Ραγδαία ανάπτυξη της εγχώριας αγοράς πολυτελών ειδών

Ραγδαία ανάπτυξη της εγχώριας αγοράς πολυτελών ειδών

Οι μεγάλοι οίκοι ενισχύουν την παρουσία τους στην Ελλάδα και η σημαντική αύξηση του τουρισμού βοηθάει προς αυτήν την κατεύθυνση

2' 20" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την ώρα που η πλειονότητα των καταναλωτών αναστενάζει –όχι από ανακούφιση– όταν φτάνει στο ταμείο του σούπερ μάρκετ, υπάρχει ένα παράλληλο σύμπαν, αυτό της αγοράς πολυτελών ειδών –και ειδικά των προσωπικών πολυτελών ειδών– που ανθεί, καταγράφοντας πρωτόγνωρους ρυθμούς ανάπτυξης, υψηλότερους από αυτούς που παρατηρούνται παγκοσμίως. Στη Μύκονο, στη Σαντορίνη, στα πολυτελή ξενοδοχεία της Χαλκιδικής και του Costa Navarino κάνουν απόβαση οι κορυφαίοι διεθνείς οίκοι μόδας, κοσμημάτων και ρολογιών, ενώ στους προορισμούς τους προστίθενται ο Αστέρας Βουλιαγμένης και ετοιμάζονται σε λίγα χρόνια να κάνουν αισθητή την παρουσία τους και στο Ελληνικό.

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η KPMG για την ελληνική αγορά προσωπικών ειδών πολυτελείας, οι πωλήσεις το 2022 διαμορφώθηκαν σε περίπου 510 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 36,1% σε σύγκριση με το 2021, ενώ ο μέσος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης την περίοδο 2018-2022 ήταν 13,2% έναντι μέσου ετήσιου ρυθμού ανάπτυξης 2,3% στην παγκόσμια αγορά.

Μάλιστα, η αγορά αυτή εκτός από ανάπτυξη πωλήσεων καταγράφει στην Ελλάδα και υψηλή κερδοφορία, με το περιθώριο των λειτουργικών κερδών να φτάνει το 18,6% το 2021 και το 18% το 2020, ενώ ο μέσος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης του περιθωρίου λειτουργικού κέρδους διαμορφώθηκε σε 5,4% την περίοδο 2018-2022.

Αιτία των εντυπωσιακών αυτών επιδόσεων είναι φυσικά η έκρηξη του τουρισμού και κυρίως τουρισμού υψηλών εισοδημάτων, γεγονός που οδηγεί τους μεγάλους οίκους να ενισχύουν την παρουσία τους στην ελληνική αγορά με νέα καταστήματα.

Το 2023 άνοιξε στην Ελλάδα το πρώτο κατάστημα του οίκου Chanel στην οδό Βουκουρεστίου, στον ίδιο δρόμο που λειτουργούν ήδη καταστήματα των οίκων Prada, Louis Vuitton και Dior. Τη σημασία που έχει για την Prada η ελληνική αγορά φανερώνει το γεγονός ότι ο οίκος αγόρασε έναντι 19 εκατ. ευρώ το ακίνητο που χρησιμοποιούσε ήδη από το 2008 και το οποίο ανακαίνισε το 2022. Σε ένα ανακαινισμένο νεοκλασικό της οδού Κριεζώτου βρίσκεται το νέο «σπίτι» της Monblanc, μετεγκατάσταση που έγινε στα τέλη του 2022.

Την ίδια ώρα πληθαίνουν την παρουσία τους στην ελληνική αγορά οι γνωστοί οίκοι ρολογιών. Την περίοδο 2019-2023 άνοιξαν δέκα νέα καταστήματα: το 2019 ο οίκος Hublot στην Αθήνα και ο οίκος Bulgari στη Μύκονο (pop up store), το 2021 o Hublot επεκτάθηκε με μπουτίκ στη Μύκονο, ενώ στην Αθήνα άνοιξαν καταστήματα η Breitling και ο οίκος ΙWC Schaffhausen. Tο 2022 ήταν η σειρά του οίκου Bulgari να ανοίξει κατάστημα στην Αθήνα, ενώ ο οίκος Cartier απέκτησε κατάστημα στη Μύκονο και ο οίκος Panerai στη Σαντορίνη. Το 2023 άνοιξε μπουτίκ στη Σαντορίνη o Hublot, ενώ στην πρωτεύουσα λειτούργησε κατάστημα ο οίκος Panerai.

Πέρα από τα μόνιμα καταστήματα, πολλοί οίκοι επιλέγουν να ανοίξουν εποχικά καταστήματα σε δημοφιλείς προορισμούς, όπως η Μύκονος, με την πρακτική αυτή να ακολουθούν μεταξύ άλλων οι Fendi, Valentino και Lowe, ενώ αυξάνονται οι πολυτελείς μπουτίκ εντός των πολυτελών ξενοδοχείων. Η Moschino άνοιξε pop up store στο Cavo Tagoo στη Μύκονο και η Κiton στο Sani Resort στη Χαλκιδική.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή