Σημαντική πρόοδος της Ελλάδας στον ψηφιακό μετασχηματισμό

Σημαντική πρόοδος της Ελλάδας στον ψηφιακό μετασχηματισμό

Τι αναφέρει ο επικεφαλής ψηφιακών τεχνολογιών της Siemens, Ντιρκ Διδασκάλου

2' 23" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ιδιαίτερα σημαντική πρόοδο εμφανίζει η Ελλάδα στο πεδίο του ψηφιακού μετασχηματισμού και της καινοτομίας που απεικονίζεται και στους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης των νεοφυών επιχειρήσεων, όπως αναφέρει στην «Κ» ο επικεφαλής ψηφιακών τεχνολογιών της Siemens, Ντιρκ Διδασκάλου. Μιλώντας στην «Κ» το ελληνικής καταγωγής στέλεχος του γερμανικού τεχνολογικού ομίλου σημειώνει ότι ο τεχνολογικός εκσυγχρονισμός μιας επιχείρησης στηρίζεται σε δύο πυλώνες. Στη χρήση, δηλαδή, όσο το δυνατόν περισσότερων ψηφιακών εργαλείων και στην πλήρη αξιοποίηση των δεδομένων.

«Οι αποφάσεις δεν λαμβάνονται βάσει ενός εγχειριδίου διαδικασιών, αλλά στηρίζονται στις διαθέσιμες, ανά στιγμή, πληροφορίες σχετικά με το τι είναι καλύτερο να γίνει», εξηγεί. «Εστω ότι θα πρέπει να μετασχηματιστεί η εφοδιαστική αλυσίδα μιας βιομηχανίας για να καταστεί πιο παραγωγική. Για να στεφθεί με επιτυχία το εγχείρημα θα πρέπει η ψηφιοποίηση να μη γίνεται μεμονωμένα, για παράδειγμα να μην αφορά ένα μεμονωμένο μηχάνημα, αλλά να πραγματοποιείται συνολικά. Και κατ’ επέκταση το υλικό (hardware) να αντικατασταθεί από το λογισμικό (software), δεδομένου ότι μιλάμε για επεξεργασία της πληροφορίας», προσθέτει ο κ. Διδασκάλου.

Πώς, όμως, μετριέται η αποτελεσματικότητα του ψηφιακού μετασχηματισμού; Με κριτήριο, όπως απαντάει το στέλεχος της Siemens, την ταχύτητα και το πόσο χρόνο εξοικονομεί μια επιχείρηση. «Στον κόσμο των επιχειρήσεων ο χρόνος είναι το πιο πολύτιμο αγαθό», τονίζει. Για παράδειγμα, η αυτοκινητοβιομηχανία χρειαζόταν από πέντε έως οκτώ χρόνια για να ολοκληρώσει την κατασκευή ενός αυτοκινήτου από την αρχική ιδέα μέχρι τη μοντελοποίησή του, τη διενέργεια crash tests και την κυκλοφορία του στον δρόμο. «Πλέον οι δοκιμές ασφάλειας των αυτοκινήτων γίνονται ψηφιακά, μέσω προσομοιωτών, και ο χρόνος παραγωγής έχει περιοριστεί σε τρία χρόνια. Αυτή τη στιγμή ορισμένοι πελάτες μας, κάνοντας χρήση της ψηφιακής μας εργαλειοθήκης, έχουν περιορίσει τον συνολικό χρόνο παραγωγής στα δύο χρόνια για να είναι σε θέση να απευθυνθούν στην κινεζική αγορά. Από έξι έως οκτώ χρόνια που απαιτούνταν στο παρελθόν για να κατασκευαστεί ένα αυτοκίνητο, έχουμε περάσει στη διετία και τώρα ο πήχυς είναι οι δώδεκα μήνες», αναφέρει ο κ. Διδασκάλου.

Η αποτελεσματικότητα μιας εταιρείας μετριέται με κριτήριο την ταχύτητα και το πόσο χρόνο εξοικονομεί μια επιχείρηση.

Μιλώντας για την Ελλάδα ο κ. Διδασκάλου σημειώνει ότι έχει πραγματοποιήσει αλματώδη πρόοδο στον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, αλλά και σε επίπεδο καινοτομίας. «Η αξία των ελληνικών startups, που βρίσκονται στον πυρήνα της καινοτομίας, εκτοξεύθηκε από περίπου 1 δισ. ευρώ το 2017 σε περισσότερα από 8,2 δισ. ευρώ και προβλέπεται να αγγίξει τα 20 δισ. ευρώ. Τα μεγέθη αυτά φανερώνουν ιδιαίτερα υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης της αξίας των νεοφυών επιχειρήσεων», τονίζει. Παράλληλα, όπως σημειώνει, οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις προγραμματίζουν σημαντικές επενδύσεις για τον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό τους. Και ευρύτερα, παρά την επιδείνωση του παγκόσμιου οικονομικού κλίματος, «εάν μελετήσουμε τα μεγέθη, η Ελλάδα έχει καταφέρει να εμφανίζει δίχως προηγούμενο υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης».

Εάν, όπως τονίζει, η χώρα αξιοποιήσει επιτυχώς τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης για την αναβάθμιση και την ψηφιοποίηση των υποδομών της, είμαι βέβαιος ότι οι επιδόσεις της θα ξεπεράσουν αυτές της Ευρώπης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή