Πόροι της Ε.Ε. για την πράσινη μετάβαση της ακτοπλοΐας

Πόροι της Ε.Ε. για την πράσινη μετάβαση της ακτοπλοΐας

Επαφές Αθήνας - Κομισιόν για την εξασφάλιση της απαραίτητης χρηματοδότησης

2' 32" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τη δυνατότητα της Ελλάδας, ως μεγάλης διεθνούς ναυτιλιακής δύναμης, να καταστεί γέφυρα συνεννόησης μεταξύ Ευρωπαϊκής Ενωσης και Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) επιχειρεί να ενεργοποιήσει ο υπουργός Nαυτιλίας και Nησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης. Παράλληλα δηλώνει ότι προσπαθεί να εξασφαλίσει τους μέγιστους δυνατούς πόρους και χρηματοδοτήσεις από ευρωπαϊκά και εθνικά ταμεία και άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία για την ενίσχυση της ελληνικής ακτοπλοΐας στην προσπάθειά της να μεταβεί σε μία νέα πιο πράσινη εποχή. «Θα αξιοποιήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για να ενισχύσουμε και να βοηθήσουμε την «πράσινη» μετάβαση, ειδικά στην ακτοπλοΐα. Εχουμε ήδη ξεκινήσει πολλές προσπάθειες. Είμαστε σε διαπραγμάτευση με επιτρόπους και με διάφορες DG (σ.σ. γενικές διευθύνσεις) στην Επιτροπή. Γι’ αυτό και στο τελευταίο ταξίδι μου στις Βρυξέλλες είχα πολλές συναντήσεις με επιτρόπους, ακριβώς για το πώς θα αξιοποιήσουμε την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση».

Ενας επίσης άξονας πολιτικής του Χρ. Στυλιανίδη είναι αυτός της ενίσχυσης του ρόλου της Ελλάδος στα διεθνή ναυτιλιακά φόρουμ: «Η ελληνική ναυτιλία είναι πρωταγωνίστρια στον κόσμο και η πρώτη ναυτιλιακή δύναμη στην Ευρώπη. Γι’ αυτό και θα ήταν μεγάλο λάθος εάν αυτό το γεγονός δεν το εκμεταλλευόμασταν στο έπακρον, ακριβώς για να μπορέσουμε να προωθήσουμε τα συμφέροντα της ελληνικής ναυτιλίας και γενικότερα τα συμφέροντα της Ελλάδας. Θέλουμε, δηλαδή, η Ελλάδα, ως πρωταγωνίστρια στη ναυτιλία, να παίξει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση των πολιτικών που έρχονται. Και είναι ένα δύσκολο σταυροδρόμι, το οποίο θα έχει πολλά διλήμματα, ειδικά σε ό,τι αφορά τα θέματα της πράσινης μετάβασης. Ποιοι θα παραμείνουν πρωταγωνιστές και ποιοι θα μπουν στο περιθώριο», σημειώνει ο υπουργός.

Η ενίσχυση του ρόλου της Ελλάδος στα διεθνή ναυτιλιακά φόρουμ αποτελεί προτεραιότητα του υπουργείου Ναυτιλίας.

«Δεν έχω αμφιβολία για την αξία της ποντοπόρου ελληνικής ναυτιλίας. Πάντα είχε την εξαιρετική δυνατότητα να προσαρμόζεται και γι’ αυτό διατηρεί αυτόν τον ρόλο. Στα θέματα όμως της ακτοπλοΐας, θα πρέπει να υπάρχει μια πολύ μεγάλη βοήθεια από την πλευρά του κράτους», προσθέτει. Σε αυτή την προσπάθεια εκτιμά πως προβάδισμα θα έχουν οι μεγάλες αξιόπιστες επιχειρήσεις που έχουν καλύτερη πρόσβαση στον χρηματοπιστωτικό τομέα. Οσον αφορά στο κρίσιμο ζήτημα της διεθνούς ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας ο υπουργός δηλώνει πως έχει αναλάβει σειρά πρωτοβουλιών και πραγματοποιεί διαβουλεύσεις προκειμένου η Ελλάδα, «η μεγάλη ναυτιλιακή δύναμη να λειτουργεί ως η γέφυρα μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ενωσης και του IMO».

Υπό αυτήν την προοπτική εκτιμά πως κάποιοι από τους στόχους που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αλλά και οι ρυθμίσεις που έχει επιβάλει, όπως η ένταξη της ποντοπόρου στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων, θα αναθεωρηθούν τα αμέσως επόμενα χρόνια.

Θύμισε δε ότι στη διαδρομή της «πράσινης» μετάβασης, που είναι και ευρωπαϊκός στόχος, όπως ανέφερε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στο Sharm el-Sheikh Climate Change Conference (COP 27), «πρέπει να είμαστε radical, να είμαστε ριζοσπάστες, αλλά την ίδια στιγμή πρέπει να είμαστε και ρεαλιστές». Και κατά την εκτίμηση του Χρήστου Στυλιανίδη αυτή η λογική έχει ήδη αρχίσει να περνάει σε όλα τα ευρωπαϊκά φόρουμ και στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Η αξιολόγηση της ανάγκης και των περιθωρίων αναθεώρησης ειλημμένων αποφάσεων και στόχων έτσι ώστε με τη βοήθεια της Ελλάδας να ευθυγραμμιστούν τα στάνταρντ του IMO με τα στάνταρντ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή