Σούπερ μάρκετ: Κερδίζουν έδαφος τα μεγάλα καταστήματα

Σούπερ μάρκετ: Κερδίζουν έδαφος τα μεγάλα καταστήματα

Ο ανταγωνισμός των αλυσίδων εστιάζεται στα υπερμάρκετ, που αναπτύσσονται ταχέως

σούπερ-μάρκετ-κερδίζουν-έδαφος-τα-μεγ-562892725

Στα υπερμάρκετ δίνεται το τελευταίο διάστημα η μάχη των μεριδίων αγοράς μεταξύ των επιχειρήσεων σούπερ μάρκετ, καθώς κόντρα στις προβλέψεις που ήθελαν τη συγκεκριμένη κατηγορία να υφίσταται πλήγμα λόγω των πληθωριστικών πιέσεων, αυτή αναπτύσσεται με αρκετά υψηλότερο ρυθμό σε σχέση με τη συνολική ανάπτυξη που καταγράφει ο κλάδος. Δεν είναι τυχαίο ότι οι επενδυτικές προσπάθειες της «ΑΒ Βασιλόπουλος», όπως και των άλλων αλυσίδων, επικεντρώνονται στα μεγάλα καταστήματα, σε μια προσπάθεια να ανταγωνιστούν τη «Σκλαβενίτης». Η τελευταία διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο υπερμάρκετ, 33 συνολικά, με τα περισσότερα, βεβαίως, να τα έχει «κληρονομήσει» από το δίκτυο της «Μαρινόπουλος».

Μετά το νέο υπερμάρκετ που εγκαινίασε στα τέλη του περασμένου Νοεμβρίου η «ΑΒ Βασιλόπουλος» στη λεωφόρο Κηφισίας, στην περιοχή του Αμαρουσίου, και την ανακαίνιση στο υπερμάρκετ της στο Ελληνικό –ένα κατάστημα που είχε πάλι ανακαινισθεί πριν από λίγα χρόνια– η εταιρεία προχώρησε στην ανακαίνιση και επέκταση του Mega AB στη Νέα Ερυθραία (στον παράδρομο της εθνικής οδού Αθηνών – Λαμίας). Συγκεκριμένα, η αλυσίδα αποφάσισε να επεκτείνει τον πρώτο όροφο του καταστήματος και αυτό πλέον ανήλθε σε 4.340 τ.μ. με έμφαση στις κατηγορίες bazaar (είδη σπιτιού-κουζίνας, είδη ένδυσης και υπόδησης, είδη καθαριότητας, χαρτικά, είδη πάρτι αλλά και βιβλία και παιχνίδια).

Οι καταναλωτές προτιμούν τα καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ., καθώς σε αυτά βρίσκουν περισσότερες προσφορές.

Αν και το εν λόγω κατάστημα τυγχάνει μεγάλης επισκεψιμότητας, αφού στην περιοχή δεν υπάρχουν στην πραγματικότητα άλλα υπερμάρκετ, η επέκταση σε μεγαλύτερη επιφάνεια και η διεύρυνση των κατηγοριών αποτελούν αναμφίβολα προσπάθεια ενίσχυσης των μεριδίων αγοράς συνολικά αλλά και ειδικότερα έναντι της «Σκλαβενίτης». Η τελευταία υπενθυμίζεται πως εγκαινίασε στα τέλη του 2022 το μεγάλο υπερμάρκετ της, με επιφάνεια πώλησης 4.700 τ.μ. μερικά χιλιόμετρα πιο κάτω, επίσης κοντά στην εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας, στο γνωστό κτίριο όπου στεγαζόταν παλιά η Renault (κόμβος Renault). Υπερμάρκετ στο οποίο επίσης δίνεται μεγάλη έμφαση στις κατηγορίες bazaar.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2023 οι πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν συνολικά στα υπερμάρκετ (καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ.) αποτέλεσαν το 11% των συνολικών πωλήσεων των σούπερ μάρκετ, με τον τζίρο στην κατηγορία αυτή καταστημάτων να αυξάνεται κατά 13% σε σύγκριση με το 2022. Βεβαίως, το μεγαλύτερο κομμάτι του τζίρου (43,5%) πραγματοποιείται στα μεσαία καταστήματα (1.000-2.500 τ.μ.), μια και αποτελούν και τη συντριπτική πλειονότητα των καταστημάτων σούπερ μάρκετ, με τον ρυθμό ανάπτυξης πάντως να περιορίζεται στο 6,9% το 2023.

Για ποιον λόγο τα υπερμάρκετ κερδίζουν ξανά έδαφος, σε αντίθεση με ό,τι είχε γίνει στη διάρκεια της οικονομικής κρίσης; Κατ’ αρχάς, έγιναν δημοφιλή στη διάρκεια της πανδημικής κρίσης λόγω των μεγαλύτερων χώρων που διαθέτουν. Τα τελευταία 2,5 έτη, διάστημα παρατεταμένης ακρίβειας, αν και κάποιος θα ανέμενε ότι οι καταναλωτές θα τα απέφευγαν, προκειμένου να μην πέσουν στην παγίδα των λεγόμενων «αυθόρμητων» αγορών, τελικώς τα επιλέγουν διότι εκεί βρίσκουν περισσότερες προσφορές.

Η σημασία που αποκτούν (ξανά) τα υπερμάρκετ βρίσκεται πίσω και από την απόφαση της «Μασούτης» να ανοίξει το πρώτο της κατάστημα αυτού του τύπου στην Αττική και συγκεκριμένα στη Γλυφάδα, με τα εγκαίνια να πραγματοποιούνται στις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου, ενώ η αλυσίδα φιλοδοξεί να ανοίξει τουλάχιστον τρία ακόμη μεγάλα καταστήματα στην πρωτεύουσα (σε Τρεις Γέφυρες, βόρεια προάστια και κέντρο).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή