Τέλος εποχής έπειτα από 13 χρόνια για τα ελικοφόρα αεροσκάφη Q400 της Aegean

Τέλος εποχής έπειτα από 13 χρόνια για τα ελικοφόρα αεροσκάφη Q400 της Aegean

Αντικαταστάθηκαν με τα νέα ATR 72 και ATR 42 που έχουν από 25% έως 30% χαμηλότερο αποτύπωμα διοξειδίου του άνθρακα (CO2)

2' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το τέλος εποχής για τα τουρμποπρόπ αεροσκάφη Q400 της Aegean σηματοδότησε η τελετή, πριν από λίγες ημέρες, αποχαιρετισμού του συγκεκριμένου τύπου αεροσκαφών που μετράει σχεδόν 13 χρόνια πτητικού έργου για λογαριασμό του αερομεταφορέα. Τα Q400 υπήρξαν από το 2009 η «ραχοκοκαλιά» της Olympic Air. Εντάχθηκαν στον στόλο της Aegean το 2013, μετά την εξαγορά της Olympic Air. Υπολογίζεται ότι όλο αυτό το χρονικό διάστημα περίπου 15 εκατ. επιβάτες μεταφέρθηκαν με τα ελικοφόρα Q400 που επιχειρούσαν κυρίως σε πτήσεις κοντινών ή μεσαίων αποστάσεων του εξωτερικού, δηλαδή σε αγορές όπου κατά το παρελθόν άρχισε να εισέρχεται η εταιρεία, αλλά και πτήσεις εσωτερικού. Ο στόλος των Q400 ξεκίνησε να αντικαθίσταται σταδιακά από τις αρχές της φετινής χρονιάς, ενώ το τελευταίο αεροσκάφος που είχε ιδιότητες αεροσκαφών jet (ταχύτητα, μειωμένος θόρυβος, άνεση στην καμπίνα) θα αποχωρήσει από τη βάση της Aegean στα Σπάτα τις επόμενες ημέρες. Στη θέση των Q400 επιχειρούν τα νέα ATR 72 και ATR 42 αεροσκάφη, ενώ σήμερα η Aegean εξυπηρετεί τους περισσότερους προορισμούς του εξωτερικού με τα Airbus 320 και 321, γεγονός που φανερώνει την αυξητική πορεία της επιβατικής κίνησης και της διείσδυσης της αεροπορικής εκεί.

Ο στόλος των ελικοφόρων αεροσκαφών της Olympic Air και της Aegean αποτελείται από δεκατέσσερα ATR-600, από τα οποία τα πρώτα εντάχθηκαν στην αεροπορική ήδη από το 2016, εξυπηρετώντας κυρίως τις ανάγκες των μικρών αεροδρομίων. Από τις αρχές του 2022 η εταιρεία αύξησε σταδιακά τον αριθμό των συγκεκριμένων αεροσκαφών που αντικατέστησαν τα Q400 και ανήκουν στο συνολικό πρόγραμμα αντικατάστασης και αναβάθμισης του στόλου της που ξεκίνησε το 2018 με αφετηρία τη μεγάλη παραγγελία των 46 Airbus 320 και 321 neo. Τα ATR ανταποκρίνονται πολύ καλύτερα στις επιχειρησιακές προκλήσεις των ελληνικών αεροδρομίων αλλά και στις σύντομες πτήσεις του δικτύου εσωτερικού. Xρησιμοποιούνται από περισσότερες από 200 αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως σε πτήσεις αντίστοιχων αποστάσεων και χαρακτηριστικών, διαθέτοντας από 25% έως 30% χαμηλότερο αποτύπωμα διοξειδίου του άνθρακα (CO2).

«Την περίοδο που μας πέρασε, εργαστήκαμε συστηματικά και με δημιουργικότητα για να προετοιμάσουμε την επόμενη ημέρα για την Aegean, για τους επιβάτες μας αλλά και για το αεροπορικό ταξίδι συνολικά. Αναβαθμίσαμε τις υπηρεσίες μας και εξελίξαμε την ταξιδιωτική εμπειρία με πλατφόρμα τα νέα μας αεροσκάφη. Αναζητήσαμε εφαρμόσιμες λύσεις για να γίνουν οι πτήσεις μας περισσότερο πράσινες. Και φυσικά παραμένουμε προσηλωμένοι στο επενδυτικό μας πλάνο με την παραλαβή 12 επιπλέον νέων Airbus 321/320neo μέσα στο 2022», σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean Δημήτρης Γερογιάννης κατά την τελετή αποχαιρετισμού των Q400 στη βάση της αεροπορικής στο «Ελ. Βενιζέλος».

Η αεροπορική παραλαμβάνει νέα Airbus A320/321neo διαρκώς από τον Δεκέμβριο, με τον συνολικό αριθμό να ανέρχεται σε 19. Επιπλέον, εννέα αεροσκάφη της οικογένειας neo θα ενταχθούν στον στόλο της αεροπορικής το 2023. Με τον τρόπο αυτό μειώνεται ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου της Aegean, αποκτά βελτιωμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας, ενώ οι πτήσεις είναι πιο πράσινες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή