Ενισχυμένες οι πωλήσεις ηλεκτρικών συσκευών στο επτάμηνο του έτους

Ενισχυμένες οι πωλήσεις ηλεκτρικών συσκευών στο επτάμηνο του έτους

Τα προγράμματα επιδότησης κλιματιστικών και ψυγείων αύξησαν την επισκεψιμότητα στα καταστήματα, κάτι που βοήθησε τον τζίρο

1' 52" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με αύξηση της αξίας των πωλήσεων κατά 27% και του όγκου πωλήσεων κατά 8,6% έκλεισε το επτάμηνο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2023 στον κλάδο των ηλεκτρικών οικιακών συσκευών, με τα προγράμματα επιδότησης αγοράς κλιματιστικών μηχανημάτων και ψυγείων να οδηγούν σε αγορές και άλλων συσκευών, κυρίως μικρών, καθώς αυξήθηκε η επισκεψιμότητα στα καταστήματα. Μάλιστα, η τάση αυτή της αύξησης των λεγόμενων «αυθόρμητων» αγορών ή του cross selling (διασταυρούμενη πώληση ελληνιστί) παρατηρείται με δύο τρόπους στην αγορά: πολλοί πελάτες κατά την επίσκεψή τους σε κατάστημα ηλεκτρικών συσκευών αγοράζουν την ίδια ημέρα, εκτός από ψυγείο ή κλιματιστικό, και μια μικρή οικιακή συσκευή (καφετιέρα, μίξερ κ.λπ.) ή επανέρχονται ακόμη και σε βάθος τριμήνου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς GfK που έχει στη διάθεσή της η «Κ», ο τζίρος της αγοράς ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών οικιακών συσκευών διαμορφώθηκε το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουλίου 2023 σε 1,815 δισ. ευρώ, ενισχυμένος κατά 27%.

Υπερδιπλάσια ήταν η αύξηση των πωλήσεων στην κατηγορία των κλιματιστικών μηχανημάτων, 123,6% στο επτάμηνο του 2023 σε σύγκριση με το επτάμηνο του 2022, ευνοημένη από το πρόγραμμα «Ανακυκλώνω – Αλλάζω συσκευή», ενώ κατά 46,6% αυξήθηκαν οι πωλήσεις των μεγάλων οικιακών συσκευών, ευνοημένες επίσης από το προαναφερθέν πρόγραμμα, καθώς επιδοτείται και η αγορά ψυγείου. Αύξηση 22,2% κατέγραψαν οι πωλήσεις των μικρών οικιακών συσκευών, που συνδέεται και με την αύξηση της επισκεψιμότητας στα καταστήματα του κλάδου, ενώ κατά 10,8% ενισχύθηκε η κατηγορία των τηλεπικοινωνιών, που περιλαμβάνει τα κινητά τηλέφωνα. Η κατηγορία αυτή αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω το επόμενο διάστημα λόγω της εισόδου στην αγορά νέων μοντέλων. Αύξηση 8,5% σημείωσαν οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών καταναλωτικών προϊόντων (τηλεοράσεις, κονσόλες κ.λπ.), ενώ κατά 7,3% αυξήθηκαν οι πωλήσεις της κατηγορίας των φωτογραφικών μηχανών. Υποχώρηση των πωλήσεων συνεχίζει να καταγράφει η κατηγορία των προϊόντων πληροφορικής (ηλεκτρονικοί υπολογιστές κ.ά.), 17,4% στο διάστημα Ιανουαρίου – Ιουλίου 2023 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022, κάτι που σχετίζεται με την πολύ μεγάλη αύξηση που κατέγραψε η κατηγορία αυτή τη διετία 2020-2021 λόγω της τηλεργασίας και της τηλεκπαίδευσης.

Σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς, τον Αύγουστο καταγράφεται μείωση στην αγορά κλιματιστικών μηχανημάτων και των ψυγείων της τάξης του 30%-35%. Τούτο σχετίζεται με το γεγονός ότι πέρυσι είχε ξεκινήσει τον Αύγουστο η ενεργοποίηση της επιδότησης, ενώ το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουλίου 2022 δεν είχε ξεκινήσει το πρόγραμμα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή