Προχωράει το έργο για ψηφιακούς πύργους ελέγχου

Προχωράει το έργο για ψηφιακούς πύργους ελέγχου

Στα 168 εκατ. ευρώ ο συνολικός προϋπολογισμός, προς ένταξη στο Ταμείο Ανάκαμψης το πρώτο τμήμα που αφορά τα αεροδρόμια της Fraport

2' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Προχωράει η ένταξη στο Ταμείο Ανάκαμψης του έργου της δημιουργίας υποδομής απομακρυσμένων ψηφιακών πύργων (Remote Digital Towers) και απομακρυσμένου κέντρου ελέγχου στους ελληνικούς αερολιμένες, με τη διεύθυνση υποδομών αεροδρομίων του υπουργείου Υποδομών να έχει οριστεί ως η αρμόδια υπηρεσία για την υλοποίηση της εν λόγω διαδικασίας. Σύμφωνα με ενημέρωση του διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) Γιώργου Ι. Δριτσάκου, τα συστήματα Remote Digital Towers στα περιφερειακά αεροδρόμια και το απομακρυσμένο κέντρο ελέγχου (ROC) θα υλοποιηθούν σε δύο στάδια. Το πρώτο περιλαμβάνει τα δεκατέσσερα αεροδρόμια της Fraport, από τα οποία έχουν εξαιρεθεί αυτά σε Χανιά και Ακτιο λόγω της διττής χρήσης τους (πολιτική και στρατιωτική).

Το δεύτερο στάδιο θα υλοποιηθεί εφόσον εξασφαλισθεί η σχετική χρηματοδότηση, περιλαμβάνοντας τα αεροδρόμια που ανήκουν στην αρμοδιότητα της ΥΠΑ. Πρόκειται για 22 αεροδρόμια (Χίος, Αλεξανδρούπολη, Αραξος, Κάρπαθος, Λήμνος, Ιωάννινα, Μήλος, Νάξος, Πάρος, Ικαρία, Κύθηρα, Λέρος, Σητεία, Ν. Αγχίαλος, Κάλυμνος, Σκύρος, Σύρος, Αστυπάλαια, Καστελλόριζο, Καστοριά, Κάσος και Κοζάνη) όπου θα εγκατασταθούν αντίστοιχα συστήματα, εφόσον εξασφαλισθεί χρηματοδότηση. Ο προϋπολογισμός του έργου της τοποθέτησης απομακρυσμένων ψηφιακών πύργων και απομακρυσμένου κέντρου ελέγχου στα 12 αεροδρόμια της Fraport Greece είναι ύψους 71,3 εκατ. ευρώ. Το αντίστοιχο ποσό τοποθετείται σε 97 εκατ. ευρώ για την υλοποίηση του έργου στα αεροδρόμια της ΥΠΑ για των οποίων όμως, την παραχώρηση προγραμματίζεται διαγωνισμός μέσα στο 2025.

Για την τοποθέτηση των σύγχρονων ψηφιακών συστημάτων σε όλα τα αεροδρόμια, ιδιωτικά και δημόσια, η συμβουλευτική εταιρεία Planet έχει καταρτίσει μελέτη, για λογαριασμό της ΥΠΑ, με τα οφέλη να περιλαμβάνουν την εξοικονόμηση κόστους και την εξάλειψη της ανάγκης για ανέγερση και συντήρηση πύργων ελέγχου. Για την απρόσκοπτη λειτουργία των ψηφιακών πύργων απαιτείται να υπάρχουν προηγμένα συστήματα οπτικής αναπαραγωγής και ιδιαίτερα αξιόπιστο δίκτυο. Η συμβολή των απομακρυσμένων πύργων ελέγχου σχετίζεται με την ελαχιστοποίηση του ανθρώπινου λάθους, ενώ ο έλεγχος της κυκλοφορίας γίνεται μέσω συστημάτων οπτικής αναπαραγωγής που βρίσκονται σε κάποιον χώρο τοπικά στους αερολιμένες και όχι απομακρυσμένα, όπως αναφέρει η ΥΠΑ. Παράλληλα, ο τηλεπικοινωνιακός υπάλληλος που είναι επιφορτισμένος με την παροχή πληροφοριών πτήσης αεροδρομίου (AFISO) δεν θα βρίσκεται τοπικά στα αεροδρόμια, αλλά σε ένα απομακρυσμένο κέντρο, στο οποίο θα αναπαράγεται το οπτικό πεδίο του αεροδρομίου.

Οι απομακρυσμένοι ψηφιακοί πύργοι (Remote Digital Towers) και το απομακρυσμένο κέντρο ελέγχου θα λειτουργούν συμπληρωματικά με τους υφιστάμενους πύργους ελέγχου για τις περιπτώσεις εκτάκτων και επειγουσών αναγκών (φυσικές καταστροφές, κυβερνοεπιθέσεις, αναγνωρίσεις αντικειμένων, ζώντων ζώων και αεροσκαφών κ.λπ.). Σύμφωνα με την ΥΠΑ, το έργο στοχεύει στην τεχνολογική αναβάθμιση των πύργων ελέγχου για την καλύτερη παροχή υπηρεσιών και για την αντιμετώπιση περιπτώσεων φυσικών ή άλλων καταστροφών. Επίσης, κατά την ΥΠΑ, η εκπαίδευση των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας θα αναβαθμιστεί, καθόσον στον εξοπλισμό προβλέπεται και προσομοιωτής (simulator) για κάθε πύργο ελέγχου, όπου θα δίδει τη δυνατότητα εκπαίδευσης των ελεγκτών στο περιβάλλον του χώρου που ελέγχουν. Σήμερα, η εκπαίδευσή τους γίνεται στον πύργο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και στο περιβάλλον αυτού, «που ουδεμία σχέση έχει με το δικό τους περιβάλλον».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή