Στην αγορά των μικρών οικιακών συσκευών εισέρχεται η «Γερμανός»

Στην αγορά των μικρών οικιακών συσκευών εισέρχεται η «Γερμανός»

Η κατηγορία των μικρών οικιακών συσκευών εμφανίζει διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης.

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στην κατηγορία των μικρών οικιακών συσκευών εισήλθε εδώ και λίγες ημέρες η «Γερμανός», θυγατρική του ομίλου ΟΤΕ – Cosmote, η οποία μέχρι τώρα ειδικευόταν στα προϊόντα τεχνολογίας και στις τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες. Ο λόγος; Η κατηγορία των μικρών οικιακών συσκευών αναπτύσσεται ταχύτατα, με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης, ενώ από την άλλη τα προϊόντα τεχνολογίας και οι υπηρεσίες, κυρίως επισκευής, έχουν αρχίσει να αναπτύσσονται σημαντικά και από άλλες αλυσίδες, συμπιέζοντας τα έσοδα της «Γερμανός» από αυτή τη δραστηριότητα. Η αλυσίδα αν μη τι άλλο στοχεύει και στις «αυθόρμητες» αγορές, μέσα από τις συνδυαστικές πωλήσεις –το γνωστό μας cross selling– ποντάροντας στην αγορά κάποιας μικροσυσκευής από τον καταναλωτή που θα επισκεφτεί το ηλεκτρονικό της κατάστημα ή κάποιο από τα φυσικά της καταστήματα.

Δεν είναι τυχαίο ότι στην πρώτη σελίδα του ηλεκτρονικού της καταστήματος «φιγουράρει» μία συσκευή air fryer (φριτέζα αέρος) που αποτελεί αυτή τη στιγμή τη συσκευή με τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης στο σύνολο της αγοράς οικιακών συσκευών. Στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2023 οι μικρές οικιακές συσκευές σημείωναν, σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK, ρυθμό ανάπτυξης 20,3% έχοντας μερίδιο 9% στο σύνολο της αγοράς οικιακών συσκευών. Σύμφωνα με τα στοιχεία της μηχανής αναζήτησης Bestprice.gr, στη διάρκεια της Black Friday και της Cyber Monday 2023 οι πωλήσεις air fryer αυξήθηκαν κατά 214% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, αποτελώντας τη δημοφιλέστερη κατηγορία.

Οι κατηγορίες μικρών οικιακών συσκευών που διαθέτει πλέον η «Γερμανός» είναι οι ακόλουθες: συσκευές κουζίνας (φριτέζες αέρος, τοστιέρες, καφετιέρες, μηχανές εσπρέσο, μπλέντερ, φρυγανιέρες και κουζινομηχανές), συσκευές προσωπικής περιποίησης (σεσουάρ, ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες, κουρευτικές μηχανές, συσκευές για την περιποίηση των μαλλιών), συσκευές για τη φροντίδα του σπιτιού (σκούπες, συστήματα σιδερώματος) και τέλος μικρές φορητές συσκευές για τη θέρμανση του σπιτιού (ηλεκτρικά καλοριφέρ, θερμοπομποί, αερόθερμα, αφυγραντήρες). Ακόμη και αν οι νέες κατηγορίες οικιακών συσκευών δεν βρίσκονται σε όλα τα φυσικά καταστήματα, καθώς επιλέγονται κατά βάση τα μεγαλύτερα σε μέγεθος, το δίκτυο των φυσικών σημείων πώλησης μπορεί να λειτουργεί ως σημείο παραλαβής για τις παραγγελίες που έχουν γίνει από τα ηλεκτρονικά καταστήματα.

Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα οικονομικά αποτελέσματα, η «Γερμανός» το 2022 είχε κύκλο εργασιών 388,32 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 0,5% σε σχέση με το 2021. Τα λειτουργικά κέρδη είχαν διαμορφωθεί σε 24,47 εκατ. ευρώ, μειωμένα σε σύγκριση με το 2021 κατά 3,1%.

Παρά τον ανταγωνισμό που έχει αναπτυχθεί στις υπηρεσίες επισκευής κινητών –ειδικά μετά την επένδυση της Public στην iRepair– η «Γερμανός» διατήρησε, σύμφωνα με τα στοιχεία του 2022, την ηγετική της θέση στην αγορά των επισκευών, σε ό,τι αφορά την επισκευή κινητών, αλλά και την επισκευή προϊόντων τεχνολογίας (laptop κ.λπ.). Αξίζει να σημειωθεί ότι το 65% των βλαβών επισκευάζεται άμεσα εντός του καταστήματος, μέσω της υπηρεσίας G Instant Repair.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή