Προχωρημένες συζητήσεις για εξαγορά της Ακτωρ από Intrakat

Προχωρημένες συζητήσεις για εξαγορά της Ακτωρ από Intrakat

Προηγήθηκε το «ναυάγιο» των διαπραγματεύσεων με την Wade Adams

3' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σημαντική πρόοδο χωρίς πάντως, μέχρι στιγμής, να υφίσταται κάποια σχετική συμφωνία, καταγράφουν οι συζητήσεις μεταξύ της Reggeborgh Invest του κ. Χένρι Χόλντερμαν και του επενδυτικού σχήματος που ηγείται της Intrakat, ήτοι των κ. Γ. Καϋμενάκη, Δ. Μπάκου και Αλ. Εξάρχου, αναφορικά με την πώληση της «Ακτωρ». Αυτό αναφέρουν πηγές της αγοράς, με γνώση της σχετικής διαδικασίας.

Πρόκειται για μια φυσιολογική εξέλιξη, τουλάχιστον για τους περισσότερους εμπλεκόμενους στην αγορά των κατασκευών, με δεδομένο ότι η Intrakat είχε επίσης ενδιαφερθεί ζωηρά πριν από μερικούς μήνες για τον κατασκευαστικό «βραχίονα» του ομίλου Ελλάκτωρ, υποβάλλοντας μάλιστα και έγγραφη προσφορά. Τότε, η Reggeborgh Invest είχε προκρίνει τελικά την έναρξη αποκλειστικών διαπραγματεύσεων με τους έτερους ενδιαφερόμενους, δηλαδή την Wade Adams και την Adamas Group του κ. Δημήτρη Κούτρα. Σύμφωνα με τα όσα είχαν αναφερθεί, η εν λόγω λύση θεωρούνταν λιγότερο χρονοβόρα, καθώς δεν θα απαιτούσε εγκρίσεις από κανονιστικούς φορείς, όπως π.χ. η Επιτροπή Ανταγωνισμού, ενώ δεν θα ενισχυόταν κι ένας άμεσος ανταγωνιστής.

Ωστόσο, μετά το πρόσφατο «ναυάγιο» στις εν λόγω συζητήσεις, φαίνεται πως επανήλθε στο προσκήνιο η λύση της Intrakat και της επενδυτικής της ομάδας, η οποία άλλωστε γνωρίζει από πρώτο χέρι τα ζητήματα της «Ακτωρ», έχοντας υπάρξει επενδυτές σε αυτήν και τον όμιλο Ελλάκτωρ, μέχρι και πριν από ένα χρόνο. Ηταν η περίοδος των έντονων και δημόσιων αντιπαραθέσεων, προσφυγών στη δικαιοσύνη και δεκάδων non-paper και ανακοινώσεων, όπου η μία πλευρά κατηγορούσε την άλλη, θέλοντας να εξασφαλίσει τον έλεγχο της διοίκησης του ομίλου. Από τη μάχη αυτή νικητής αναδείχθηκε, έστω και με σημαντικό οικονομικό κόστος, η Reggeborgh Invest, με την πλευρά των Γ. Καϋμενάκη, Δ. Μπάκου και Αλ. Εξάρχου να πουλάει εντέλει το μερίδιό της (πλησίον του 30%) στον όμιλο Βαρδινογιάννη και να αποχωρεί. Τότε είχαν δηλώσει ότι «η απόφαση της πώλησης των μετοχών μας ήταν η κατάληξη μακράς περιόδου αντιπαραθέσεων μετόχων αλλά και σε συνέχεια της υποβολής επίσημης προσφοράς για την εξαγορά των μετοχών Ελλάκτωρ κυριότητας της Reggeborgh, η οποία δεν έτυχε θετικής ανταπόκρισης.

Η αποδοχή της ελκυστικής πρότασης που δεχθήκαμε από τη Motor Oil κλείνει τον κύκλο της επένδυσης που είχε ξεκινήσει με διαφορετικές προοπτικές, στρατηγική και όραμα, αλλά ταυτόχρονα ελπίζουμε ότι θα τερματίσει και τις ενδομετοχικές διαμάχες που επί μακρού χρόνου λάμβαναν χώρα στην εταιρεία». Εκείνη η πώληση εκτιμάται ότι απέφερε στους εφοπλιστές ένα ποσό της τάξεως των 180 εκατ. ευρώ. Ανάλογης αξίας πιθανόν να είναι και η όποια συμφωνία επιτευχθεί το επόμενο διάστημα για την εξαγορά της «Ακτωρ».

Μια πιθανή συμφωνία θα δημιουργήσει τον δεύτερο ισχυρότερο «πόλο» στον κατασκευαστικό κλάδο.

Λίγους μήνες μετά την αποχώρηση από την «Ελλάκτωρ», η πλευρά των εφοπλιστών και του κ. Εξάρχου ήρθε σε συμφωνία με τον όμιλο Intracom και τον κ. Σωκ. Κόκκαλη για την εξαγορά της Intrakat και σήμερα φαίνεται πως οι εν λόγω επενδυτές βρίσκονται κοντά στην ολοκλήρωση του πλάνου τους, που προβλέπει τη δημιουργία ενός σημαντικού πόλου στον τομέα των κατασκευών, των ΑΠΕ και των ακινήτων. Αλλωστε, ο κ. Εξάρχου γνωρίζει πολύ καλά και εκ των έσω την «Ακτωρ», καθώς είχε διατελέσει διευθύνων σύμβουλος στην εταιρεία, κατά την περίοδο της διοίκησης των αδελφών Καλλιτσάντση και πριν επιλέξει τη συμπόρευση με τους κ. Γ. Καϋμενάκη και Δ. Μπάκο και την εν συνεχεία ανάληψη της διοίκησης της Intrakat.

Μια πιθανή εξαγορά της «Ακτωρ» από την Intrakat θα δημιουργήσει τον δεύτερο ισχυρότερο «πόλο» στον κατασκευαστικό κλάδο, πίσω μόνο από τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Το συνδυασμένο ανεκτέλεστο υπόλοιπο των δύο εταιρειών υπολογίζεται ότι θα προσεγγίζει τα 4 δισ. ευρώ, χωρίς να υπολογίζονται τυχόν συνέργειες από την αυτόματη αύξηση των ποσοστών συμμετοχής του νέου ομίλου, σε σειρά από κοινοπραξίες μεγάλων έργων.

Για παράδειγμα, οι δύο εταιρείες συμμετέχουν, μαζί με την ΤΕΡΝΑ, στην κοινοπραξία του έργου κατασκευής του οδικού άξονα Λ. Κύμης – Λυκόβρυσης, ύψους 350 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, η Intrakat συμμετέχει σε σειρά έργων ΣΔΙΤ με την Ακτωρ Παραχωρήσεις.

Με δεδομένο ότι η τελευταία δεν θα διαθέτει πλέον κατασκευαστικό «βραχίονα», θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη η ανάληψη του τεχνικού αντικειμένου από τον άλλο εταίρο της σύμβασης, ήτοι την Intrakat. Ενα τέτοιο παράδειγμα αφορά το έργο ΣΔΙΤ του οδικού άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, ύψους 251,8 εκατ. ευρώ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή