

Τα αμιγώς δημόσια έργα αποτελούν περίπου το 30%-35% του ανεκτέλεστου υπολοίπου.

Με την προσθήκη των παραπάνω συμβάσεων, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένεται να «σκαρφαλώσει» σε νέο ιστορικά υψηλό επίπεδο, ξεπερνώντας τα 4,5 δισ. ευρώ. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι περίπου 2 δισ. ευρώ, δηλαδή σχεδόν το 45%, αφορούν ίδιες επενδύσεις, καθώς πρόκειται για τις δύο συμβάσεις παραχώρησης, για την κατασκευή του οργανωμένου τουριστικού συγκροτήματος με καζίνο στην έκταση του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό, αλλά και για την ανάληψη της εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού. Στην πρώτη περίπτωση, προβλέπονται επενδύσεις της τάξεως των 850 εκατ. – 1 δισ. ευρώ, ενώ στην περίπτωση της Εγνατίας Οδού, η σύμβαση θα προβλέπει και σημαντικό κατασκευαστικό αντικείμενο της τάξεως του 1,1 δισ. ευρώ για τη συντήρηση και την αναβάθμιση τμημάτων του οδικού άξονα. Τα αμιγώς δημόσια έργα αποτελούν περίπου το 30%-35% του ανεκτέλεστου υπολοίπου, ή 1,5-1,7 δισ. ευρώ.

Επιπλέον 800 εκατ. ευρώ αφορούν ιδιωτικά έργα, με την εταιρεία να έχει αναλάβει σημαντικές συμβάσεις, μεταξύ των οποίων το βιοκλιματικό γραφείο eLement στη Φραγκοκκλησιά στο Μαρούσι, για λογαριασμό της Prodea Investments. Αντίστοιχα, ο όμιλος υλοποιεί και το έργο της πρώτης φάσης της ανακατασκευής του Πύργου του Πειραιά, ενώ διεκδικεί με αξιώσεις και το έργο της δεύτερης φάσης. Πρόκειται για συνολική επένδυση της τάξεως των 40 εκατ. ευρώ, που θα μεταμορφώσει το εμβληματικό ακίνητο στο πιο «πράσινο» κτίριο της Αθήνας, συνδυάζοντας χρήσεις καταστημάτων, γραφείων, κατοικιών και εστίασης.

Αυτήν την περίοδο, οι κατασκευαστικές εταιρείες διεκδικούν δεκάδες νέες συμβάσεις, είτε έργων με αμιγώς δημόσιο χαρακτήρα, όπως τα οδικά έργα ύψους 1 δισ. ευρώ, για τα οποία υποβάλλονται προσφορές αυτήν την περίοδο, είτε έργων ΣΔΙΤ συνολικού προϋπολογισμού της τάξεως των 2,5 δισ. ευρώ, τα οποία επίσης έχουν αρχίσει να «ωριμάζουν». Παράλληλα, τους επόμενους μήνες αναμένονται και νέες δημοπρατήσεις έργων, μέσω της αξιοποίησης ενός συνδυασμού κονδυλίων από το Ταμείο Ανάκαμψης, το νέο ΕΣΠΑ της περιόδου 2021-2027 και του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, το οποίο φέτος έχει αυξηθεί σημαντικά, αγγίζοντας τα 11 δισ. ευρώ, από 6,75 δισ. ευρώ πέρυσι.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή