Το μεροκάματο των «άσημων» influencers

Το μεροκάματο των «άσημων» influencers

Η νέα γενιά δημιουργών και οι ταρίφες για διαφήμιση προϊόντων από τους μη celebrities σε Instagram και TikTok

3' 31" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Λάμψη, φίλτρα, φώτα, followers, ατελείωτα post που –ενίοτε– αξίζουν εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ και από μακριά… η τσιμπίδα της ΑΑΔΕ να καραδοκεί. Αυτά περιλαμβάνει η καθημερινότητα των influencers, ατόμων που γνωρίζουν επιτυχία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, συνεργάζονται με brands και φτάνουν να κλείνουν συμβόλαια ακόμη και πολλών χιλιάδων ευρώ. Και δεν πρόκειται μόνο για τους macro/celebrity influencers, όσους δηλαδή μετρούν από 100.000 έως και πάνω από 1 εκατομμύριο ακολούθους. Από τότε που το ΤikTok άρχισε να εξαπλώνεται στην Ελλάδα, μια νέα γενιά άσημων δημιουργών κεντρίζει όλο και περισσότερο το ενδιαφέρον brand ενισχύοντας την εγχώρια αγορά του influencer marketing. Μια αγορά που εκτιμάται ότι θα φτάσει το 2023 στα 21,1 δισ. δολάρια, με την Ελλάδα να αποσπά ακόμη μικρό κομμάτι της πίτας.

«Η ελληνική αγορά του influencer marketing, δηλαδή τι ξοδεύουν τα brands για τη διαφήμιση των προϊόντων ή των υπηρεσιών τους μέσα από τους influencers, πρόχειρα υπολογίζεται τουλάχιστον στα 15 εκατ. ευρώ. Σε αυτό το ποσό περιλαμβάνονται κόστη παραγωγής, όσοι εμπλέκονται με τη διαχείριση της διαφημιστικής καμπάνιας κ.λπ. Ως προς τον όγκο των συνεργασιών, εκτιμώ πως είναι θέμα χρόνου να ξεπεράσει το TikTok το Instagram», εξηγεί στην «Κ» ο Παναγιώτης Τσάγγας, συνιδρυτής στη Susurrus, εταιρεία τεχνολογίας που δραστηριοποιείται στο influencer marketing.

Στελέχη του ψηφιακού μάρκετινγκ λένε πως οι ταρίφες στα social media προσαρμόζονται ανάλογα με το «όνομα» και με το «brand». Στην Ελλάδα μπορεί να ξεκινούν από 150-200 ευρώ και σε κάποιες περιπτώσεις φτάνουν και τις… 10.000 ευρώ. Ωστόσο και οι εταιρείες βγαίνουν σημαντικά κερδισμένες. Στελέχη ανέφεραν ενδεικτικά πως μια εταιρεία ρούχων έδωσε 7.000 ευρώ σε κορυφαία Ελληνίδα influencer για να προσφέρει με έκπτωση τα προϊόντα της στο Instagram. Τελικά αυτό το post της απέφερε πωλήσεις ύψους 190.000 ευρώ.

Οι αμοιβές στα social media προσαρμόζονται ανάλογα με το «όνομα» και το «brand». Στην Ελλάδα ξεκινούν από 150-200 ευρώ και φτάνουν τις 10.000 ευρώ.

Αν και ο «βασιλιάς» των social media εξακολουθεί στην Ελλάδα να είναι το Instagram, το TikTok έχει αρχίσει να αποκτά φανατικό κοινό. Σήμερα μετράει 3,5 εκατ. χρήστες σε όλη την Ελλάδα. «Στα social media κάποιος βγάζει από χαρτζιλίκι μέχρι μισθό, ενώ λίγοι είναι αυτοί που βγάζουν πολλά χρήματα», λέει στην «Κ» ο Νίκος Ξυδάς, ιδρυτής της διαφημιστικής εταιρείας Humble. «Ολα εξαρτώνται από το προφίλ. Εάν κάποιος αναρτά αμφιλεγόμενο περιεχόμενο, ή περιεχόμενο που δεν κινείται στο πλαίσιο της πολιτικής ορθότητας, τότε δύσκολα κάποιο brand θα συνεργαστεί μαζί του». «Υπάρχει ένας διαχωρισμός ανάμεσα σε αυτόν που είναι celebrity και σε αυτόν που δεν είναι. Οταν ένα μεγάλο brand προσεγγίζει κάποιον celebrity ή μεγάλο influencer συνήθως θα στοχεύσει σε ετήσια δέσμευση, σε ένα συμβόλαιο», εξηγεί o κ. Ξυδάς, συμπληρώνοντας πως «για τους μη celebrities, η αμοιβή για κάθε post μπορεί να ξεκινήσει από τα 150 ευρώ και να φτάσει έως και τις 10.000 ευρώ». Σύμφωνα με τον Παναγιώτη Τσάγγα, μεγάλα «ονόματα» μπορεί να αμείβονται από 5.000-10.000 ευρώ ανά ανάρτηση, ενώ σε περίπτωση που έχουν κλείσει ετήσια συνεργασία με κάποια πολυεθνική εταιρεία, το ποσό μπορεί να είναι και… εξαψήφιο.

Η Πέρσα Παπασούλη είναι 22 ετών, έχει πάνω από 747.000 ακολούθους και ανήκει στη νέα γενιά δημιουργών του TikTok που έγινε γνωστή από τα χιουμοριστικά βιντεάκια τα οποία άρχισε να δημοσιεύει μέσα στην πανδημία. Σήμερα, στην Ελλάδα ανήκει στην πρώτη δεκάδα με τους πιο γνωστούς influencers στο TikTok, ενώ πλέον βιοπορίζεται από τη δραστηριότητά της στα social media.

«Από μικρή, όταν ήμουν με τις φίλες μου, μου άρεσε να κάνω σκετσάκια. Πάντα μου άρεσε να εισπράττω τη χαρά και να μοιράζω το γέλιο στους άλλους», λέει στην «Κ». «Αρχισα να φτιάχνω χιουμοριστικά βίντεο τα οποία γίνονταν viral. Θυμάμαι, το καλοκαίρι του 2020 περίπου 8-10 βιντεάκια είχαν λάβει ακόμη και 1,5 εκατ. προβολές. Ξαφνιάστηκα». Aυτή η επιτυχία την κατέστησε πόλο έλξης για πολλά brands, με αποτέλεσμα να έχει συνεργαστεί με περισσότερες από 20 εταιρείες. «Η πρώτη αμοιβή αφορούσε διαφήμιση για μεγάλη εταιρεία τροφίμων. Το νούμερο ήταν τριψήφιο. Αργότερα, τα ποσά άλλαξαν γιατί στην πορεία έμαθα πόσο πρέπει να κοστολογούνται τα views μου». Η ίδια είναι αρκετά προσεκτική στο περιεχόμενο που ανεβάζει στο προφίλ της. «Δεν έχω μιλήσει για πολιτικά θέματα, εμβόλια κ.λπ., διότι γνωρίζω πως ο καθένας έχει τη δική του άποψη και αυτό που θα καταφέρω είναι να διχάσω το κοινό μου. Κάτι τέτοιο δεν θα ευχαριστούσε ούτε τις εταιρείες αλλά ούτε και εμένα».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή