Βιοκαύσιμα, μια αξιόπιστη εναλλακτική πράσινη λύση

Βιοκαύσιμα, μια αξιόπιστη εναλλακτική πράσινη λύση

Λάθος της Ε.Ε. η μη εξαίρεσή τους από την απαγόρευση της χρήσης κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035

2' 0" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η παγκόσμια στροφή και τάση να αντικατασταθούν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης με ηλεκτροκίνητα οχήματα συνιστά απειλή για τα βιοκαύσιμα και τη σημασία τους.

Το επόμενο έτος τα αεροσκάφη, καθώς και τα πλοία, θα ανοίξουν νέους δρόμους με προωθητικά αέρια παραγόμενα από απόβλητα τροφίμων και φυτών. Αυτό θα μπορούσε να λειτουργήσει ως σανίδα σωτηρίας για τους κολοσσούς των ορυκτών καυσίμων, όπως είναι οι BP, TotalEnergies και Eni και τελικά να ωφελήσει τη Δύση εν συνόλω.

Τα βιοκαύσιμα από υλικό των φυτών ή ζωικά απόβλητα μπορούν να βοηθήσουν στη μάχη κατά της υπερθέρμανσης του πλανήτη. Το βιοντίζελ, λόγου χάρη, έχει τη δυνατότητα να περιορίσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 75% εν συγκρίσει με το αντίστοιχο των ορυκτών καυσίμων. Οι παίκτες της αγοράς πετρελαίου έχουν επικεντρωθεί στα βιοκαύσιμα, θεωρώντας πως είναι ένας τρόπος οι δεξιότητες που έχουν κατακτήσει στη διύλιση, να μη ρυπαίνουν τόσο πολύ. Τούτου λεχθέντος, τα βιοκαύσιμα δέχθηκαν πλήγμα φέτος τον Μάρτιο, όταν τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. αποφάσισαν να μην τα εξαιρέσουν από τη σχεδιαζόμενη απαγόρευση της χρήσης Ι.Χ. με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035.

Εν τω μεταξύ και τα λεωφορεία και τα οχήματα εμπορικής χρήσης στρέφονται στην ηλεκτροκίνηση, ειδικά στην Κίνα. Εκεί, το 95% των φορτηγών βαρέος τύπου έχει εξοπλιστεί με μπαταρίες λιθίου.

Ωστόσο, η χρήση προωθητικών αερίων για πλοία και αεροσκάφη απαιτεί τόσο πολλή ενέργεια, ώστε οι ηλεκτρικές μπαταρίες δεν είναι πρακτικές. Κι αυτό προσφέρει νέα ζωή στα βιοκαύσιμα. Η χρήση βιώσιμων καυσίμων αεροσκαφών, παραχθέντων από απόβλητα, που έχουν τη δυνατότητα να αντέχουν στις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, φαίνεται πως είναι η μόνη καθαρή ενεργειακή λύση.

Το υδρογόνο και η αμμωνία δυνητικά μπορεί να προκαλέσουν έκρηξη ή είναι δηλητηριώδεις. Με τη χρήση μη βρώσιμης πρώτης ύλης, όπως το καστορέλαιο αντί για ζαχαροκάλαμο ή αραβόσιτο, θα αντιμετωπίζονταν οι φόβοι για την ασφάλεια τροφίμων. Στα σχεδόν 200 εκατ. ευρώ η αγορά βιοκαυσίμων είναι σχεδόν μη υφιστάμενη. Η πρωτοβουλία της Ε.Ε. για την ανατροφοδότηση της αεροπλοΐας, που εγκρίθηκε τον Οκτώβριο, απαιτεί το βιώσιμο καύσιμο να αποτελεί έως το 2050 ποσοστό 70% του προωθητικού αερίου αεροπλάνων, ενώ οι ΗΠΑ κάνουν λόγο για 100%.

Με αυτά κατά νου η παγκόσμια αγορά έως το 2030 θα φθάσει τα 50 δισ. ευρώ και τα 500 δισ. ευρώ έως το 2050, βάσει εκτιμήσεων του κλάδου.

Τέλος, η Ινδία φιλοδοξεί να αναδειχθεί σε κόμβο διύλισης βιοκαυσίμων, αλλά νικήτρια θα είναι η Ευρώπη, η οποία καλύπτει το 60% της παραγωγής διεθνώς – με στοιχεία του 2022.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT