Προσφορές άνω των 8 δισ.για το 30% του «Ελ. Βενιζέλος»

Προσφορές άνω των 8 δισ.για το 30% του «Ελ. Βενιζέλος»

Υπερκάλυψη της ζήτησης κατά δώδεκα φορές – 785 εκατ. τα έσοδα του Δημοσίου

2' 44" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Νέα δεδομένα για την ελληνική οικονομία και την κεφαλαιαγορά δημιουργεί η εισαγωγή στο Χρηματιστήριο των μετοχών του αεροδρομίου Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» που συνοδεύτηκε από, ένα δίχως προηγούμενο τα τελευταία 24 χρόνια, ισχυρότατο επενδυτικό ενδιαφέρον. Για το 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών που αντιστοιχεί σε 90 εκατ. μετοχές, το οποίο διέθεσε το ΤΑΙΠΕΔ, διεθνείς και Ελληνες επενδυτές εκδήλωσαν ζήτηση που ξεπέρασε τα 8 δισ. ευρώ, με την τιμή διάθεσης να ανέρχεται σε 8,2 ευρώ ανά μετοχή, αντιστοιχώντας στο ανώτατο εύρος. Η υπερκάλυψη της ζήτησης, συμπεριλαμβανομένων των cornerstone επενδυτών (που είχαν προσυμφωνήσει να εγγραφούν στην IPO), ξεπέρασε τις δώδεκα φορές, ενώ στην ελληνική δημόσια προσφορά υπερέβησαν τις 20.000 οι αιτήσεις επενδυτών. Η διάθεση του 30%, που ανήκε στο ΤΑΙΠΕΔ, θα αποφέρει στο Δημόσιο συνολικά έσοδα 785 εκατ. ευρώ.

«Η εισαγωγή του αεροδρομίου στο ελληνικό Χρηματιστήριο ενισχύει σημαντικά την ελληνική κεφαλαιαγορά, με την προσθήκη μιας επιχείρησης με μεγάλη κεφαλαιοποίηση» δήλωσε, χθες, ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης.

Για πρώτη φορά τα τελευταία 20 χρόνια δημόσια προσφορά έχει προσελκύσει περισσότερες από 20.000 εγγραφές.

«Για περισσότερο από δύο δεκαετίες δημόσια προσφορά έχει να προσελκύσει περισσότερες από 20.000 εγγραφές. Είναι ενδεικτικό ότι η πρόσφατη δημόσια προσφορά μετοχών συστημικής τράπεζας συγκέντρωσε 7.400 αιτήσεις, ενώ δημιουργήθηκαν καινούργιες μερίδες ή ενεργοποιήθηκαν παλαιότερες που ήταν αδρανείς. Η ιδιαίτερα υψηλή ζήτηση που προσείλκυσε η δημόσια εγγραφή του “Ελ. Βενιζέλος” δημιουργεί μια πολύ θετική αύρα για το Χρηματιστήριο, σηματοδοτώντας, ενδεχομένως, ότι οι Ελληνες το ανακαλύπτουν εκ νέου. Οι χρηματιστηριακές εταιρείες δημιούργησαν καινούργιες μερίδες ή ενεργοποιήθηκαν παλαιότερες. Δημιουργείται ένα πεδίο ευκαιρίας για να ανακάμψει ο θεσμός του Χρηματιστηρίου και εφόσον υπάρχει η κρίσιμη μάζα των επενδυτών και των κεφαλαίων, θα μπορούσαν να υποστηριχθούν νέα κύματα χρηματοδότησης. Δίχως αμφισβήτηση, στην περίπτωση της εισόδου του αεροδρομίου Αθηνών σημαντικό ρόλο διαδραμάτισε το ειδικό βάρος της εταιρείας που αποτέλεσε μια πραγματικά ρεαλιστική επενδυτική επιλογή. Το αεροδρόμιο συγκεντρώνει έναν αριθμό χαρακτηριστικών, τα οποία σπάνια συναντώνται σε μία και μόνο περίπτωση. Συνδέεται με τον τουρισμό, διαθέτει υποδομές και η δραστηριότητά του σχετίζεται με το real estate και το λιανεμπόριο», εξηγεί ο Μάνος Χατζηδάκης, υπεύθυνος ανάλυσης της BETA Χρηματιστηριακή.

Το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» συνδέει με την Ελλάδα 155 πόλεις παγκοσμίως, έχοντας το 2023 διακινήσει 28 εκατ. επιβάτες, αριθμός που είναι αυξημένος κατά 24% συγκριτικά με το 2022. Από αυτόν τον αριθμό περίπου 19 εκατ. τουρίστες προήλθαν από το εξωτερικό, με τις προβλέψεις της ΙΑΤΑ να αναφέρουν ότι μέχρι το 2046 οι διεθνείς αφίξεις του αεροδρομίου θα αγγίξουν τις 31,4 εκατ. Σύμφωνα με τους αναλυτές, δημόσια εγγραφή με τόσο ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον έχει να καταγραφεί από το 2000, με την περίοδο, βέβαια, εκείνη να χαρακτηρίζεται από μπαράζ εισαγωγών στο Χρηματιστήριο εταιρειών πληροφορικής.

Η διάθεση του 30% του αεροδρομίου ενισχύει και τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας σε συνέχεια ανάλογων κινήσεων τόσο από το ΤΑΙΠΕΔ όσο και από το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας. «Η αποεπένδυση από τη Eurobank, την Alpha και την Εθνική Τράπεζα, η διάθεση μετοχών της HELLENiQ ENERGY, οι συμβάσεις παραχώρησης περιφερειακών λιμένων (Ηράκλειο, Καβάλα, Βόλος), η σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού. Η κυβέρνηση στήριξε με αποφασιστικότητα αυτές τις πρωτοβουλίες αγνοώντας λαϊκίστικες αντιδράσεις, διότι πιστεύει στην επενδυτική δυναμική αυτής της πολιτικής. Ολες αυτές οι κινήσεις έχουν βρει πολύ θετική ανταπόκριση από τους επενδυτές και τις αγορές. Γεγονός που δείχνει την εμπιστοσύνη απέναντι στην ελληνική οικονομία», σχολίασε, χθες, ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή