Καθαρά κέρδη 13,8 εκατ. για efood το πρώτο εξάμηνο

Καθαρά κέρδη 13,8 εκατ. για efood το πρώτο εξάμηνο

O κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 78,06 εκατ. έναντι 135,61 εκατ. ευρώ για το σύνολο του 2022

1' 50" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με 78,06 εκατ. ευρώ τζίρο έκλεισε το α΄ εξάμηνο του 2023 για την efood, ποσό που «δείχνει» ήδη ότι συνολικά η χρονιά –εκτός συγκλονιστικού απροόπτου– θα κλείσει για την ελληνική θυγατρική της Delivery Hero με κύκλο εργασιών πολύ υψηλότερο από αυτόν του 2022. Σημαντικά είναι και τα κέρδη της εταιρείας κατά το α΄ εξάμηνο, στα 13,87 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη και στα 19,34 εκατ. ευρώ τα κέρδη προ φόρων και τόκων. Δεν είναι τυχαίο ότι η efood θα προχωρήσει στη διανομή προμερίσματος στην Delivery Hero ύψους 22 εκατ. ευρώ, κάτι που σημειωτέον είχε γίνει και το 2021 και το 2022, αποδεικνύοντας ότι πρόκειται για τη «χρυσοτόκο όρνιθα» του γερμανικού ομίλου Delivery Hero.

Υπενθυμίζεται ότι ολόκληρο το 2022 έκλεισε για την efood με κύκλο εργασιών 135,61 εκατ. ευρώ, ενώ τα προ φόρων και τόκων κέρδη ήταν 35,67 εκατ. ευρώ και τα μετά από φόρους κέρδη 25,16 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι το 2022 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ενισχύθηκε κυρίως από την αύξηση των παραγγελιών που έγιναν μέσω της γνωστής πλατφόρμας. Μόνο από τις προμήθειες που εισπράττει η efood για κάθε παραγγελία που γίνεται στα συνεργαζόμενα καταστήματα μέσω της πλατφόρμας της τα έσοδα ήταν αυξημένα σε σύγκριση με το 2021 κατά 11 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας αυξήθηκε σημαντικά και λόγω της χρήσης των υπηρεσιών προώθησης συνεργαζόμενων καταστημάτων στην πλατφόρμα, όπως προνομιακή τοποθέτηση – διαφήμιση των καταστημάτων (premium placement), προτεινόμενα πιάτα κ.ά. Από τη χρήση αυτών των εργαλείων η efood είχε επιπλέον έσοδα 7 εκατ. ευρώ το 2023.

Τον περασμένο Ιούνιο, εξάλλου, η efood, και συγκεκριμένα η Online Delivery που αποτελεί τη θυγατρική εταιρεία της Delivery Hero στην Ελλάδα και στην οποία ανήκει η efood, προχώρησε στη χορήγηση δανείου πενταετούς διάρκειας και ύψους 20 εκατ. ευρώ προς τον γερμανικό μητρικό όμιλο.

Ο κυριότερος ανταγωνιστής της efood στην Ελλάδα, η πλατφόρμα Wolt, που είναι όμως πλατφόρμα διανομής κατ’ οίκον (σ.σ. η efood ξεκίνησε ως πλατφόρμα παραγγελιοληψίας και στη συνέχεια ξεκίνησε να παρέχει και υπηρεσίες διανομής), δεν έχει ακόμη προχωρήσει στη δημοσίευση οικονομικών καταστάσεων ούτε για το έτος 2022 και γι’ αυτόν τον λόγο τελεί από τον περασμένο Ιανουάριο σε αναστολή καταχώρισης. Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι η Doordash, που εξαγόρασε τη Wolt, δημοσιεύει κανονικά οικονομικές καταστάσεις.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή