Κακοκαιρία Daniel: 200 εκατ. το κόστος αποκατάστασης του σιδηροδρόμου

Κακοκαιρία Daniel: 200 εκατ. το κόστος αποκατάστασης του σιδηροδρόμου

180 χλμ. σιδηροδρομικού δικτύου «πνίγηκαν» στη λάσπη – Προσπάθειες για να επανεκκινήσουν οι εμπορευματικές μεταφορές

1' 40" χρόνος ανάγνωσης

Σε περίπου δύο χρόνια –από την έναρξη των εργασιών– εκτιμά η διοίκηση του ΟΣΕ ότι θα μπορούσαν να αποκατασταθούν πλήρως οι κατεστραμμένες υποδομές του σιδηροδρομικού δικτύου που επλήγησαν από την κακοκαιρία «Daniel», με το σχετικό κόστος να ανέρχεται σε περίπου 200 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για 180 χλμ. σιδηροδρομικού δικτύου που πνίγηκαν στη λάσπη, με τον Οργανισμό να προσπαθεί από προχθές με τους τέσσερις αναδόχους να αποκαταστήσει προσωρινά κομμάτι του δικτύου, στο τμήμα καθόδου Δομοκού – Λάρισας, για να επανεκκινήσουν οι εμπορευματικές μεταφορές στο τμήμα Αθήνας – Θεσσαλονίκης. Αυτό επισήμανε ο Παναγιώτης Τερεζάκης, διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, στο 6o Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2023.

Μεταξύ άλλων, ο ίδιος τόνισε πως η καταστροφή από τις πλημμύρες δεν θα βάλει φρένο σε δρομολογημένα έργα ανάταξης του δικτύου, όπως για παράδειγμα το ΣΔΙΤ για την ανάταξη του δικτύου στη Βόρεια Ελλάδα. «Η καταστροφή από τις τελευταίες καταιγίδες στη Θεσσαλία δεν θα περιορίσει το πρόγραμμα του Οργανισμού». Οσον αφορά τη χρηματοδότηση για την ανάταξη και συντήρηση του ΣΔΙΤ Β. Ελλάδας, ο κ. Τερεζάκης παραδέχθηκε πως «δυστυχώς δεν είμαστε έτοιμοι να αξιοποιήσουμε τη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, αλλά μόνο μέσω ΕΣΠΑ. Είναι ένα project που ανέρχεται στα 420 εκατ. για συντήρηση 20 χρόνια». Στη Νότια Ελλάδα, δρομολογείται η ανακαίνιση του άξονα Μενιδίου – Οινόης, του παλαιότερου τμήματος του δικτύου, η ανάταξη και ο εκσυγχρονισμός του άξονα Μουριών – Στρυμόνα – Προμαχώνα και, τέλος, η αναβάθμιση του νότιου άξονα, Αεροδρόμιο – ΣΚΑ – Κιάτο. «Τα τρία τελευταία έργα βρίσκονται σε φάση προετοιμασίας μελετών για έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή». Οσον αφορά την πολύπαθη επένδυση στο Θριάσιο, ο Βασίλης Μαγκλάρας, διευθύνων σύμβουλος της «Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο», μίλησε για τα νέα δεδομένα που προκύπτουν μετά την έναρξη ισχύος της τροποποιημένης σύμβασης. «Το μεγάλο πρόβλημα ήταν η εξειδίκευση του κατασκευαστικού κόστους που έχει αλλάξει δραματικά από την εποχή ολοκλήρωσης του διαγωνισμού 2017-2018. Εχουν μεσολαβήσει 2-3 χρόνια πληθωρισμού, το κόστος των υλικών έχει μεταβληθεί ριζικά, άρα εδώ πρέπει να δούμε τι στοιχίζει αυτή η επένδυση στο νέο περιβάλλον που καλείται να αναπτυχθεί».

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT